Verwijderen keelamandelen en weer Cpap

1
Inmiddels zijn mijn joekels van keelamandelen verwijdert.

Ik zag op tegen de narcose.
Ik kreeg een kapje op en moest diep inademen. Na 20 sec gebeurde er nog steeds niets en lag ik nog steeds rond te koekeloeren. De anesthesist vroeg of ik al iets voelde. Ik zei nee:" moet ik dan iets voelen"?

Ik hoorde meer gesis uit het mondkapje komen en moest weer diep in ademen. Voel je nu iets? Ik was nog om mij heen aan het kijken en antwoordde dat ik niks voelde. Toen spoten ze de pijnmedicatie het infuus in. En ik was nog steeds bij.

O jee dacht ik, wat nu? Voelt u echt niets meneer. Ik zei voor de 3e keer nee. Wat moet ik dan voelen? Verwonderd keek de anesthesist mij aan, waarna ze het narcose spulletje toediende en ik van de wereld ging.

Toen ik bij kwam lag ik al ruim 30 min op de uitslaapkamer te slapen. Mijn saturatie bleef mooi stabiel op 97. Ik moest enkele uren daar verblijven ivm nabloedingen. Om 18.00 mocht ik naar huis.

Ik mocht de Cpap de 1e 3 weken niet gebruiken van de KNO arts ivm de grote wonden in mijn keel en de grote kans op nabloedingen.

De 1e 5 dagen waren niet prettig. Veel pijn bij het slikken en
s nachts kwam de dubbele oorpijn opzetten.

Ik heb 7 nabloedingen gehad waarvan 1 niet stopte en ik op de spoedeisendehulp terecht kwam. Daar konden ze gelukkig de bloeding stelpen zonder operatie.

Na de 7e dag ging het weer stapje voor stapje beter. De laatste nabloeding die op de 1e hulp gestelpt moest worden, kreeg ik in de 3e week na de operatie. Dus na 2 weken dacht ik van: " goh het gaat best goed" ( niet dus)

Nu ben ik op advies van de longarts weer met de cpap begonnen na 3.5 week. Mijn lijf is weer helemaal ontregeld. Ik moet weer helemaal wennen. Was ik in December eindelijk ingesteld, begint de gewenning weer helemaal opnieuw. En ik voelde mij toen al lekker fit. Dat is dus nu helemaal weg.

De AHI schommelt van 1.4 tot 2.5 per uur met de Philips Dreamstation. Dus ik hoop dat de amandelen mijn AHI van 82 drastisch naar beneden heeft gebracht.

25 Feb krijg ik een nieuw slaaponderzoek en dan weet ik in maart wat de uitslag ervan is.

Ik hoop dan dat ik van het apparaat af ben.

Ik houd jullie op de hoogte

Als er nog vragen zijn omtrent de keelamandelen dan kun je die gerust stellen.

Re: Verwijderen keelamandelen en weer Cpap

4
RuudM schreef:@Dragon77 (ping)
Hallo allemaal.

Ik ben volledig van de Cpap af. De operatie is geslaagd en mijn joekels van amandelen waren de boosdoeners.
Ik snurk ook bijna niet meer en haal weer normaal adem. En als ik een klein snurk geluidje maak is dat van korte duur waarna mijn ademhaling weer normaal word zonder snurk geluid.

Mijn wederhelft heeft s'nachts vaak liggen luisteren of mijn ademhaling stokte, maar dit was niet het geval. Aldus mijn wederhelft beweerd.

De 2e slaaptest liet destijds ook zien dat mijn ademstops van ongeveer 90 naar 2 per uur zijn gegaan nadat mijn amandelen eruit zijn gehaald.

Mijn moeheid is ook verdwenen en ik kan de nachtdiensten weer zonder problemen helemaal uitwerken.

Groeten D