Slaapapnue en pijnstillers

1
Goedenmorgen,

door allerlei lichamelijke klachten en ontstekingen slik ik diverse pijnstillers, waaronder tramadol, oxycodon, tramadol
en etoricoxib.

Dokters blijven maar verhogen terwijl ze de oorzaak niet weten, alleen van 1 ontsteking, en de pijn neemt toe.
Gisteren 8 paracetamol, 2 oxycodon, 5 tramadol en 1 etoricoxib op en ibuprofengel gesmeerd op 2 gewrichten,
dosis is veels te hoog vind ik.

Nu is het vreemde, ik weet dat in ieder geval tramadol en oxycodon de aanvallen kunnen verergeren,
maar bij mij is het juist andersom, met alleen paracetamol zit ik rond de 3 a 4,
met de rest erbij rond de 0,5 en slaap ik veel beter.

Dus of mijn lichaam heeft ze echt nodig tegen de pijnklachten of er is toch ergens nog een lichamelijke oorzaak
waardoor dit verschijnsel optreed.

Wie herkent dit, want het is natuurlijk niet de normale gang van zaken.

Mvgr Michel

Re: Slaapapnue en pijnstillers

2
Ik ben géén arts en ik wil me absoluut niet op hun terrein begeven.
Het lijkt mij dat het lichaam went aan een steeds hogere dosis pijnstillers waardoor het beoogde effect steeds moeilijker haalbaar is.

Bent u wel eens bij een pijnpoli geweest en wat zegt men daar van zo’n hoge dosis?

Ik gebruik zelf overigens L-Lysine (dit is een voedingssupplement), de Lysine ondersteunt het immuunsy-steem en de weerstand. Als ik een ontsteking voel opkomen dan neem ik een extra dosis ( 2 tabletten ipv 1) en ben er zo van af.

M.vr.gr.

Re: Slaapapnue en pijnstillers

3
Dokter vind de dosis niet normaal, ik ook niet,
pijnpoli komt een verwijzing voor,
maar ook contact gehad vandaag met de Osas-verpleegkundige en die had ook verwacht dat
de apneu zou moeten verergeren door de tramadol en oxycodon.
Maar ze zegt ook omdat het de pijn wegneemt slaap ik toch onbewust beter,
wel gaat ze naar de chirurg toe voor het gebied waar de pijnklachten vandaan komen
om beter te gaan zoeken, vorige keer is er nl ook gezegd dat er niks zat,
en per ongeluk bij een echo is er toen ook wat gevonden waar ik aan geopereerd ben,
dat gebied blijft problemen geven nl, al een keer of 10 aan geopereerd, het ene is hersteld en het andere komt,
blijft zwak.
Volgende operatie hoor ik morgen weer.

Re: Slaapapnue en pijnstillers

5
Dank je,

ben nu doorgestuurd naar Erasmus MC, het streekziekenhuis weet het niet meer,
maar waarschijnlijk heeft het te maken met de laatste operatie in het Erasmus MC,
we wachten maar af, wel meer pijnstillers gehad weer om het vol te houden tot er
een uitslag is en welke operatie er nodig is, dat wordt dan nr 27.