Oorproblemen cholestateoom

1
Hallo iedereen

Ondanks dat mijn kno arts zegt dat het niet kan, heb ik sterk het vermoeden dat het gebruik van mij cpap (mede) oorzaak is van problemen met mijn gehoor.

Zo'n 3 jaar geleden is bij mij een cholesteatoom ontdekt en operatief verwijderd. Na het weghalen van alle organen rondom mijn slakkenhuis(evenwichtsorgaan,smaakklieren etc) ben ik mijn gehoor en evenwicht aan de linkerkant compleet kwijt. Nu ben ik vrij snel na de operatie weer begonnen met de therapie met mijn cpap en nu heb ik dus sterk het idee/gevoel dat er een correlatie bestaat tussen beide verschijnselen.

Welke arts ik ook vraag, of forum dat ik doorzoek, niemand schijnt er van te hebben gehoord!? 'S ochtend als ik wakker word heb ik toch sterk het gevoel dat er veel druk heeft gestaan op de 'nieuwe' binnenkant van mijn oor en hoewel ik het slecht kan omschrijven geeft het het gevoel dat de boel op ontploffen staat en de boel naar buiten wil..

Vandaag is er voor het eerst na de operatie weer een ontsteking ontstaan aan het betreffende oor en het is werkelijk niet uit te houden. Bloed/ijzersmaak, scheel zien, kloppende beukende pijn en bloedend oor.

Morgenvroeg kan ik pas terecht in het UMCG dus heb de huisarts bezocht en die heeft me weer een kastje vol meegegeven (tramadol, maagbeschermers, amoxiciline, prednisolon) waarmee ik de nacht probeer door te komen. Maar daar ligt dus ook het probleem, ik durf die slang niet te gebruiken..

Morgen neem ik mn apnueaparaat mee naar de kno arts, maar in de tussentijd vraag ik me dus af: zijn er meer mensen met dit probleem?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Groet Jasper

Re: Oorproblemen cholestateoom

2
De keelholte staat in verbinding met het middenoor via de buis van Eustachius. Door die opening kan de druk van de CPAP worden overgebracht naar het middenoor. De buis is normaliter niet constant open. Wellicht heb je een "tuba aperta" ofwel de abnormale situatie waarbij de buis altijd open is?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Oorproblemen cholestateoom

6
Combinatie verkoudheid en verstopping buis van eustachius door het cholestateoom, zorgt voor ontsteking en het opgeblazen gevoel. Het drukt als het ware de lucht wel in het oor(de cpap) maar sluit het dan af. Bij elke adem probeert het die kamer weer op te blazen als het ware. Nu antibacteriële prop en de buis is geschoond van troep. Eind mei mag ik weer geopereerd worden

Re: Oorproblemen cholestateoom

7
Sterkte, heel vervelend als het oor verstopt zit. Heb het al drie keer meegemaakt net tijdens vakanties. 1 Keer zat ik in het vliegtuig en dat is dan helemaal knap waardeloos.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar