geheugenproblemen

1
Bij mij is zo ongeveer 1,5 jaar geleden (misschien iets langer) slaapapneu vastgesteld met 43 slaapstops per uur.

Ik had in die tijd veel problemen waaronder ook geheugenverlies en zomaar inslaapvallen ook tijdens gesprekken, moe, iedere nacht meermaals uit bed moeten om te plassen, droge mond enz.

De meeste klachten zijn weg behalve het geheugen, nog steeds heb ik dat ik me gesprekken niet kan herinneren (ook als ze bv gister hebben plaats gevonden). Dit is niet altijd zo en ook geen pijl op te trekken wanneer ik me gesprekken wel en niet kan herinneren.

Tevens heb ik nog steeds dat ik soms gewoon inslaapval tijdens gesprekken.

De volgende vragen spoken door mijn hoofd, gaan deze klachten nog over? Of is dit blijvend?

Re: geheugenproblemen

2
U heeft niet vermeld welke behandeling u gebruikt. Hoe effectief is de behandeling?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: geheugenproblemen

4
Wat vervelend dat jij juist deze klachten nog hebt. Vooralsnog kun je zeker nog verbetering verwachten, maar in hoeverre je klachten zullen verdwijnen is na ongeveer 3 jaar duidelijk. Wat dan nog resteert is vaak blijvend, al zijn er altijd uitzonderingen.

Los van de apneu, ik heb wel eens iets gelezen over eena soort van training waar je leerde dingen beter te onthouden door foefjes en trucjes toe te passen. Misschien dat iets dergelijks je kan helpen.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: geheugenproblemen

5
Dank @Agnes-HAM , die trucjes probeer ik ook toe te passen (mijn dochter is in opleiding tot psycholoog en heeft mij wat trucjes bijgebracht) maar dat wordt wel lastig als je bv helemaal niet meer weet dat je diegene gesproken hebt. Het lijkt wel gewoon gewist uit mijn geheugen.
Wel fijn te lezen dat er tot 3 jaar verbetring in kan zitten, dan heb ik no een beetje hoop op verbetering.

Re: geheugenproblemen

7
Bedankt Ruud voor je linkje, geeft me toch wel moed.

Het is soms zo vervelend dat ik gewoon hele gesprekken vergeet, hoe goed ik ook mijn best doe ik herinner me er niks van. Soms beangstigd dit mij maar deze links geven me echter wel een goed gevoel. Misschien komt het toch nog (deels) goed

Re: geheugenproblemen

8
Laten we het hopen en van het positieve uitgaan.

Ik ben nu vanaf 2011 bezig en natuurlijk zijn er nog dingen die ik vergeet.

Namen onthouden blijft moeilijk. Boodschappen doen gaat via de App Keep waar ik notities in kan zetten, dus ook een boodschappen lijst.

Verder kan ik nog steeds in slaap vallen als je even in rust stand staat.

Ondanks alles ben ik tevreden met mijn cpap, gebruik hem trouw.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: geheugenproblemen

9
Hoi Ruud

Zo te lezen heb jij ook nog last van restverschijnselen omtrent je geheugen en het inslaap vallen.

Ik ben net als jij erg tevreden met mijn cpap, ik zou niet meer zonder willen/kunnen slapen. De cpap heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt en mijn slaapgenot enorm vergroot.