Re: hartkloppingen en krampen

1
Ik gebruik pas anderhalve week mijn cpap en kan dus nauwelijks uit ervaring praten. Wel ben ik al 30 jaar ernstig hartpatient en al ruim 10 jaar bekend met hevige ritmestroornissen. Dus misschien heb je iets aan mijn 2 centen.

Hartkloppingen..... hmm, ik heb altijd last om me daar iets bij voor te stellen. Als hij niet klopt heb je pas een probleem. Maar.... Is het niet zo (tenminste het is mij verteld in het ZH) dat door je vele apneus je snachts volle bak op adrenaline functioneert. Dit om je saturatietekort te compenseren. Extra adrenaline om je hart te helpen het zuurstoftekort weg te poetsen.
Maar nu heb je niet meer zuurstoftekort opgebouwd snachts en maak je als gevolg geen adrenaline aan. En je hart moet dus op eigen energie zijn taak volbrengen. Dit kost hem wat meer moeite dan eerst en daardoor voelbaar/waarneembaar door jou.

Dit alles uiteraard gebaseerd op niets meer dan mijn eigen optelsommetje. Maar misschien heb je iets aan mijn brainfart.
Je vraagt"waar kan ik dan nog terecht?" Huisarts voor een verwijzing naar een cardioloog vanwege de hartkloppingen? Maar of hij daar aan meewerkt???
Sterkte in ieder geval.

Re: hartkloppingen en krampen

2
Destijds heb ik je berichtje wel gezien, maar reageerde niet.
Om de doodeenvoudige reden dat ik het niet wist.
Beter geen reactie dan één waar je niets aan hebt.

Wat dacht je toen je zonet zag: twee reacties?
Dacht je: "yes" ?
En wat denk je nu?

Nou, dáárom dus.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: hartkloppingen en krampen

3
Menno M. schreef:Destijds heb ik je berichtje wel gezien, maar reageerde niet.
Om de doodeenvoudige reden dat ik het niet wist.
Beter geen reactie dan één waar je niets aan hebt.

Wat dacht je toen je zonet zag: twee reacties?
Dacht je: "yes" ?
En wat denk je nu?

Nou, dáárom dus.
@o-moe-loes - Ik sluit me bij Menno aan want ik herken het niet en dus reageerde ik niet. Ik heb gelezen waar je om vraagt in je eerste posting, en daar kan ik je geen antwoorden op geven.
Dus wat was je verwachting toen je de tweede posting deed? Het antwoord/advies wat ik wel heb die hoef ik je niet te geven want die kun je zelf bedenken.

Re: hartkloppingen en krampen

4
Hallo ik ben nieuw hier op dit forum en ik zag je berichtje. Ik heb ook slaapapneu met daarbij spierkrampen trekkingen. Dit is in de loop der tijd ontstaan plotseling en behoorlijk heftig geworden. Vroeger kon ik mijn werk achter de computer probleemloos vol houden 9 uur en nu lukt het mij geen eens meer om 4 uur achter een te werken achter een computer ook huishoudelijke taken zijn erg vermoeiend. Mijn spieren verkrampen en verzuren vrij snel. Mijn huisarts zegt dat het komt omdat je niet in een diepe slaap terrecht kan komen en je hersenen dan niet de bouwstoffen en stenen kan aanmaken voor het herstel van je spieren. Ik heb afgelopen woensdag een operatie gehad bij mij zou het om de obstructieve vorm gaan, hopelijk krijg ik over een aantal weken verlichting en kan ik dieper gaan slapen. Van slaapgebrek wordt je al wanhopig maar de bij komende klachten zijn ook verschrikkelijk die je op den duur erbij krijgt. Sterkte en beterschap voor iedereen.

Re: hartkloppingen en krampen

5
Gwen, ook jij van harte welkom.

Lees bij Tips en trucs het verhaal over Hormonen van Sandra Houtepen Strong eens en bekijk dan ook het filmpje van Apneu sleeping disorder.

Succes en ik duim voor verbetering. [tanz] [tanz] [tanz]

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: hartkloppingen en krampen

6
Hallo Allemaal,

Ik kan me heel erg goed vinden in je verhaal. Al heb ik gelukkig niet meer zo een last van hartkloppingen. Mijn hele lichaam is (nog steeds) verkrampt. Als ik op sta ben ik helemaal stijf, en gedurende dag kom ik maar niet in ontspanning. Alles verkrampt ook veel sneller.
Het verhaal van mevrouw Houtepen klinkt ook erg aannemelijk. Alleen denk ik dat iedereen anders reageert op een disbalans van de hormoon huishouding.
Als jij wel verder bent gekomen in het proces dan hoor ik het graag. Ook van andere mensen :grimacing: