Re: Het positieve topic

41
Menno M. schreef: 27 apr 2021, 15:03 Het gras komt ook weer op, Piet.
Kan je mooi kijken hoe het groeit.😉

Kalm an, jongen.
Het komt goed.
(Ervaringsdeskundige)
Bedankt
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

42
We krijgen weer land voor de boeg , zien we langs de bazaansmast.
Goedemorgen Menno, e.a. we hebben een luisterboek van Fabricius gevonden. Hajo heeft net gehoord, dat hij mee mag naar de Oost. Hij groeide op voor galg en rad. Net als ik, ha,ha. De schipper is een puike schipper.
Gaat met zijn vriend afscheid nemen bij dove Dirk, die Nova Zembla heeft overleefd. Het is het jaar 1617 ofzo.

Vannacht
Door het oude dakraam gloort het ochtendlicht bij het wakker worden. Dat gaat beter.
Nog wel eruit geweest om 00.30 en in een stoel in slaap gevallen. Daar moeten we vanaf. :blush:

Diëtist
Hoef niet meer terug te komen, na een tijdje was het lek boven water.
Heb eetpatroon aangepast en zonnebloemolie is alleen nog om in te bakken.

Frituurpan ingeruild voor Airfryer. Ook positief.
Kippenpoot past er net in. Maar niet tegelijk met bevroren rösti doen. :blush:
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

43
Wauw, jij houdt wel van klassiekers, Piet.
Ik weet dat ik het, in de tijd dat ik nog haar had, ook eens geprobeerd had te lezen.
Ik vond het maar taaie kost.
Wellicht dat dat met een luisterboek wat minder is

Veel lees, eh luister, plezier.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

44
bmwpiet schreef: 28 apr 2021, 06:52 Inmiddels de (ongedateerde) brief voor de prik binnen. 1 persoon weet dit.
Rare vragen op de vragenlijst (dacht ik). Maar 1 vraag is toch voor mannen geldig , vraag 10.
Ligt nogal gevoelig. Heb vorig jaar iemand weggebracht, die dit niet overleefd heeft. Ze was van 1955. Dat was k@#$t. Ze is ver weg uitgestrooid in een rivier.
Die brief krijg ik van het RIVM, dat er een paar prikken klaarstaan voor covid-19. Andere woord krijg ik niet meer uit mijn strot. Ben dat geklaag van iedereen al zat, dat ze ver weg moeten. Is steeds hetzelfde verhaal.
Hier is de priklokatie een wijk verder. Kan er op de fiets heen. Heb geen vervoer om 30 km. verder dat te gaan halen. O nee, dit hoort niet bij de positieve verhalen.
De kat vindt mij leuk, dat is leuk. Slaapt als ik weg ben. Heb haar betrapt toen ze lag te zonnebaden.
Leuk om snoepjes te gooien, trap op, trap af, bovenop een hoge kast. Kan ze haar energie kwijt. Is nu 2,5 jaar. :blush:
En het luisterboek is ook leuk. Ze zitten nu op de evenaar en worden gedoopt door neptunis. Eentje vangt er albatrossen en krijgt ruzie.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

45
Mensen moeten niet zo zeuren.
"Ieuw... Ik moet 10 minuten fietsen voor mijn prik. "
Wees blij dat je hem krijgt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

46
Ik moest wel 40 minuten lopen (20 heen, 20 terug) om m'n spuit te halen en toen moest ik ook nog een kwartier over m'n zelf betaalde kop koffie doen voordat ik weg mocht....
Inderdaad gezeur.
Blij zijn dat je je spuit nu al krijgt en niet pas over 3 maanden.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Het positieve topic

48
Ik heb hem inmiddels ook.
Is ook gelijk mijn tweede.
Helaas heeft moeder natuur voor de eerste gezorgd, als u bedoelt wat ik begrijp.

Van de prik heb trouwens wel een dagje Covid light gehad.
Rillerig, pijn in het lijf, duf gevoel in mijn kop.
Ware het een gewone lesdag geweest, had ik me ziek gemeld.
Maar we hadden examens en die zijn wat moeilijk te geven zonder examinator.😬

Dus met een dosis paracetamol die grensde aan een overdosis toch maar naar school gegaan.
Ach, en de samenwerking met de jongens maakte weer veel goed.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

49
Af en toe een ingreepje ?? Heb examen gedaan in de L tijd.
Alleen een L bordje achterop de motor en een vergunning op het politieburo halen.
De instructeur zat in latere jaren achterop en speciale kleding was er niet. Alleen vette Belstaff jassen.
Hier spreekt een oudere jongere. Azzie viel, dan raapte je hem weer op.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

50
Ingrepen doen we niet aan tijdens zeevaartexamens, Piet.
Het gaat om het resultaat en de algemene indruk.
Hoe die bereikt wordt is van minder belang.
Laatst gewijzigd door Menno M. op 29 mei 2021, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

51
Sorry, Menno
zat met verbazing te kijken op TV , naar die containerbak aanmeren, een vd grootste ter wereld. Dan snel leegtrekken met meerdere walkranen. Uur van tevoren voor vertrek nadenken om de hoofdmotor ( 10 meter hoog ofzo) op te starten. Brug zo groot als een balzaal.
Aanmeren : zijdelijngs !! tussen twee andere aangemeerde schepen in. Op de boeg - en andere schroeven. Op de container terminal.

