medicatie

1
hallo ik had even een vraag ik gebruik slaap medicatie Seroquel op medische advies, maar ik had begrepen dat het niet
aan te raden was met mensen met osas nu wil ik graag weter of er een alternatief is b.v melatonine

Re: medicatie

2
303309 schreef:hallo ik had even een vraag ik gebruik slaap medicatie Seroquel op medische advies, maar ik had begrepen dat het niet
aan te raden was met mensen met osas nu wil ik graag weter of er een alternatief is b.v melatonine
Seroquel is in principe geen slaap medicatie. Google er maar eens op. Je kunt er absoluut niet zomaar mee stoppen. Dit is een medicatiesoort die in overleg met en onder strikte begeleiding van een psychiater afgebouwd moet worden en kan zeker niet vervangen worden door melatonine.

Groet Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: medicatie

3
Seroquel (quetiapine) is een atypisch antipsychoticum dat omwille van zijn sederende werking vaak ook ten onrechte als slaapmedicatie gegeven wordt. Het is niet verslavend, maar stoppen hiermee is iets dat je best alleen onder medische begeleiding kan doen. Ik heb het product lange tijd gebruikt en was er goed mee, maar ben content dat ik er nu wel van af ben.

Re: medicatie

4
dank je helmus, ik gebruik het als zo lang 200mg per nacht en zal het zeker met mijn arts bespreken
want ik wil er ook graag mee stoppen, vooral nu ik aan komende dinsdag mijn cpap krijg

Re: medicatie

5
Ik heb jarenlang seroquel gebruikt en een vrij hoge dosering. Juist tijdens deze periode is mijn apneu probleem begonnen en ik weet zeker dat er een verband speelt tussen de zware medicatie die ik kreeg bij de GGZ en mijn apneus nu. Het is een middel die daarna bij mij vervangen is door clomipramine. Hoe is het nu met je?

Re: medicatie

6
Seroquel gebruik ik ook al jaren.
Eerst 75 mg. En nu 25 mg eraf
Ik had ook een verhoogde leverwaarde.
En daarom verminderd met de Seroquel.
Het is bewezen dat de Seroquel ademstoppen geeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: medicatie

7
Ik gebruik ook de Seroquel
Mijn leverwaarde elke keer verhoogd. Nu op 150.
Ik gebruikte 75 mg.en moest 25 mg eraf doen . We gaan kijken of nu de leverwaarde beter zijn.
Moet over 2 weken bloed prikken.
Mijn apneus zijn ook afgenomen zat de hele tijd op 6.7
En nu onder de 3.
Of dat van de Seroquel komt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk