Re: last van tong

21
zou door stress dit wakker worden ook als ik 1 keer uit moet voor plassen borst nat van zweet ga terug slapen wakker weer borst nat van zweet ahi 3 dus ik weet het niet heb dit nooit gehad met cpap nu laatste week dit zo beetje moedeloos

Re: last van tong

22
Ik zou toch eens contact opnemen met de behandelaar.
Dit komt op mij niet over als een gevalletje "probeer dit eens dan komt het wel goed".
Dat nachtzweten was één van de eerste dingen die bij mij over gingen nadat ik aan de CPAP begonnen was.

Zoals een wat hogere AHI nog niet wil zeggen dat het slecht gaat wil een lagere nog niet zeggen dat alles ok is.
Een AHI is slechts één van de factoren die belangrijk zijn.
Als het 3 heel erg lange stops zijn kan je je nog steeds beroerd voelen, bijvoorbeeld.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: last van tong

23
hoi menno
de longarts dus mijn behandelaar zei dat ik met die puffer moest stoppen en het paar weken aankijken zei dat van stress je dit ook kunt hebben dit is de eerste keer dat ik hier last van heb ben gewoon bang om naar bed te gaan omdat ik heb gelezen dat je bij een bepaald soort beeld alkalose en andere dingen in coma kunt raken

Re: last van tong

25
Uiteraard kan dat.
Dat zal nooit een probleem zijn.
Maar je moet niet bang zijn om de behandelaar om raad te vragen als je met dit soort vragen zit, hoor.
Dat is zijn werk.

Je kan natuurlijk altijd met je vragen op een forum terecht maar het gros hier is slechts welwillend ervaringsdeskundige.
Geen artsen. (Ik niet in elk geval).
De adviezen die hier gegeven worden zijn oprecht en uit goede harten, maar er zijn er maar weinig hier die er voor geleerd hebben.
En als jij ondanks de therapie dit soort klachten houdt dan moet de behandelaar je helpen.
En dat zal hij ook zeker doen.

Kan me niet voorstellen van niet.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: last van tong

26
heb contact gehad met osas verpleegkundige en maandag kan ik al vroeg langs komen voor kaartje uit te laten lezen dus ben benieuwd en ik waardeer het enorm dat er zulke forums zijn om ervaringen uit te wisselen want ervaring spreekt me zeker aan ivm sommige klachten

Re: last van tong

27
Wat bij mij ook goed hielp tegen Nachtzweten, was gaan slapen met/tussen een schapenwollen onderdeken en een schapenwollen dekbed. Ik geloofde het eerst niet, maar het hielp perfect.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: last van tong

28
vanmiddag gebeld door osas en zei dat kaartje de uitlezing heel goed was geen lange ademstops maar nog wel met raar gevoel tong en ruwe keel ze zei dat ik water standje hoger kon zetten maar ik had verteld dat ik een verwarmde slang had maar zei zei dat dat dan nog ging ik dacht van niet

Re: last van tong

29
Rini, als de Climateline control op automatisch laat staan, maar de slangtemperatuur op handmatig zet, dan kun je de bevochtiger weer zelf bedienen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: last van tong

32
Dat is waarschijnlijk het klepje in het koppelstukje van de slang.
Deze gaat open als de druk wegvalt omdat het apparaat stopt tgv bijvoorbeeld stroomstoring.
Zou er dan niet zo'n klepje in zitten dan heb je het te doen met de lucht in de slang, en die is gauw op.
Het klepje gaat dan open en je ademt gewoon buitenlucht.

Volkomen normaal dus.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: last van tong

33
dacht dat het in.mijn keel ofzo zat dat gevoel had net of er soort klepje iedere dicht ging maar zal dat wel zijn.dan menno dacht echt dat het in mojm luchtpijp te doen was omdat ik dat zo.ervaarde was tegen wakker worden

Re: last van tong

34
beste menno lees je berichtje nog eens en heb een vraag dat klepje gaat dat alleen dicht als de stroom is uitgevallen want dat was niet het geval inademen ging gewoon hetzelfde maar uitademen was net of er iets in mn keel of omdat luchtstroom stopt en uitademen zwaarder ging

Re: last van tong

37
dan heb je dus op dat moment een apneu. Ik voel dat soms ook, als ik bijna in slaap val of bijna wakker ben. Je registreert dan dus een ademstop...
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: last van tong

39
Jawel, maar je hebt nog steeds stops, wel minder, maar toch. Als je nou net op dat moment wakker wordt, of in slaap valt, dan registreer je dat dus. Soms heb ik het keer op keer, tijdens het in slaap vallen, hup, weer wakker. Als ik me dan omdraai is het over.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: last van tong

40
Ik merk bij mij zelf, dat als ik op mijn rug lig, dat op een geven moment mijn keep dicht klapt. Dat is voor mijn het Sein om op de zij te gaan liggen. Gebeurd vooral aan het begin van de start met de Cpap in de nacht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar