Re: Cognitieve gedragstherapie

2
Geen idee hoe gedachten en het zelf inkleuren van je leefwereld gaan voorkomen dat je gehemelte in je keel zakt als je slaapt.
Voor je geestelijke gesteldheid zie ik de voordelen echt wel.
Voor apneu niet.
Daar vertrouw op mijn CPAP.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Cognitieve gedragstherapie

4
Geen ervaring op het gebied van apneu maar wel op andere gebieden. Voor mij werkt het goed. Het zal de apneu niet oplossen maar kan wel je kijk op de apneu veranderen, waardoor je er anders mee om kunt gaan.

Groeten,
Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Cognitieve gedragstherapie

6
Dank voor de reacties, nog niet erg informatief maar toch. Zoals ik schreef heb ik chronische slaapproblemen en osas. Voor de osas heb ik de cpap, maar dat gaat voor geen meter ondanks langdurig proberen. Het andere slaapprobleem zorgt er mede voor dat ik ook niet kan slapen met de cpap. Vandaar dat men cognitieve gedragstherapie wil proberen. Tis me allemaal wat. Ben bij de slaappoli onder behandeling bij de neuroloog, medisch psycholoog, kno arts, logopedie, en inmiddels een 9 jaar aan het tobben. Toch geef ik het niet op en hoop dat ik het nog mee ga maken om een hele nacht door te slapen al is het maar 6 uur.

Groetsels,

Ab

Re: Cognitieve gedragstherapie

7
Beste Ab,

De moed niet opgeven. Bij mij heeft het door omstandigheden ook lang geduurd voordat ik echt geholpen was.
Maar om mee te kunnen denken is het zeker goed om meer informatie te geven. Waarom lukt het niet? Waar loop je tegen aan?
Wij zijn hier geen medische mensen, maar wel ervaringsdeskundigen. Soms kan net die ene tip je helpen waar net niet aan gedacht is enz.