Lichaam weer ontregeld

1
Hallo.

In januari mijn keelamandelen laten verwijderen in de hoop dat De apneu hierdoor verdwijnt. Sindsdien niet meer met de Cpap geslapen. Zo nu en dan geprobeerd. Maar het lichaam wil niet meer.

Nu wachtende op nieuwe uitslag vh slaaponderzoek.

Ik voel me soms weer best moe en voel dat het lichaam weer helemaal overhoop staat. Dus ik denk dat de apneu niet weg is. Vandaag zag ik een bekende die zei dat ik er moe uitzag en was aangekomen. En dat laatste klopt ook wel. Kan je lijf zo snel terug vallen als de Cpap achterwegen blijft?

Dus met andere woorden heb ik nog slaapapneu?

Re: Lichaam weer ontregeld

2
dat weet je als je met de CPAP slaapt, of als je een slaaponderzoek doet. Anders blijft het gissen.
Overigens heb ik het idee dat de meesten die een dergelijke ingreep laten doen, hoogstens minder ademstops hebben, of tijdelijk geen CPAP meer hoeven gebruiken. De meesten komen uiteindelijk toch weer in beeld met teveel AHI.

Sterkte
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Lichaam weer ontregeld

3
Ik heb nu de referenties niet bij de hand maar wat ik heb begrepen is dat de stand van de wetenschap zegt dat keelamandelen verwijderen bij jonge kinderen een groot verschil kan maken, maar bij volwassenen levert het vrijwel nooit wat op dat blijvend is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Lichaam weer ontregeld

4
Dragon77 schreef: 01 mar 2021, 14:55 Nu wachtende op nieuwe uitslag vh slaaponderzoek.

Ik voel me soms weer best moe en voel dat het lichaam weer helemaal overhoop staat. Dus ik denk dat de apneu niet weg is. Vandaag zag ik een bekende die zei dat ik er moe uitzag en was aangekomen. En dat laatste klopt ook wel. Kan je lijf zo snel terug vallen als de Cpap achterwegen blijft?

Dus met andere woorden heb ik nog slaapapneu?
Gissen is missen, meten is weten.. wacht het slaaponderzoek af, dan weet u meer
Waarschijnlijk weet u het antwoord al.
persluchtpiraat schreef: 01 mar 2021, 17:37 Ik heb nu de referenties niet bij de hand maar wat ik heb begrepen is dat de stand van de wetenschap zegt dat keelamandelen verwijderen bij jonge kinderen een groot verschil kan maken, maar bij volwassenen levert het vrijwel nooit wat op dat blijvend is.
Wat bedoelt u eigenlijk met het lichaam wil niet meer (cpap) ?
Het lichaam wil niet meer of de geest wil niet meer de cpap aanvaarden?
Als ik u was zou ik alle opties open houden, dan kan het nooit tegenvallen, in het slechste geval een bevestiging van wat u (hoogstwaarschijnlijk) vermoedt.

Ik hoop met u mee en wens u veel succes.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Lichaam weer ontregeld

6
Mijn geest en lichaam wil eigelijk niet meer. Als ik het masker op zet, dan haal ik deze na 1 a 2 uur weer eraf omdat ik dan een beklemmend gevoel krijg.

Ik hoop dat mijn ahi onder de 30 is gegaan na het verwijderen van mijn keelamandelen. Een beugel is misschien dan ook niet alles, maar beter dan dat Cpap app. Of die positie trainer zou koken optie kunnen zijn.

Re: Lichaam weer ontregeld

7
Dragon77 schreef: 02 mar 2021, 10:38 Mijn geest en lichaam wil eigelijk niet meer. Als ik het masker op zet, dan haal ik deze na 1 a 2 uur weer eraf omdat ik dan een beklemmend gevoel krijg.
Wel eens BiPAP geprobeerd? Dat voelt net zo goed als als ademen in de open lucht. Ik vond het heel kalmerend. Ik heb er hier een liggen die ik kan uitlenen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Lichaam weer ontregeld

8
persluchtpiraat schreef: 02 mar 2021, 14:07
Dragon77 schreef: 02 mar 2021, 10:38 Mijn geest en lichaam wil eigelijk niet meer. Als ik het masker op zet, dan haal ik deze na 1 a 2 uur weer eraf omdat ik dan een beklemmend gevoel krijg.
Wel eens BiPAP geprobeerd? Dat voelt net zo goed als als ademen in de open lucht. Ik vond het heel kalmerend. Ik heb er hier een liggen die ik kan uitlenen.
Dat is heel aardig, misschien wel een optie. Ik wacht het even af tot de uitslag, kijken wat daar uitkomt.