Re: Wanneer wordt het lontje weer langer?

25
Ruud J, schreef:Nou? Alleen door zwaar af te vallen en heftige operaties heel misschien.

Maar spontaan zeker niet. Apneu wordt alleen maar erger hoe ouder men wordt

Dus een Cpap is vaak levenslang je maatje in bed.

Groet RuudJ
Inderdaad, de voorbeelden die ik hier van ken zijn allemaal mensen die drastisch zijn afgevallen, en waarschijnlijk ook door het overgewicht ooit aan de apneu gekomen zijn.

Re: Wanneer wordt het lontje weer langer?

26
Vaak wordt gedacht dat door overgewicht apneu wordt veroorzaakt. Natuurlijk kan dit mede apneu veroorzaken, maar ook slanke mensen kunnen apneu hebben door vernauwde luchtwegen in keel of neus.

Apneu kan juist ervoor zorgen dat je in gewicht toeneemt. Door apneu ligt je hele hormoonhuishouding door elkaar. Hormoonhuishouding wordt bij een gezonde slaap weer op orde gebracht en door apneu heb je geen gezonde nachtrust meer.

Daardoor ligt de hormoon huishouding in de war en dit veroorzaakt vaak dat je vlak voor het slapen gaan, zeg maar vreetbuien krijgt.

Denk dus niet te licht over apneu. Ook slap weefsel in de mond en keelholte veroorzaken obstructieve apenu.

Er zijn inderdaad mensen die via een Gastric Bypass zo zwaar afvallen dat men apneu vrij kan worden. Helaas zijn dit er niet zo veel.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Wanneer wordt het lontje weer langer?

27
Ik ga het wel beleven. Ik heb overgewicht en dat is ook ernstiger geworden ondanks ongewijzigde omstandigheden. Nu ik weet dat ik apneu heb, heb ik mijn huisarts gevraagd om een verwijzing voor gastric bypass. Ik weet dat het nog even duurt als een wanneer zoiets kan worden uitgevoerd en die tijd gebruik ik om mijn conditie te verbeteren door oa te starten met de cpap. Hopelijk kan ik over een tijd hier vertellen of het ook echt verschil maakte

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk

Re: Wanneer wordt het lontje weer langer?

28
Dan even over het moeten plassen in de nacht. Wanneer men slaapt dan wordt er een stofje aangemaakt zodat de productie stil komt te liggen. Echter met apneu wordt dat stofje niet aangemaakt, en dus moet je vaak plassen in de nacht. Het is dus wel een aanwijzing dat er iets niet helemaal goed is wanneer je vaak moet plassen in de nacht.

Bij mij is mijn geringe overgewicht geen oorzaak OSAS, dus ik zal er niet spontaan van genezen.

Re: Wanneer wordt het lontje weer langer?

29
Fons_iXiaan schreef:
Bij mij is mijn geringe overgewicht geen oorzaak OSAS, dus ik zal er niet spontaan van genezen.
Zelfde hier Fons, ik woog 48 KG bij de diagnose en nog zei de longarts: Probeer maar een paar Kilo af te vallen (nu ruim 11 jaar geleden). Mijn man vroeg: 'Wat moet ik dan doen als het hard waait?' :shock:

Groetjes, Thea

Re: Wanneer wordt het lontje weer langer?

30
Mijn dochter van 15 heeft vanaf hasr 6de overgewicht. En wat ze ook probeert, ze valt niet af. In het ziekenhuis in België hebben ze OSAS vastgesteld en uitgelegd dat al haar problemen door de OSAS zijn veroorzaakt. Ook haar overgewicht zonder vreetbuien.

Als je een bankhanger wordt, is er al een hele periode aan voir af gegaan om jou zo teclaten voelen als he je voelt. Daar zijn jaren aan vooraf gegaan. Langzaam aan is je lichaam steeds verder gesloopt. Dan heeft herstel helaas ook tijd nodig. En hoe ouder je bent, hoe langer het duurt.

Gun jezelf de tijd. Wees lief voor jezelf. Leer met je beperkte enenergie te leven. Ik heb geen OSAS. Niet dat ik weet, maar heb wel eind vorig jaar een zware burn-out gehad. Ik herken heel veel en daarom denk ik dat een burn-out therapie heel goed kan helpen.bij.jullie. ik heb bij Interapy een burn-out behandeling gedaan en dat heeft me enrm geholpen. En dat gebruik ik bij mijn dochter ook om haar begrip te geven, haarvte steunen, al wil een.puber weinig van me aannemen. Maar daar hebben we nu een.beetje hulp bij gukkig, wat mij weerveen.beetje lucht geeft. Want geloof me, ik wil ook graag weten wanneer die van haar weer langer wordt. Met mijne gaat het gelukkig beter. Dat we nu weten wat ze heeft en wat ik hier op het forum leer heeft ertoe bijgedragen dat ik veel minder op haar reageer. Accepteren helpt enorm.

Groetjes,
Swanica

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Re: Wanneer wordt het lontje weer langer?

31
Thea, ik weet niet hoe lang je bent, maar die arts mag zich eens laten nakijken. Die spoort toch niet. Een half jaar na de geboorte van Alice woog ik ineens nog masr 42 kilo. Dat was geen lollletje. Letterlijk en figuurlijk. Ik ben 1.60 m.

Groetjes,
Swanica

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk