welke leverancier

1
Hallo,

ik baal van mijn leverancier. via mijn longarts en zorgcoach is de kogel door de kerk voor een Bi-level machine.

Maar nu krijg is standaard 1 de DS van Philips! Maar ik wil een RedMed.
Leverancier wil die niet leveren... en nu.. welke opties heb ik?
Kan ik overstappen?
en hoe werkt dat?


ik heb inmiddels al 5 "normale" CPAP machines van Philips gehad, allemaal gereviseerde, dus alles ging binnen 2mnd weer stuk.
Ik werd er zo gek van, dat ik een ResMed aangevraagd heb en die uiteindelijk gekregen.

Goed, ik wil dus het liefst van leverancier wisselen, kan dat? en zo ja, hoe regel ik dat.

Dank, slaap lekker nog ff..
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: welke leverancier

2
neuteboomg schreef: 24 dec 2020, 00:32 Maar nu krijg is standaard 1 de DS van Philips! Maar ik wil een RedMed.
De DS BiPAP is stukken beter dan de ResMed. Weet u dit zeker?

GPG key ID 49A3F5E6, signature: https://paste.c-net.org/OasisRepeat
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: welke leverancier

3
Natuurlijk kan dat. Als je weet waar je naartoe wilt kun je bij de nieuwe leverancier een overstapformulier aanvragen. Dit vul je verder in en stuur je door naar de “oude” leverancier. Die sturen dan je dossier naar de nieuwe. Al met al moet dat binnen twee a drie weken geregeld zijn. Ik zou wel eerst overleggen met de eventuele nieuwe leverancier of de overstap gaat brengen wat je zoekt.

Re: welke leverancier

4
MarkAretz schreef: 24 dec 2020, 10:33 Natuurlijk kan dat. Als je weet waar je naartoe wilt kun je bij de nieuwe leverancier een overstapformulier aanvragen. Dit vul je verder in en stuur je door naar de “oude” leverancier. Die sturen dan je dossier naar de nieuwe. Al met al moet dat binnen twee a drie weken geregeld zijn. Ik zou wel eerst overleggen met de eventuele nieuwe leverancier of de overstap gaat brengen wat je zoekt.
Klopt. En als je het allemaal te ingewikkeld vind vraag je de nieuwe leverancier om het zelf te regelen. Heb ik destijds ook gedaan toen ik niet tevreden was over mijn eerste leverancier. Ze hebben het nieuwe apparaat gebracht en het oude apparaat gelijk mee teruggenomen om in te leveren bij de oude leverancier.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: welke leverancier

5
Je nieuwe leverancier zal wel een contract moeten hebben met jouw Zorgverzekeraar en deze nieuwe leverancier moet wel die zaken willen en kunnen leveren die jij graag zou willen ontvangen. Jouw Zorgverzekeraar kan daar ook nog een vinger in de pap kunnen hebben.

Lukt het allemaal niet door dat er geen contract is of als de leverancier iov de Zorgverzekeraar niet mag voldoen aan jouw eisen, dan kun je ook nog per 31 december overstappen naar een andere Zorgverzekeraar die het daar wel mee eens is. Denk daarbij wel aan je aanvullende zorgcontracten die voor 31 januari 2021 afgesloten moeten zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: welke leverancier

6
update

nog steeds geen bi-level machine ontvangen.
Bij elk gesprek met de leverancier wordt die beloofd..




Hoezo is de bi-pap/bi-level van Philips beter?? zei jij dat @persluchtpiraat
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: welke leverancier

7
neuteboomg schreef: 21 jan 2021, 16:03 Hoezo is de bi-pap/bi-level van Philips beter?? zei jij dat @persluchtpiraat
Yep, dat zeg ik. De Philips Respironics lijn heeft het zgn. AutoTrak algoritme dat de ademhaling getrouwer volgt dan ResMed apparatuur. Deze kappen de ademhaling af met Ti-min en Ti-max nistellingen. Daarnaast hebben PR BiPAPs de "BiFlex" golfvorm, die krachtiger is (objectief) dan de "EasyBreathe" haaienvin van ResMed, en ik vind BiFlex (subjectief) ook aangenamer.

Het enige nadeel is dat de Dreamstations wat luider zijn dan de Air10 apparaten van ResMed.

https://paste.c-net.org/NegroBursts
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i