Resmed Airtouch F20

1
Hoi, ik heb van mijn leverancier de AIrtouch F20 toegestuurd gekregen omdat ik niet tegen de siliconen kan van alle andere maskers (niet officieel allergisch maar gewoon een niet fijn gevoel en irritatie op mijn gezicht waar het masker zit).
Nu werd ik vandaag gebeld door de leverancier dat de persoon aan de telefoon een fout heeft gemaakt en mij dit masker niet had mogen opsturen.
Dit masker zou alleen zijn voor mensen met een zware siliconen allergie. Het masker zou duurder zijn dan de reguliere maskers.

Nou ik kreeg hem binnen en dan wil ik hem natuurlijk wel even proberen. Op de website zag ik dat dit masker niet duurder is dan andere maskers en als hij fijner zou zijn dan alles wat ik tot nu toe heb gehad dan koop ik hem desnoods zelf.

Waarom mogen deze maskers niet uitgegeven worden vraag ik me af?

Re: Resmed Airtouch F20

2
Penseeltje schreef: 15 sep 2020, 17:40 Op de website zag ik dat dit masker niet duurder is dan andere maskers en als hij fijner zou zijn dan alles wat ik tot nu toe heb gehad dan koop ik hem desnoods zelf.
Dan denk ik dat de persoon die u heeft gesproken in de war was O:-)

U heeft recht op een voor u geschikt masker, daarvoor dient de gehele catalogus van uw leverancier.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed Airtouch F20

3
De Resmed Airtouch F20 is een masker met een foam inzet stuk en juist dit stuk gaat maar hooguit één maand mee. Dus dit moet maandelijks worden vervangen en is dus voor een leverancier die per jaar hooguit € 400 ontvangt vanuit het basispakket een duur masker. Dit inzetstuk kost per maand € 61,71 dus 12 x €61,71 = € 740,52 + € 133,10 = € 873,62/jaar

https://www.viviwebshop.be/full-face/resmed-airtouch-f20-63035
https://www.viviwebshop.be/onderdelen/resmed-airtouch-cushion

AirTouch F20

Het zachtste masker op de markt

Het AirTouch masker bevat een cushion van schuim dat wegwerpbaar is. De cushion van de AirTouch is 100% compatibel met dat van het AirFit F20 masker het biedt een geheel nieuwe belevenis op gebied van comfort aan de patiënt.

- Verhoogt comfort: een sensationele luchtigheid op het gezicht dankzij het zachte en ademend materiaal van
het AirTouch masker. De huid is eveneens minder vatbaar voor rode markeringen.
- Uitstekende afdichting: licht en soepel, de cushion in schuim past zich geleidelijk aan aan het gezicht van de patiënt waardoor lekken aan het masker vermeden worden.
- Compatibel met AirFit F20: het masker AirTouch F20 is samengesteld uit verschillende verwisselbare onderdelen en die corresponderen met de onderdelen van het AirFit F20 masker.

Verkrijgbaar in maat Small, Medium en Large. Eveneens is de vrouwelijke versie verkrijgbaar in maat Small en Medium.

!! Let op: het is aangeraden om de cushion maandelijks te vervangen.

TIP:

Dagelijkse reiniging van het AirTouch masker:
https://www.resmed.com/us/en/healthcare-professional/products/mask-series/airtouch-20-series/airtouch-f20.html
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airtouch F20

4
Ruud dank voor je uitgebreide informatie maar wat ik vreemd vind is dat ik vele verschillende prijzen tegenkom voor de kussentjes.

In jouw link kosten ze 61,71 per stuk. Bij Vivisol webshop kosten ze 90.00 per stuk https://webshop.vivisol.nl/resmed-airto ... zet-s.html
maar als ik ga googlen dan vind ik bijvoorbeeld in Engeland of in Australië dezelfde maskers als 9-pack en dan kosten ze omgerekend nog maar 26 euro per stuk.

Helaas leveren deze bedrijven niet naar Nederland. Ik heb Vivisol om uitleg gevraagd waarom dit prijsverschil zo gigantisch is (3,5 keer duurder dan elders)
Ik kreeg daarop het antwoord dat men daar zo geen antwoord op kon geven, dit moesten ze uit gaan zoeken.

Ik heb inmiddels veel maskers geprobeerd maar moet toch tot de conclusie komen dat de Airtouch F20 voor mij de beste keuze is. Het is het enige masker dat ik meer dan 2 uur op kan houden en waarbij ik wakker wordt zonder rode gevoelige plekken in mijn gezicht. Maar iedere maand 90 euro voor een nieuwe inzet kan ik niet betalen.

https://shop.resmed.com/GB/en/Promotion ... s/p/634004
Bij deze site bv kun je een 9-pack betstellen voor 216 pond (0mgerekend ongeveer 240 euro) Dus 26 euro per stuk en dan krijg je er ook nog een gratis doos wipes bij die bij Vivisol 15 euro kost.
Ik vind dit een abnormaal prijsverschil.

