Wallen en opgezwollen oogleden

1
Goede middag Iedereen,

Ik bent Dennis 46 jaar en heb sinds vorig jaar nov (2020) apneu, ze hebben bij Osas geconstateerd.
Mijn AHI was 57 en kreeg per direct een CPAP. Na een beetje wennen kon ik snel weer lekker slapen.
Ik zit nu op een gemiddelde van ca. AHI 2,4, dit is volgens mij redelijk.
Echter heb ik een bijkomende probleem gekregen, sinds ik slaap met mijn CPAP ResMed airsense 10. krijg ik enorme wallen onder mijn ogen.
Hoe langer ik slaap hoe groter de wallen onder mijn ogen worden. Dit zijn dan echt hele zakken vocht. Ook mijn bovenste oogleden worden dikker.
In het ziekenhuis hebben we van alles geprobeerd, andere maskers neus, neusdopjes of volgelaatsmaskers. Met bandjes boven, onder, links of recht maar niet mag helpen.
De oogarts en longarts hebben geen verklaring. Ook heb ik mijn bed aangepast zodat mij hoofd hoger lag dan mijn lichaam.
Kent iemand dit verschijnsel en is er een oplossing voor ?

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor het mee denken.

Met vriendelijk groet

Dennis
Resmed airsense 10, Eson 2 Neusmasker, AHI 57

Re: Wallen en opgezwollen oogleden

4
Er zijn mensen op het Facebook account van de Apneuvereniging die daar ook veel last van hebben.

Heb je ook last van vocht vast houden in de benen overdag? Steunkousen dragen in bed zou kunnen helpen.

Er zijn ook mensen die onder de ogen pleisters aanbrengen van het merk Reskin.

Deze kun je uitwassen, laten drogen en weer opnieuw gebruiken. Het trekt de huid strak waardoor er minder of geen wallen onder de ogen zou ontstaan.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Wallen en opgezwollen oogleden

5
Terzijde: de handtekening bij je bericht (onderschrift, kleine grijze lettertjes onder je bericht) is meestal bedoeld voor een omschrijving (apparatuur, AHI, typenummers etc.) maar wellicht dat je je vraag bewust op die manier er in hebt gezet. Dat is dan creatief.
En verder heb je een foto als avatar gebruikt - met pijltjes. Ook dat kan creatief bedoeld zijn maar mocht het ter ondersteuning zijn van je vraag dan kan je plaatjes ook in je bericht opnemen. Tijdens het typen kan je een afbeelding in de berichten-editor slepen. Zie viewtopic.php?f=32&t=12141.