Door apneu afwijkende hormoonwaarden en operaties

1
Hallo, ik heb van Sandra Houtepen begrepen dat bij slaapapneu een aantal hormoonwaardes kan afwijken en dat is precies wat bij mij gebeurd is: tijdens een onderzoek in 2010 (voordat ik wist dat ik apneu had) bleek mijn cortisol bijna op 0 te zitten, mijn schildklier was niet goed, groeihormoon te hoog en nog wat dingen.

Zoals ik het zie (maar dat is geen officiele medische diagnose, I know): mijn bijnieren waren helemaal uitgeput door jarenlang iedere nacht teveel stress. Mijn leven is sinds 4 jaar bijna stressvrij, ik zorg goed voor mijzelf, slik bijniersupplementen en lijk heel geleidelijk iets te herstellen.

Nu moet ik binnenkort voor iets totaal anders een operatie ondergaan, en ik vraag me af wat dat voor mijn bijnieren betekent, want een operatie is natuurlijk wel flinke fysieke stress. Ik ga bij de anesthesist melden dat ik tevoren opnieuw mijn cortisol wil laten meten (en begreep ik goed van Sandra dat je dan juist NIET nuchter moet prikken?), maar zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik hoop dat hier medeforummers kunnen meedenken!

Linda