Re: Oxazepam

21
Mensen, mensen. Onthoud dat elke soort van aandacht gewenst is door losers zoals skinny. Dus negatieve aandacht vinden ze ook leuk (en vaak zelfs leuker).

Dus gewoon negeren dat soort mensen 8)

Re: Oxazepam

23
Heb iets ontdekt!

Omdat het niet zo lekker gaat met mij heb ik toch vannacht maar besloten om oxsasepam in te nemen voor het slapen gaan.
Er werd altijd gezegt dat je bij apneu geen oxsasepam moest innemen omdat je daar veel apneu's door zou krijgen.
Bij mij is dat dus niet waar want vannacht maar 0.5 en dat heb ik lang niet gehad.

Wel denk ik dat ik zeer ligt heb geslapen en ben ook niet uitgerust.

Vannacht toch weer zonder. :wink:

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Oxazepam

24
Hofs schreef:Heb iets ontdekt!

Omdat het niet zo lekker gaat met mij heb ik toch vannacht maar besloten om oxsasepam in te nemen voor het slapen gaan.
Er werd altijd gezegt dat je bij apneu geen oxsasepam moest innemen omdat je daar veel apneu's door zou krijgen.
Bij mij is dat dus niet waar want vannacht maar 0.5 en dat heb ik lang niet gehad.

Wel denk ik dat ik zeer ligt heb geslapen en ben ook niet uitgerust.

Vannacht toch weer zonder. :wink:

Groet Ingrid
Hoi Ingrid

Het gaat dan om langdurig gebruik van Oxazepam. Na een eenmalige inname kun je geen oordeel geven (ook niet als je het voorheen langdurig hebt gebruikt). Op de manier worden mensen die daar gevoelig voor zijn toch op het verkeerde been gezet.

Vanwege de korte werkingstijd kan Oxazepam al snel verslavend werken en het is raadzaam Oxazepam voor slaapklachten niet langer dan enkele weken te gebruiken. Doet men dit wel, dan kan het voorkomen dat men niet meer zonder Oxazepam in slaap kan vallen, of steeds meer nodig heeft, door verhoogde tolerantie. Voor angst- en spanningsklachten is de maximaal aanbevolen tijd om het te gebruiken enkele weken tot enkele maanden. Bij zowel langdurend als kortdurend gebruik is het raadzaam de dosering langzaam te verminderen alvorens te stoppen. Bij sommige personen kan oxazepam, zelfs in lage doseringen en bij kortdurend gebruik (tot enkele weken) al (lichte) ontwenningsverschijnselen geven. Verslavingsgevoelige personen en personen met een voorgeschiedenis van alcohol- en/of drugsverslaving zijn hier vaak gevoelig voor.

Verstandig dat je het toch weer zonder gaat doen al is het geen probleem om bij langdurig slecht slapen af en toe wat te nemen om even bij te tanken.

Groetjes, Thea

Re: Oxazepam

25
Thea schreef: Verstandig dat je het toch weer zonder gaat doen al is het geen probleem om bij langdurig slecht slapen af en toe wat te nemen om even bij te tanken.

Thea ik heb het nooit lang gebruikt, maar wel al lang een paar dagen achter een.
Omdat ik voor de diagnose altijd slecht sliep gaf mij dat even rust. Nooit langer gebruikt dan 3 dagen achter elkaar.
Weet heel goed dat het slecht is en dat je bij langer gebruik daar verslaaft aan kunt raken.
Het is ook nooit mijn bedoeling geweest om anderen op het idee te brengen om maar naar oxsasepam te grijpen.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Oxazepam

26
Hallo Ingrid
Hofs schreef: Het is ook nooit mijn bedoeling geweest om anderen op het idee te brengen om maar naar oxsasepam te grijpen.
Groet Ingrid
Dat geloof ik je direct.

Hofs schreef:Heb iets ontdekt!

Omdat het niet zo lekker gaat met mij heb ik toch vannacht maar besloten om oxsasepam in te nemen voor het slapen gaan.
Er werd altijd gezegt dat je bij apneu geen oxsasepam moest innemen omdat je daar veel apneu's door zou krijgen.
Bij mij is dat dus niet waar want vannacht maar 0.5 en dat heb ik lang niet gehad.

Groet Ingrid
Mij gaat het vooral om die laatste zin Ingrid, vandaar mijn reactie. Je zegt dat jij door het gebruik van Oxzepam geen slaapapneu krijgt omdat je AHI die nacht 0.5 was. Daarom reageer ik net. Niet om iemand te kwetsen maar om het idee hoe mensen dit kunnen (hoeft niet) interpreteren.

Groetjes, Thea

Re: Oxazepam

27
Hoi Thea,

Ik heb het heel goed begrepen. :wink:

Je moet sowieso altijd oppassen met alles waar pam in zit.
Ik ben er ook altijd zeer voorzichtig mee.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Oxazepam

29
Sinds ik half november de tinnitus in mijn rechteroor kreeg door een betablokker, had ik in de eerste weken echt paniekaanvallen ervan, omdat het iets is waaraan je niet kunt ontsnappen. Ik slikte vanalles om maar rustig te worden.

Nu ik sinds 5 februari aan de CPAP lig, ben ik wel iets geminderd, zeker met diazepam vlak voor het slapengaan, maar ik slik over de hele dag nog steeds tussen de 1 en twee oxazepam (lichtste dosering). Mijn AHI zal er ietsje hoger van zijn, maar mijn max. AHI over de laatste maand is niet hoger gekomen dan een enkele 3.

Het nadeel dat ik heb van pammetjes, is dat ik er somber van wordt overdag, lang een wollig gevoel in mijn hoofd hou en er een beetje depri gevoel van heb. Dat is vervelend, maar ik slik het overdag ook om de tinnitus te beheersen. Het is dan ook jammer dat ik niet puur en alleen met de CPAP de OSAS het hoofd kan bieden, zonder dat de rest er ook nog bijkomt.

Hoe is het nu met jouw pammetjes-gebruik, Ingrid?

Re: Oxazepam

30
Hallo Roland,

Ik gebruik bijna geen pammetjes meer. Als het even nodig is dan nooit langer dan 3 nachten. Nooit overdag want ja daar wordt je een beetje wollig van. In het verleden gebruikte ik het om af en toe bij te tanken want door de Apneu die toen nog niet gediagnostiseerd was was ik soms zo uitgeput dat ik totaal niet meer kon funtioneren. Heel enkel gebruik ik het nu nog na moeilijk mededeling.

Ook ik hebt tinnitus, maar door gebruik van cpap stoort mij het niet meer.

Roland hou contact met je huisarts want pammetjes zijn uiteindelijk niet de oplossing. Ze werken verslavend.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..