Re: Kalium gebrek

23
Dank je Julius.

Ik had in het ziekenhuis ook gehoord dat de bloedgassen niet goed waren. Kalium en de bloedgassen zijn met elkaar verbonden, zo legde de arts mij uit. Als de een te hoog is is de ander te laag en omgekeerd. Aan de internist de taak om uit te zoeken waar het verkeerd gaat. Ik richtte me op de kalium maar het zou heel goed kunnen dat jij de juiste oorzaak te pakken hebt.
Daarop voortbordurend, ik ben bezig met drukverlaging omdat de druk te hoog is. Ik kan me voorstellen dat je dan ook meer en dieper uitademt.
Heel erg bedankt voor deze link Julius.

Groeten,
Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Kalium gebrek

24
Hoi Agnes,

Hoe gaat het nu met jou?
Is er al een oorzaak gevonden voor je kalium gebrek. Of zijn ze dat nog aan het onderzoeken......

Groetjes,
Liesbeth
Resmed AirSense 10 Elite
F&P Eson 2
Ahi (zonder Cpap) 19
Na behandeling < 2

Re: Kalium gebrek

25
Dat zijn ze breed aan het onderzoeken. De internist io (ongelooflijk leuke man, die heel goed luistert) gaf aan dat ik zoveel heb gedaan om gezond te worden het afgelopen jaar, dat hij meerdere onderzoeken tegelijkertijd wil doen om zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen. Twee keer 24 uur urine sparen, hormonenonderzoek en kort voor de afspraak nog een bloedonderzoek.

Daarnaast eerdaags nog een uitgebreid slaaponderzoek in het ziekenhuis en de uitslag bij de neuroloog om te zien waar het slechte slapen vandaan komt.

Ik ben met kerst plat op mijn gezicht gevallen. De gebroken tanden zijn inmiddels gerepareerd.

Al met al speelt er momenteel (te) veel. De vermoeidheid speelt me parten. Het is zo'n enorm verschil met een jaar geleden toen ik de wereld aan kon. Ik vergeet dingen, kan me slechter uitdrukken dan normaal, vergeet waar ik ook weer mee bezig was.
Werk momenteel 6 uur per dag in plaats van 8.
Algehele malaise dus :cry:.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Kalium gebrek

26
Dat klinkt niet fijn.......
Die valpartij en dat je je zo moe voelt.......
Lichtpuntje is wel je internist. Die alles goed wil onderzoeken en de onderste steen boven wil krijgen wat de oorzaak is van de lichamelijke malaise. Ik hoop dat ze de oorzaak snel vinden en dat je je gauw weer beter voelt.
Heel veel liefs en sterkte!!
Resmed AirSense 10 Elite
F&P Eson 2
Ahi (zonder Cpap) 19
Na behandeling < 2

Re: Kalium gebrek

27
Fijn dat je zo'n betrokken internist hebt, Agnes. Daar heb je tenminste wat aan en dat kan je zo te lezen wel gebruiken.

Doe rustig aan, er komen vast betere tijden aan. [ok]

Sterkte,
Julius

Re: Kalium gebrek

28
Dank jullie wel. Ik hoop het ook.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Kalium gebrek

29
Vandaag de uitslag gehaald bij de internist.
De waarden zijn perfect. Ik mag stoppen met de kalium. Toen ik hem nogmaals mijn hypothese van het 'onvoldoende uitademen van de bloedgassen tegen de druk van de CPAP in', uit de doeken deed, en daarbij benoemde dat ik op eigen initiatief (in overleg met CPAPconsulent) de uitademdruk 3 punten had verlaagd, gaf hij mij gelijk. Hij vermoed dat dit inderdaad het probleem was en gaat in de literatuur op zoek of dit ook als zodanig beschreven staat. Stiekem zou hij het willen bewijzen maar wil mij niet blootstellen aan de oude instellingen met als mogelijk gevolg dat ik weer zieker zou worden. Reden voor een feestje dus.
Controle in de eerste week van april om zeker te weten dat het ook echt beter gaat.

