Zelf leverancier selecteren gesaboteerd door medisch centrum

1
Zelf leverancier selecteren gesaboteerd door medisch centrum

Ik heb recht op een CPAP-apparaat, maar het medisch centrum in Amsterdam (geen ziekenhuis) lijkt een contract te hebben met een specifieke leverancier V (die een contract heeft met mijn verzekering Zilveren Kruis). Van wat ik online heb gezien, is een Lowenstein-machine iets beter (geluid, bouwkwaliteit, algoritme, zelfs een beetje goedkoper voor de verzekering) en dat zou ik natuurlijk leuk vinden. Toen ik de leverancier vroeg om te garanderen welk model ik zou krijgen, zeiden ze dat ze het mij niet konden vertellen. (Gewoon een willekeurige Resmed zeiden ze, en natuurlijk wil ik geen luidruchtige Resmed AirMini!). Ik heb een ander contract gevonden met mijn verzekeringsmaatschappij die kan garanderen welk Lowestein-model ik kan krijgen.


Voor zover u weet:

1. Hoe ga ik met deze situatie om, zodat ik naar mijn geselecteerde leverancier kan gaan?

2. Stel dat ik de machine krijg die de oorspronkelijke leverancier mij gedurende 1-2 maanden geeft. Kan ik deze dan aan het einde gewoon retourneren nadat we de instellingen hebben gevonden? En ga de machine die ik wil gewoon halen bij de andere gecontracteerde leverancier met mijn verzekering (kosten gedekt door de verzekering). Natuurlijk kan ik zelftitratie uitvoeren, omdat ik denk dat ze het extra geld niet waard zijn, maar dat is een ander verhaal. Toen ik deze vraag aan de leverancier stelde, konden ze geen antwoord geven!!!!

3. De leverancier zei dat ik volgende maand een online afspraak kan hebben die wordt gedekt door de verzekering, of volgende week een huisbezoek dat "waarschijnlijk" (!) gedekt is!!! Zijn ze serieus? Worden huisbezoeken, voor zover u weet, vergoed door de verzekering?



Ik heb ook ZilverenKruis gebeld, ik kan ook niet zeggen dat ik met hen een duidelijke communicatie heb gehad --- misschien moet ik nog eens bellen om een geschiktere servicedeskmedewerker te zoeken, want die ging weg om mijn vragen aan collega's te stellen, zo lijkt het.

Ik waardeer uw reactie zeer, want leven met apneu is ondraaglijk en ik vraag me af hoe ik de afgelopen 10 jaar heb geleefd!

Re: Zelf leverancier selecteren gesaboteerd door medisch centrum

2
costis schreef: 08 mei 2024, 20:56 Van wat ik online heb gezien, is een Lowenstein-machine iets beter (geluid, bouwkwaliteit, algoritme, zelfs een beetje goedkoper voor de verzekering) en dat zou ik natuurlijk leuk vinden
Daar kan ik me niet in vinden. Met Loewenstein heb je geen geintegreerde verwarmde slang en je krijgt de brakke "SoftPAP" in plaats van EPR bij ResMed.
costis schreef: 08 mei 2024, 20:56 Toen ik de leverancier vroeg om te garanderen welk model ik zou krijgen, zeiden ze dat ze het mij niet konden vertellen. (Gewoon een willekeurige Resmed zeiden ze, en natuurlijk wil ik geen luidruchtige Resmed AirMini
Dat betekent waarschijnlijk een Airsense10 of een AIrsense11. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de oude, maar in de vergelijking met Loewenstein zijn de verschillen niet echt belangwekkend.

U zou nooit een AirMini krijgen, dat zou namelijk een hoofdpijndossier worden voor de leverancier omdat deze alleen gebruikt kan worden met specifieke maskers die uitsluitend door ResMed gemaakt worden, dus niet het hele gamma van alle fabrikanten. Daarnaast is de AirMini een duurder apparaat met een kortere levensduur.

Mijn advies: het gaat goed komen met ResMed.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i