Re: Resmed Airtouch F20

5
Als je last hebt van uitslag op de huid, dus allergische reacties hebt, en je hebt dit niet met dat F20 Airtouch masker, bespreek dit dan eens met je behandelend arts. Als deze dit masker voorschrijft voor jou om deze te gebruiken, dan moet de leverancier deze jaarlijks aan jou verstrekken. Volgens mij krijgt de leverancier dan meer vergoed vanuit het basispakket vanwege de inzet stukken die maandelijks vervangen moet worden.

Probeer dit eerst, voordat je misschien ten onrechte, alles zelf gaat betalen terwijl je recht hebt op een jaarlijks vergoed masker vanuit het basispakket.

Ik zie dat deze inzet stukken bij Amazon.com in de USA circa USD 26 kosten terwijl deze bij Amazon.nl €99 moeten kosten. Zij kunnen wel verzonden worden naar Nederland, maar dan zul je wel weer invoerrechten moeten betalen.

Het beste is het masker voorgeschreven te krijgen door de arts.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airtouch F20

6
Hoi Ruud

Ik ga dat ook zeker proberen via de arts maar van mijn leverancier heb ik al te horen gekregen dat mijn voorkeur voor dit masker geen reden is en mijn allergische reactie waarschijnlijk niet zwaar genoeg is.

Mijn punt is dat ook al krijg ik het wel vergoed van mijn verzekering dit dus in Nederland onnodig duur is. 3,5 x zoveel om precies te zijn en dat maakt ook onze gezondheidszorg dus vele male duurder. We gaan allemaal volgend jaar alweer gemiddeld 10 euro meer betalen.

Uiteraard ga ik proberen deze vergoed te krijgen maar dan nog wil ik graag weten waar dit enorme prijsverschil vandaan komt en op wiens conto deze winst dan wordt bijgeschreven.
Zorg zou niet meer dan de kostprijs moeten kosten en er zouden zeker geen woekerwinsten op behaald moeten worden. Ik vind dat we ook daar met z'n allen op moeten letten ook al wordt het wel vergoed door de verzekering.

Re: Resmed Airtouch F20

7
Ken je Don Quichot? O:-) ;)

Het is een nobel streven, maar vechten tegen de bierkaai of tegen de windmolens. Ik ben bang dat je geen antwoord zal ontvangen.

Volgens mij wordt er ontzettend veel winst gemaakt. De kostprijs zal best wel meevallen, maar dan wordt de prijs verhoogd richting de leverancier en die gooit er volgens nog een flink bedrag bovenop en daar bovenop komt de BTW.

Daarna kun je deze zelf kopen of deze worden vergoed vanuit het basispakket.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airtouch F20

8
Ik vrees dat je gelijk hebt Ruud maar als we het allemaal accepteren onder het mom van "het is niet anders" verandert er werkelijk nooit iets.
Ik denk in deze periode van Corona dat het in ieder geval duidelijk is geworden hoe belangrijk onze gezondheidszorg is en dan raakt het mij in het hart als er mensen zijn die zwaar verdienen aan die gezondheidszorg terwijl degene die erin werken met heel hun hart en passie zwaar onderbetaald worden.

Marktwerking moet uit de zorg.

Dit "kleine" dingetje van een enorm prijsverschil van een simpel maskertje is hier maar één voorbeeld van.

Re: Resmed Airtouch F20

9
Medische artikelen zijn nog steeds door de Covid 19 gekocht van buiten de EU vrij van invoerrechten en vrij van belasting over de transportkosten.
Terwijl het onder normale omstandigheden al aantrekkelijk om buiten de EU te kopen, nu is het zeker aantrekkelijk.
Succes,

Re: Resmed Airtouch F20

10
Ik kreeg van het gewone masker ook rode vlekken en zwellingen op mijn wangen. Vivisol gebeld voor een masker zonder silliconen. Dat was de Airtouch. Ik moest verklaring van de dermatoloog naar hen sturen zodat zij het konden leveren. Via huisarts naar dermatoloog, foto's laten zien van de roodheid en zwellingen en zonder problemen een verklaring gekregen en het masker.
Maar na googelen zag ik ook een stoffen masker. Dat lijkt me ook een fijne oplossing voor mensen die gevoelig reageren op siliconen.
stoffen masker

modedit RM: 1 link weggehaald, andere link aangepast