Inmiddels gaat het met mij nog niet echt beter, al is dit wel een opluchting. Er gaat van alles mis in mijn leven momenteel. Veel stress, duidelijk verminderd belastbaar, zelfs tegen een burnout aan. Ik werk momenteel 2 uur per dag minder maar dat zet niet veel zoden aan de dijk.
Het helpt ook niet dat ik momenteel twee verzekeringszaken heb lopen. Met DE GROTE STORM van twee weken geleden was een buur zo slim om zijn oude bed bij het grofvuil te leggen. Het hoofdbord is in mijn auto gevlogen en veroorzaakte een dikke deuk. Waarschijnlijk moet de klep vervangen worden. Mijn auto is anderhalf jaar oud.
Het afgelopen weekend kreeg ik last van lekkage bij de bovenbuurvrouw vandaan. Zij was niet genegen actie te ondernemen want was van mening dat het niet bij haar vandaan kwam. Uiteindelijk is het water 4 dagen lang mijn huis in gelopen met als gevolg twee grote vochtplekken op de muren, beschadiging van het kozijn en een doorweekte meterkast.
Daarbij het traject van het slechte slapen en de neuroloog ( slaaponderzoek is mislukt en kan pas eind januari opnieuw) en veel hectiek op de werkvloer. Voor mij kennelijk echt teveel op dit moment.
Ik vermoed dat het extra binnenkomt doordat het het afgelopen jaar juist heel goed ging en dan nu weer die terugval. Ik trek het gewoon niet.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Kalium gebrek

30
Hoi Agnes, wij hadden deze keer geen stormschade. Bij de vorige storm werd de loden dakbedekking van ons dakkapel losgewrikt en was de schade uiteindelijk €680,00 waarvan 200 euro eigen risico.

Jammer, dat het nu momenteel niet zo lekker gaat. Hopelijk veranderd dit snel.

Bij ons op het werk wordt er momenteel ook een reorganisatie uitgevoerd. Minimaal 15 Fte moeten eruit. 8 vrijwillig met geld in het handje en dan nog 7 die verplicht weg moeten. Iedereen op een paar na, moeten opnieuw solliciteren op nieuwe functies.

Voor velen een slopende tijd. Zelf word ik vermoedelijk boventallig verklaard.

Na 31 jaar werken in een zeer stressvolle omgeving geeft mij dat waarschijnlijk wel rust. Ben er ook aan toe.

Maar we wachten maar af, het kan nog altijd anders uitvallen.

Sterkte en hou je taai.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Kalium gebrek

31
He bah, Agnes. Hopelijk gaat het snel wat beter. Ik wil ook wel zo'n longarts, want hier is het echt minimaal. Mijn bloedonderzoek was goed, maar ik voel me nog steeds hondsberoerd. Ik neem nu veel rust en heb nog het meeste aan mindfulness-achtige oefeningen. Ben zelfs aan het mediteren en dat werkt zowaar. Ik merk nu pas hoe gestresst ik ben. Maar ja, ondertussen droom ik nog steeds elke nacht dat ik een marathon aan het lopen ben of meedoe aan Milaan-San Remo. Fijn werken aan mijn conditie in mijn slaap, maar 's ochtends sta ik naast mijn bed naar adem te happen. Mijn huisarts heeft beloofd zijn best te doen om het onderzoek bij Kempenhaeghe naar voren te halen, want die ziet ook wel dat ik het niet meer trek.

Nou ja, we houden de moed er maar in.

Sterkte en succes maar weer en ik wens jou veel rust toe,
Julius

Re: Kalium gebrek

32
Hoi Agnes,
Het zit je op dit moment op allerlei vlakken tegen............
Natuurlijk heeft de stress van de verschillende zaken die er spelen, zijn weerslag op je gezondheid en hoe je je voelt.
Hopelijk komt er snel verandering in hoe je je voelt. Dat gun ik je van harte!
Je hebt er ook hard genoeg voor gewerkt het afgelopen jaar.
Ik wens je heel veel liefs en kracht toe!
Resmed AirSense 10 Elite
F&P Eson 2
Ahi (zonder Cpap) 19
Na behandeling < 2