Re: Verwarmde slang en ICD

2
Deze vraag kunt u beter aan uw cardioloog stellen. Wellicht kunt u de xPAP meenemen en samen een test doen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Verwarmde slang en ICD

5
Het lijkt mij geen probleem te zijn. Een verwarmde slang wordt voorzien van stroom dmv een stroomdraad die verwerkt zit in de ribbels die deze slang bezit.

Wel wordt er gewaarschuwd voor maskers die voorzien zijn van magnetische sluitingen dat deze magneten voor problemen zouden kunnen zorgen bij dragers van een icd. Of er ook daadwerkelijk ontregelde icd apparaten zijn gemeld is mij niet bekend. Het hangt ook van de sterkte van de magneten af heb ik begrepen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verwarmde slang en ICD

6
RuudJ schreef: 06 dec 2022, 06:39 Het lijkt mij geen probleem te zijn. Een verwarmde slang wordt voorzien van stroom dmv een stroomdraad die verwerkt zit in de ribbels die deze slang bezit.
Het is niet zo simpel. Voeding van de weerstandsdraad is geregeld via PWM, mogelijk met een draaggolf in de kHz. Dat is een recept voor electromagnetische emissies (RF, dus niets te maken met magneten).

Magneten zijn onwenselijk bij implantaten (pacemaker/icd) niet omdat het electronisch stoort, maar omdat deze implantaten een magnetische schakelaar hebben (hall sensor of reedschakelaar) om de functie te onderbreken (inhibit switch).
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i