Schildkliermedicatie

1
Ik gebruik al heel wat jaartjes schildkliermedicatie. Al jaren dezelfde dosering ook. Sinds kort ben ik overgestapt naar Euthyrox omdat de Thyrax op dat moment niet verkrijgbaar was. Bij de controle bleek het schildklierhormoon verhoogd te zijn. Medicatie werd verlaagd, waarschijnlijk volgt nog een verlaging.
De huisarts vermoedt dat ik overgedoseerd ben door mijn gewichtsverlies (27 kg) maar dat klopt niet (helemaal). Ik gebruikte deze dosering al voor ik zoveel zwaarder werd. Ik ben volgens mij ingesteld toen ik maar weinig zwaarder was dan nu.
Ik heb hier volgens mij gelezen dat ook de schildklier mee kan doen bij de aandoeningen die door de apneu getriggerd worden. Volgens mijn huisarts kan dit niet. De schildklier kan niet herstellen als hij eenmaal stuk is.

Zijn er hier mensen die verbetering van de schildklier hebben ervaren?
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Schildkliermedicatie

3
Klopt Jan, daar heb ik het inderdaad ook gehoord. Goede tip. Ik ga contact met haar opnemen, dat ik daar zelf niet aan gedacht had :wink:
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Schildkliermedicatie

4
Reaktie op een ouder topic. Mijn schildkklier probleem was het in zeer korte tijd stijgen van o.a het schildklier hormoon FT4 naar een waarde van 88. Normaal 15-23. Na o.a een nucleair onderzoek bleek een mogelijke (hart) medicijn gerelateerde ontsteking! Amiodaron heet het medicijn. Bestreden met een maanden lange Prednison kuur. Hormoonwaarden weer normaal. Geen Thyrax of Euthyrox voorgeschreven. Oorzaak of gevolg van mijn huidige Osas/ Csas (mij) niet bekend.

Gr. WillemK