waterdruppels in de luchtslang

1
Afgelopen maand heb ik steeds last van het feit, dat er waterdruppels ontstaan in mijn onverwarmde luchtslang en ook in mijn mondmasker. Dit geeft ten eerste een vervelend borrelend geluid en ten tweede komen de druppels bij mij naar binnen. Wat kan ik hier aan doen? Is het een bekend verschijnsel en zit dit in de omslag van het weer van zomer naar winter of moet ik iets aan de verwarming doen? Kan iemand mij svp een advies geven ? Bij voorbaat mijn dank. Groet GerardN.

Re: waterdruppels in de luchtslang

2
Gérard lees dit even door. Onderstaande is de beste oplossing. Onder de dekens of een fleece hoes eromheen kan ook, maar een verwarmde slang is veel beter.

https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?f=102&t=13365
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: waterdruppels in de luchtslang

4
Gérard een verwarmde slang voor de Dreamstation kun je bij diverse leverciers aankopen via het internet. Bij de één is deze veel duurder dan bij een ander. Dus oriënteer je goed. Bij de Philips webwinkel is deze geloof ik zo €60 ongeveer. Ik zie dat deze daar uitverkocht is. Bij Totalcare zie ik €62 staan dus valt mee.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: waterdruppels in de luchtslang

6
Gerard, als je je arts zover kunt krijgen dat hij jou een verwarmde slang voorschrijft, dan wil een zorgverzekeraar deze wel eens vergoeden. Soms gaan ze dan met arts mee. Het is het proberen altijd waard. Geef ook aan dat je last hebt van een droge mond neus keel.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar