sinds 3 weken spierpijn van schouders naar armen.

1
Beste allemaal,

Graag zou ik van jullie weten of jullie dit bekend voorkomt of dat jullie een verband zien. Ik ben nu ongeveer 8 weken aan de cpap, slaap goed en mijn gemiddelde ahi is 0.4, kortom niets te klagen. De laatste 3 weken wordt ik smorgens wakker met een soort van spierpijn die loopt vanuit mijn beide schouder naar mijn armen met daarbij soms dove/ slapende handen/vingers. Het lijkt of ik de hele nacht '' aangespannen '' heb geslapen. Na het ontwaken voelen beide armen pijnlijk maar na een tijdje bewegen wordt het al gauw weer minder. Het is sinds 3 weken elke ochtend maar varieert in intensiteit.
Tevens bemerk ik dat ik wat meer last heb van lage rugpijn en pijnlijke knieën bij het door de knieën gaan.
Kan het een soort van verkramping zijn die snachts optreed door misschien een te hoge of te lage druk. Of dat ik niet ontspannen maar juist erg ingespannen adem door mijn cpap. Het bevind zich niet tussen de schouderbladen ( ademhalingsspieren) maar echt vanaf de schouders doorlopend over de armen. Wel vreemd dat ik er de eerste 4 a 5 weken geen last van heb gehad.

Ik hoor graag van jullie.

Groet Aquatilla
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: sinds 3 weken spierpijn van schouders naar armen.

4
Misschien lig je inderdaad wat gespannen, toen mijn vrouw onlangs met Cpap startte heeft ze de eerste weken vrijwel niet bewogen in slaap. .. zelf draai ik ondanks m’n cpap nog steeds alle kanten op.. maar misschien lig je juist ontspannen maar wel lang in zelfde houding... lage ahi dus weinig slaapverstoring.
Die dove pink en ringvinger kan volgens mij passen bij irritatie van elleboogzenuw.
Een verband met je andere klachten zie ik niet maar hee ik ben geen dokter he...

En misschien is een dokter een betere optie om een en ander mee te bespreken? Zeker als je die dove vingers elke dag hebt..

Re: sinds 3 weken spierpijn van schouders naar armen.

7
Beste allemaal,

Ik kan mij wel enigzins vinden in het verhaal van te lang liggen in één dezelfde houding, zo voelt de slaap in de vingers ook. Voor de cpap was het natuurlijk draaien en woelen om de klip klap. De aanlooptijd gebruik ik al 5 weken niet en het matras is vorig jaar aangeschaft bij een beddenspeciaalzaak dus dat zal het denk ik ook niet zijn. Morgen maar eens vragen bij de longarts waar ik wordt verwacht.
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: sinds 3 weken spierpijn van schouders naar armen.

9
Vanmorgen bij de longarts geweest. Ondanks dat ik nog maar 8 weken onderweg ben met mijn cpap, vond hij de resultaten dusdanig goed dat hij mij pas over 9 maanden terug wil zien. Meteen de klachten zoals hierboven besproken. Volgens hem heeft het puur te maken dat ik langere tijd op dezelfde zijde lig en de
arm wordt afgekneld en dat mijn lichaam daar niet aan gewend is. Ging volgens hem vanzelf weer over.
Kortom: zo door gaan :thumbsup:
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: sinds 3 weken spierpijn van schouders naar armen.

11
Geen paniek.
Natuurlijk kan het iets verschrikkelijks zijn, en je moet het ook weer niet wegwuiven, maar bij mij gebeurt het als ik met samengevouwen armen op mijn rug slaap.
Zeg maar in de opgebaarde houding.
NA het wakker worden begint het hele zaakje te tintelen als een gek en na een paar minuten is het over.
Daarna kan ik inderdaad nog een poosje pijn in de (onder)armen houden.
Soms zijn ze zelfs een beetje krachteloos.

Na een paar uurtjes is alles dan weer ok.

En misschien kan je eens je bloed laten checken op het magnesiumgehalte.
Mijn vrouw heeft de door jouw omschreven klachten gehad en toen bleek ze een tekort aan magnesium gehad te hebben.

Zomaar wat gedachtes van mij.
En bij twijfel gewoon eventjes naar de huisarts gaan.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/