Warmte

1
Beste apneuers
Wat ik nu merk met full face masker en verwarmde slang is dat mijn ahi omhoog is gegaan van gemiddeld 2.3 naar gemiddeld 9 iemand ervaring mee waarbij het warme weer mogelijk rol speelt en nog iets mijn waterreservoir als ik het erin doe en doe masker op begint het te piepen en te fluiten en als ik dan er beetje mee beweeg verdwijnt het misschien waterbakje versleten? Graag wat reacties hierop of iemand dit ook heeft

Re: Warmte

2
Het is wat schipperen allemaal, ja.
Mijn FF staat inmiddels zo strak dat het 's morgens pijn doet in mijn nek als ik hem af doe.
Dan zet je hem toch minder strak?
Nope.
Een zweetlaagje tussen mijn huid en de silliconenrand zorgt dan voor een scheetjeseffect: pffrrt.
De slang in een bepaalde richting leggen en het hoofd in een bepaalde houding en alles blijft rustig.

Wat ik ook zo vreemd vind:
Ik heb de temperatuur van het waterbakje en de verwarmde slang op 24 graden staan, ruim onder de heersende temperatuur dus.
En toch voelt het bakje 's morgens warm aan. :upside_down_face:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Warmte

4
Zit het afsluitrubber overal goed?

Maak alles eens goed schoon.
Misschien sluiten ze tgv vuil of een beetje kalk niet goed meer af.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Warmte

5
Rini, had je hiervoor een ander type masker?

Mijn ervaring is dat de ahi bij gebruik van een full face masker vaak hoger is dan bij het gebruik van een neusdoppen masker (in mijn geval).

Een full face masker heeft vaak ook een iets hogere druk nodig.

Het waterbakje van een Resmed moet goed aansluiten. Hetzelfde geld voor Philips. Vaak is de aansluit ring het probleem.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Warmte

6
Zelfde masker heb ik het fluit echt bij het waterbakje heb een resmed zal het rubber eens nakijken doe er iedere dag nieuw afgekoeld gekookt water in