Beenkramp in nacht - magnesium

1
Ondanks "magnesium nacht " pillen slikken kon ik vannacht nauwelijks opstaan door de kramp. Werd wakker om naar de WC te gaan.
Ben voor de krampklachten lang geleden bij de huisarts geweest, zonder resultaat. Ze had het over meer bananen eten, geloof ik.

Had dus vannacht weer kramp in beide benen. Is nu een paar dagen.
Bij overeind zitten werd het erger. Snel weer gaan liggen met dekbed weer over me heen voor de warmte. Dan afwachten

Komt iemand dit bekend voor ???

Aanvulling:
Leverancier is recent geweest. Omdat de longafdeling vh Amphia steeds telefonisch onbereikbaar was (covid ??) heb ik die na wat pogingen gepasseerd en de leverancier gebeld.
Met de klacht van rode gezichten op het apparaat. Heb toen per omgaande een nieuw masker gehad.
Daarna zijn ze thuis geweest en het apparaat uitgelezen en vertrokken met de mededeling dat ik hem voldoende gebruikte en dat ik minder op dat display moest letten. Ze waren een jaar niet geweest. Dat terzijde. :blush:
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 11 apr 2021, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Beenkramp in nacht

2
RuudJ zal ongetwijfeld ook nog een reactie plaatsen. Als ik wat zoek op het forum kom ik hier op uit:

https://forum.apneuvereniging.nl/search.php?keywords=kramp

Enkele citaten hieruit:
Apneu zorgt voor zuurstof tekort en het lichaam heeft zuurstof nodig. Tijdens de nacht wordt zuurstof onttrokken van die plaatsen die tijdens de nacht niet noodzakelijk zijn en geen functie hebben. Dat zijn de benen en de armen. Vandaar dat je met kramp wakker kunt worden met melk verzuurde benen en armen.
Ik begreep van mijn Total Care consulent dat circa 20% van de mensen deze verzuring in armen en benen ervaart.

En een wat technische quote:
Metabole alkalose gaat vaak samen met een tekort aan de stof kalium in je bloed, dit noem je hypokaliëmie. Dit kan ook tot ernstige klachten leiden, zoals:
• spierzwakte
• kramp
viewtopic.php?f=1&t=8281

Misschien dat daar ook alvast iets herkenbaars tussen zit dat tot een oplossing kan leiden.

Re: Beenkramp in nacht

4
RuudJ schreef: 11 apr 2021, 19:00 Piet, had je misschien in deze nacht met die problemen ook last van meerdere ademstops?
Niet echt. Schommelt tussen de 6 en de 8.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Beenkramp in nacht

7
Ik ben bang dat zo'n score aangeeft dat u niet volledig behandeld bent met de huidige instellingen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Beenkramp in nacht

11
Het is zeker dat het apneu gerelateerd is?
Toen ik in de tropen voer had ik er ook vreselijk last van.
Dat bleek stoketskramp te zijn.
De combinatie van veel zweten en te weinig drinken waardoor er een tekort aan (onder meer) zouten ontstaat.

Nu zal het met dat zweten wel meevallen op het moment, maar drink je wel genoeg?
Mijn vrouw schiet s nachts ook in de kramp als ze te weinig gedronken heeft.

Het is maar een gedachte die bij me op komt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Beenkramp in nacht

12
Drinken schiet er inderdaad wel bij in.
koffie genoeg en soms thee (geen fan van), maar water te weinig. Heb wel een flesje water onder handbereik. :yum:
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Beenkramp in nacht

15
RuudJ schreef: 12 apr 2021, 20:29 Piet, koffie droogt juist uit. Minstens 2 liter water per dag drinken.
Veel gehoorde mening die niet waar is.
Het uitdrogende effect van cafeïne (die er inderdaad is) wordt ruimschoots teniet gedaan door het water waar het in opgelost is.
(Bron: mijn huisarts)

Alcohol is inderdaad geen goed idee.
Tenminste niet om gehydrateerd te blijven.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Beenkramp in nacht

17
De Mayo clinic bevestigt inderdaad dat het vochtafdrijvende effect verwaarloosbaar is.

Alcohol daarentegen wordt door het lichaam opgevat als een serieuze vergiftiging inclusief nieren die op volle toeren draaien en dus voor uitdroging kunnen zorgen.

Water bij de koffie hangt af van de soort. "Hollandse pleur" kan wat onverfrissend zijn. Een dubbele espresso Ethiopische single origin (Yirgacheffe) daarentegen...
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Beenkramp in nacht

18
Zo dan...
Meneer drinkt zijn koffie bij de Librije.
>:)

Dat glaasje water bij de koffie is (volgens mij) over komen waaien uit Italië, waar ze het bij de espresso serveren voor het geval het aan de te sterke kant is.
De betere restaurants doen dat inderdaad.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Beenkramp in nacht

19
Menno M. schreef: 13 apr 2021, 15:55 Meneer drinkt zijn koffie bij de Librije.
>:)
Edit: Oh ik begrijp nu dat dit aan bmwpiet was gericht ':)

Nee hoor, ik heb ooit een oude Rancilio Silvia v1 voor 2,50 euro op een rommelmarkt gekocht en zelf gerestaureerd. En ik ga op m'n ligfiets op en neer naar Amsterdam om m'n boontjes te halen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Beenkramp in nacht

20
Ben toe aan wat anders dan senseo. Even naar de kringloop, half uurtje winkelen.
Vannacht weer normale nacht gehad. Ook na een borrel. goed voor hart en bloedvaten. Als je drinkt met mate(n). :blush: :')
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.