Wie is de baas? De loods of de kapitein ?

groeten,
mooie dag verder Menno.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

52
De loods adviseert, kapitein is de baas Piet.
Dat maakt het gevalletje Suezkanaal ook juridisch zeer ingewikkeld.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

53
Aha, Menno

Jij kan dan storm en hagelbuien veroorzaken, met een druk op de knop, zoals dat geval in Venetië van 10 hoog cruise schip, die met de boeg recht op de kade afging. Ooit
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

54
Dat is een goed voorbeeld, inderdaad.

Wereldwijd komen kapiteinsverenigingen dan ook meer en meer in opstand.
Er komt een vent aan boord, die je aan boord neemt omdat jij niet de omgeving kent, en als het fout gaat ben je alsnog de schuldige.
Dat is natuurlijk raar.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

55
En Menno, dan moeten ze ook maar een vrouwelijke loods aan boord nemen, ha, ha. Maar die zullen wel geen touwladder kunnen klimmen buitengaats tegen een supertanker met golfjes van 2 meter. :grin: :grin: O:-)

CPAP vergeten vannacht en redelijk fris. Alleen droge bek. Maar heb gehoord, dat ik wat aan de suiker moet doen. Er is geprikt. Is wat te hoog.
Dus ik dacht ik neem een biertje in een mooi slank Belgische tripel glas met opdruk. Helaas kreeg ik in de stoel een seniorenmomentje. Door de klap van het glas op het laminaat schoot ik wakker. Volgende dag stoffer en blik dacht ik, maar de scherven zaten al vastgeplakt. Stukjes vond ik 2 meter verder. :blush:
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

56
Tijdje geleden baby's in de familie. In ver buitenland. Van de oudste, bijna een jaar een screensaver gemaakt. Ziet er knap uit met krulhaar. We krijgen regelmatig updates van het wel en wee.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

57
bmwpiet schreef: 10 jun 2021, 11:52 Tijdje geleden baby's in de familie. In ver buitenland. Van de oudste, bijna een jaar een screensaver gemaakt. Ziet er knap uit met krulhaar. We krijgen regelmatig updates van het wel en wee.
Beetje erg kort verhaaltje. Had er toen een achternichtje bij. Krijg regelmatig foto`s via internet, dat is leuk. We hebben nog steeds contact na 65 jaar. Door onze ouders.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

58
Iets leuks
denk na over de op een tocht met een zeilschip voor minstens 10 man (mens) met bruine zeilen. Dagje weg met uitgebreide lunch en borrelhapjes.
Vertrek Hoekse Waard. Bedoeld om te daten, maar gaat het me niet om.
Zo vaak vaart er geen zeilschip waar je een dag op mee kunt hier in de buurt.
Je mag ook meedoen met gijpen of naar het Kraaiennest klimmen. Ship Ahoy. :blush:

Of misschien zijn ze al geweest. Stond in zeeuws toeristenblad.
Golfjes van 2 meter ben ik gewend, heb wel eens op zee vastgezeten op het REM eiland. Toen de vloed weer ging lopen.
Werden bij volgende kentering weer opgehaald. Tijdens het wachten wat blikken eten open getrokken.Eiland is er inmiddels weg en veranderd in een Restaurant.
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 19 aug 2021, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

59
Leuk, Piet
Volgens mij ben je wel een levensgenieter.
Ook je stoom seizoen gelezen, prachtige verhalen. Het doet me denken aan mijn oudere helaas veel te jong overleden broer welke ook gek was op treinen. Hij had een treinbaan van märklin met alles er op en aan, rangeer platform met schijf, grote loods en een aantal perronnetjes. Ook veel huisjes en mensen poppetjes, heel leuk allemaal. Het is al weer meer dan 30 jaar geleden.

Zelf heb ik mezelf een fiets navigatie toestelletje aangeschaft, de 2e. Nu kunnen de vrouw en ik beide wat relaxter fietsen.
Het is wat een kunst om de mooiste fietspaadjes te vinden en daar een route van te maken, om die na te fietsen. Het gaat gelukkig altijd goed.
Echtgenote vind knooppunten ook handig, alleen vergeet ik zelf wel eens om er op te letten, om er vervolgens enkele kilometers later achter te komen dat iets niet klopt. Dan is het stoppen, even wat drinken en de kaart uit de tas, waar moeten we heen.
Als ik de knooppunt route na teken op de pc dan geeft ie wel een piepje als je af moet slaan, dat fiets wel zo relaxt.

Verder weer prima geslapen met mijn bakkie, het is maskertje op oogjes dicht en ik ben weg.
Dus positief en dat houden we zo.

Iedereen een prettige (positieve) dag toegewenst.

Re: Het positieve topic

60
Henk

Heb ik ook , een navigatie, had Papieren knooppunten kaart, die niet meer klopte met de bordjes. Heb een fiets met een motortje dat ik bijna geflitst wordt in een tunnel van 30 km/h. Max. Naar beneden.
En wat dat zeilen betreft. Heb zin om sommigen te kielhalen, heel langzaam. Touw om de voeten en langzaam onder het schip door.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.