hersenbeschadiging en Osas

1
Ik ben nieuw hier en ben me nog aan het oriënteren.
Ik heb een MRI scan gehad naar aanleiding van een hersenschudding 30 jaar terug. Ik had de laatste jaren veel klachten. Geheugen verlies en concentratie. Informatie die later binnenkomt of maar voor 80%, last van prikkelingen, emotioneel,

Goed de MRI bracht geen kneuzingen of andere ongevalsschade aan het licht. Wel witte vlekken in de hersenen. De neuroloog zei nu dat 99% van alle klachten te wijten zijn aan de recent gestelde diagnose OSAS. Ik krijg hiervoor nu een neuropsychologisch onderzoek.

Graag zou ik ervaringen van anderen hieromtrent willen weten. Of OSAS b.v. hersenschade veroorzaakt waarschijnlijk wel. En of het jeugd dementie kan veroorzaken. Ben 54 jaar. Wel heb ik gelezen dat de P=cap het verdere degradatie kan afremmen.
Ik weet dat je 30 keer per uur zuurstof gebrek hebt in de hersenen en dat is niet goed. Ben wel een beetje bang voor de uitslag van het Neuropsychologisch onderzoek van 3 a 4 uur.

Re: hersenbeschadiging en Osas

2
Goesenaar, het is bekend dat Apneu problemen geeft die jij opnoemd. In het Apneu Forum is een bericht hierover en die kun je Hier lezen. Neem het eens door en hopelijk geeft het meer uitleg. Heb je vragen, dan hoor ik het hier wel weer.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: hersenbeschadiging en Osas

3
hoi
Beetje late reactie op dit topic
ik heb al 16 jaar csas en in voorjaar allerlei scans gehad vm vergeetachtigheid. MRI, CT en ook ook schedelscan
sta nu op wachtlijst van Geriater. Nu augustus 2023 en aan kroonjaar begonnen. (met pensioen)

vermoedens van dementie
heb hierover een boek gevonden van een hoogleraar, goed geschreven en met voorbeelden.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.