Koude slaapkamer

1
Hallo,

Nu loop ik wat vooruit te denken na 4 nachten met cpap. met bevochtiger. Hoe moet het in de winter? Wij hebben geen cv. En in de winter als t vriest dan is de slaapkamer ook ijskoud. Tot bloemen op de ramen aan toe.
Gaat dat lukken met de cpap? Ik merk nu al dat ik veel voordeel van het apparaat heb. En volgens dit forum gaat dat in de loop van de maanden alleen maar meer worden. Wil nu al niet meer zonder.

Ik heb een resmed airsense 10. Het duurt nog ff, maar tijd vliegt voorbij.
Je leeft niet maar 1 keer. Je leeft elke dag. Haal er wat goeds uit!!
AHI 53. Met cpap +- 06

Re: Koude slaapkamer

2
Zeer herkenbaar die mooie bloemen op de ramen. Ik gebruik een verwarmde slang. Deze is via je leverancier aan te schaffen. Of je kijkt via Google of hij ergens goedkoper te verkrijgen is. Jouw Resmed heeft zijn eigen verwarmde slang.
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: Koude slaapkamer

6
Vandaag toch maar de verwarmde slang besteld. Ik had ontdekt door de slang mee onder t dekbed te nemen, dat warme lucht toch echt fijner is. Veel fijner. Ook klaar voor de winter!
Je leeft niet maar 1 keer. Je leeft elke dag. Haal er wat goeds uit!!
AHI 53. Met cpap +- 06

Re: Koude slaapkamer

7
Prima keuze, ik gebruik hem het hele jaar door. Is het te warm in de zomermaanden dan temperatuur lager of zelfs in uit stand gebruiken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Koude slaapkamer

8
Ik had nog een vraagje over deze slang. Ik heb hem vandaag binnen. Moet je deze ook elke dag uit het apparaat plukken om hem uit te hangen? Ik hang de slang normaliter over de waslijn op de overloop. Hoe doen jullie dat?
Je leeft niet maar 1 keer. Je leeft elke dag. Haal er wat goeds uit!!
AHI 53. Met cpap +- 06

Re: Koude slaapkamer

9
Yvonne, ik maak mijn slang vrijwel nooit schoon. Misschien 1 keer in de twee, drie maanden. Gewoon onder de douche warm water er door heen laten lopen van einde naar einde niet helemaal vol, zodat dit heen en weer kan lopen. Daarna de drogen over de douche muur of deur. Wij hebben een inloopdouche.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar