Gebruikte CPAP ontvangen

1
Hallo, Sinds 2014 zit ik aan de APAP. Mijn resmed S9 autoset gaf deze week een melding dat de motor einde levensduur had bereikt. Vandaag heb ik van vivisol een Airsense 10 autoset ontvangen. Net heb ik deze even aangezet, maar zie dat deze al 3000 uur op de teller heeft staan. Is dit normaal dat je een gebruikt apparaat krijgt? Qua hygiene vind ik dit eigenlijk ook niet echt prettig. Heb ik recht op een nieuw apparaat. zit sinds dit jaar bij VGZ.
Gr. Johan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
*** Niet meer actief. Alleen benaderbaar via PB ***

Re: Gebruikte CPAP ontvangen

2
Johan dat is lang geleden. Welkom terug.

Een leverancier heeft de plicht om een cpap in bruikleen te verstrekken. Men heeft echter niet te plicht om een nieuw exemplaar te verstrekken.

Wel moet een apparaat schoon en geur vrij worden afgeleverd. Ook eventuele data van een voorgaande gebruiker moet zijn verwijderd.

3000 uur gedeeld door gemiddeld 7 uur zijn circa 14 maanden. Voorheen werd een apparaat vervangen na circa 5 jaar. Tegenwoordig worden deze vervangen als het apparaat stuk is gegaan of als er een ander therapie hulpmiddel nodig is.

Dus je kan hier weinig tegen doen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gebruikte CPAP ontvangen

3
Hoi Ruud,

Dank je wel voor je vriendelijke en nog steeds zeer snelle reactie[emoji106]. ik hoop dat alles goed met je gaat.

Ik zag daarna nog dat Vivisol een Airsense S10 Elite heeft opgestuurd met vaste druk 5 terwijl ik van een S9 Autoset kom met hogere en variabele druk!?

Ik heb vanavond maar direct een mail verstuurd met het verzoek om een nieuwe S10 autoset te versturen. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren.

Mvg
Johan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
*** Niet meer actief. Alleen benaderbaar via PB ***

Re: Gebruikte CPAP ontvangen

4
johantv schreef: 01 apr 2021, 23:50 Ik zag daarna nog dat Vivisol een Airsense S10 Elite heeft opgestuurd met vaste druk 5 terwijl ik van een S9 Autoset kom met hogere en variabele druk!?
Da's een fout, deze moet wel rechtgezet worden.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i