Re: Ik heb al een boek!

101
Menno M. schreef:Kleine tip, Gea.
Als je de WiFi van de Sony E-reader uit zet gaat hij zowat 3 maanden mee.
http://ebook.gratis-downloaden.nu/ heeft allemaal gratis e-books. Volledig legaal te downloaden.
Meestal zijn het beginnende schrijvers die je willen laten kennis maken met hun werk.
Hi Menno, dank voor de tips. De wifi staat nooit aan op mijn Sony. In het begin ooit een keer getracht om op Facebook te komen maar het was sowieso zwart-wit en enorm traag. Soms wel lastig om via de pc op te laden. Die aparte oplader die je kon aanschaffen heb ik nooit gekocht.

Ik zal die website eens bekijken, handig voor gratis boeken. Die ik nu op pc heb staan zijn natuurlijk ook gratis, hartstikke fout natuurlijk, illegale boeken. Mijn zus wilde eerst niets horen van de illegale versies en kocht ze braaf bij bol.com maar het downloaden ging een paar keer dramatisch dus ze stapte snel over naar 'mijn boeken'.

Sowieso vind ik papieren boeken nog steeds zo duur. Ik kreeg vorige week toevallig een boek cadeau, bleek 17,50 te kosten, een dun boekje pffff.... Ik help winkeliers graag te blijven bestaan maar de prijzen zijn absurd hoog. (vind ik in elk geval).

Gr.Gea

Re: Ik heb al een boek!

102
Weet je wat ik zo gek vind, Gea?
Als ik een papieren boek koop en als ik het uit heb geef ik het aan jou met de mededeling dat je die eens moet lezen, vindt niemand dat gek.
Terwijl ik het precies hetzelfde vind.
Je leest een boek zonder dat je er voor betaald hebt.
Toch?

Overigens heeft de bibliotheek tegenwoordig óók digitale abbo's.
Dan krijg je een licentiecode waarmee je het boek een x aantal weken kunt lezen.

Ach er is genoeg legaals te lezen.
Ook gratis.
Ikzelf heb ook wel een paar illegalen erop staan.
Ik ben geen heilige.
Maar ik hanteer de stelregel voor mezelf: is het een nieuw boek van een schrijver die nu nog leeft, dan koop ik het.
Dan moet hij of zij er nog zijn brood mee verdienen.
Is de schrijver dood, dan wordt alleen de familie er nog rijk van.
Sorry, maar die zoeken maar zelf werk.
Zo doe ik het met muziek ook.

Voor bijvoorbeeld De Dijk betaal ik gewoon, de erven Elvis hebben pech.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

103
Goed om te lezen dat ook jij geen heilige bent [bigsmile] .

Je hebt gelijk, een digitaal boek kan ook worden doorgeven. Ik ben geen lid meer vd bibliotheek.
Voorheen kocht wel ik afgeschreven romans/thrillers bij de bieb of tegenwoordig bij de kringloopwinkel, handig voor op vakantie. Die gaf ik ook door aan vrienden of " liet ik los" dmv het zgn. bookcrossing. Heb je daar weleens van gehoord? je legt ergens een boek neer in het openbaar en die mag door iedereen gelezen worden. Die boeken zijn dan gemarkeerd met speciale book crossing stickers. Online kan je ook nog je mening doorgeven of laten weten waar je het boek hebt gevonden en waar je het uiteindelijk weer hebt ' los gelaten' maar dat ben ik gestopt, kostte me te veel tijd.

Goed standpunt mbt de nog levende autheurs/artiesten, nog nooit zo bekeken. Die ga ik onthouden!

Re: Ik heb al een boek!

104
Alweer literatuur uit. De Hellingen van Maarten `t Hart. Mooi boek. Over het dorpsleven van Maassluis in de 50 er jaren. En het geloof natuurlijk. Scheiding en een man die niet wil toegeven. Maud en haar vriendin, die zich losmaakt van haar jeugd. Het studeren in een veel te klein huis enz. Brand in een bakkerij, Verschil onderaan de dijk en er bovenop. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

105
In juli 2015 schreef ik:
Net terug van vakantie en lekker veel tijd gehad om te lezen, dus hier mijn eerste recensie.

'De man je van je leven' van Arthur Japin.
Verrassend boek. Japin schrijft fijngevoelig en met humor over een verdrietig complex gegeven.
Vrouw is terminaal ziek en zet het profiel van haar man (een verstrooide wetenschapper) op een datingsite omdat ze alvast een nieuwe partner voor hem wil zoeken.
Het verhaal is heel knap geschreven, met compassie en venijn, met verdriet en humor. Hoewel de situatie onwerkelijk is, kon ik mij toch goed verplaatsen in de personages. Gaandeweg het boek worden de verhoudingen duidelijk en ga je steeds meer begrijpen van de drijfveren van de personages.
Zet er een goede scriptschrijver op en je hebt een prachtig toneelstuk, beter dan 'Het Diner'.

Lees en geniet! Het is beslist de moeite waard.

Anne Marie
En wat denk je? Ik word op mijn wenken bediend. Het toneelstuk wordt dit najaar opgevoerd in de Nederlandse theaters.
Ik twijfel of ik er naartoe zal gaan, ik vind het boek zo geweldig, als het maar niet tegenvalt.......

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

106
Omdat ik vooral fantasy lees zat ik bij een fantasy forum, maar dat is eigenlijk "dood".

Als je echt de draad kwijt wil raken ga dan eens de boeken van "Games of Thrones" eens lezen (in het nederlands).
Het eerste boek gaat nog wel maar al snel is het als of je een stuk of vijf boeken op verschillende werelden, in verschillende tijden door elkaar aan het lezen bent, ik ben gestopt.

Vroeger veel gelezen van Vance, Asimov, Herbert, enz. Laatst nog boeken van Hobb, Maas, Clemens en Koch gelezen.

Inmiddels weer wat boeken in bestelling staan.

voor de liefhebbers van (gratis) e-books (in het engels) : https://sfbook.com/free-e-books.htm , http://manybooks.net/categories/, http://www.feedbooks.com/publicdomain
volksverhalen (in het nederlands): https://www.beleven.org/verhalen/lijste ... =Nederland

Nog een toevoeging voor de liefhebbers van hoorspelen: https://www.hoorspelen.eu/, http://www.hoorspelweb.com/, https://hoorspel.wordpress.com/
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Ik heb al een boek!

107
Aah, een boeken topic!

Voor mij is nog steeds een topper ( heb deze al 3 keer gelezen) het boek van James A. Michener - het Verbond.

Het gaat over de geschiedenis van Afrika:

De geschiedenis van Afrika van prehistorie tot eind 1979 wordt in geromantiseerde vorm in dit boek beschreven. De Bosjesmannen, de San, van duizenden jaren voor Christus, en de strijd van de Van Riebecks; de Van Doorns, die van oorsprong van Hollandse komaf zijn, maar via Java in Afrika komen wonen en daar de medestichters worden van het huidige, moderne Zuid-Afrika, met al de rijkdom, spanning en problemen die het land kenmerken, Michener beschrijft het alles boordevol rijke ervaringen, liefde, inzet en haat, geloof en vertrouwen, ondanks alles.

Een monumentaal boekwerk van bijna 1000 bladzijden, maar die je bijna in een ruk (in de vakantie) uit leest. Meesleepend!

De schrijver is beroemd geworden door het boek ‘Centennial’ waar destijds een prachtige tv serie van gemaakt is.

Ook aan te bevelen zijn de boeken van dezelfde schrijver ‘Texas’ en ‘Hawaii’

Re: Ik heb al een boek!

108
Google eens op de Vlaamse roman- en thrillerschrijver Bart van Lierde.
Die heeft een stuk of 7 gratis boeken op internet gezet ter promotie van zijn overige oeuvre.
Zeer lezenswaardig.
Al heeft Van Lierde er een handje van om zeer expliciete erotische scènes te schrijven die weinig tot niets aan het verhaal lijken toe te voegen.
Ze zeggen mij meer over de schrijver dan over de personages.

Gelukkig zie je die scènes op tijd aankomen, kan je ze over slaan en dan heb je nog steeds een boek van een pagina of 200-300 die met vaart geschreven is, boeit en waar de nodige research aan besteed is.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

109
FB vraagt: "Wat ben je aan het doen"? Nu, ik ben begonnen te lezen in het boek met de volgende titel: De Slaap Revolutie, Het belang van Slaap, Rust & Herstel. ISBN 978 94 005 0778 4 De schrijfster is Arianna Huffington, hoofdredacteur van de Huffington Post. Echt voor iederéén een aanrader om te lezen. Een pracht van een naslagwerk. Het bestaat uit 364 blz. Hiervan is deel 1 Wake-up call (behandeld Onze huidige slaaptekortcrisis - De slaap industrie - Slaap door de Eeuwen heen - De wetenschap van de slaap - Slaapstoornissen - Dromen) en deel 2 Voorwaarts (behandeld Leren slapen - Samen slapen - Wat wel en niet te doen - Hazen slaapjes, jetlag en tijdzones - Slaap en de werkplek - Van Hollywood tot Washington en van ziekenhuizen tot hotels: ontdek de kracht van slaap - Het ultieme prestatiebevorderende middel in de sportwereld - Technologie haar plaats wijzen {en nee, dat is dus niet op je nachtkastje}). Nawoord. Verder vier bijlagen. Bijlage A: Vragenlijst slaap kwaliteit, Bijlage B: Geleide meditaties die helpen om in slaap te vallen (en ook in slaap te blijven), Bijlage C: De slaaprevolutie in de hotelbranche, Bijlage D: Op naar de matrassen. Dankwoord. Verder 49 van de 364 blz bestaat uit Noten, waar men de informatie kunt terugvinden en 15 blz van de 364 bestaat uit een register. Het boek kost afgerond €20 als paperback bij Bol.com en als e-book nog geen €14. Het beschrijft de problemen van slaaptekort, de gevaren die zich daarbij voordoen en het gevaar van slaapmedicatie enz. Zeer leerzaam en waardevol. Echt een aanrader dus. Een boek om mee in slaap te vallen......

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ik heb al een boek!

110
"De gevleugelde vrouw" van Mariska van Dasselaar.

Een Pirates of the carabbean roman door vrouwenogen gezien.
Spanning, romantiek, ja zelfs een vleugje erotiek. (Blijft in het leuke, geen zorg)

Volledig legaal gratis te downloaden.
Het is een kennismakingsboek.

modedit RM: link weggehaald, werkt niet meer
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

111
Hallo allemaal,

Het afgelopen jaar heb ik veel gelezen (wie niet?) en een paar boeken hebben indruk op me gemaakt. Zoals 'The lIght between oceans' van M.L. Stedman. De Nederlandse vertaling heet 'Het licht van de zee'. Prachtig boek. Het beschrijft het leven van een vuurtorenwachter en zijn vrouw op een verder onbewoond eiland voor de kust van Australië. Ze leven hun rustige leven ver van de bewoonde wereld met ups en downs. Totdat er iets aanspoelt dat hun leven volledig op zijn kop zet. Het is eigenlijk een verdrietig verhaal, maar zo mooi geschreven, ik zag het helemaal voor me.
Het boek is ook verfilmd. En dat hebben ze verdienstelijk gedaan. De acteurs zijn goed gecast en het mooiste van de film vind ik dat je altijd de nabijheid van de zee hoort en voelt. (Ik hou van de zee.)
Toch heb ik meer met het boek, maar dat is meestal zo. Zowel boek als film zijn aanraders!

Hartelijke groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

112
Menno M. schreef: 09 sep 2018, 10:43 "De gevleugelde vrouw" van Mariska van Dasselaar.
Menno,
Ik krijg een wit scherm, als ik het boek probeer te downloaden. Is zeker uit de lucht. :grin:
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Ik heb al een boek!

113
Soms zijn die linkjes maar tijdelijk.
Dit linkje is alweer ruim 2 jaar oud.
Wellicht als je de titel googled?

Algemene tip:
Op bol.com hebben ze nu de e-book serie "The Crime Company".
Prima thrillers van veelal Nederlandse schrijvers voor een zeer schappelijke prijs.
(Zo'n vijf euro tot een tientje)

Ik heb er nu vijf gelezen en en niet één was slecht.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

114
Wij hebben sinds kort een minibieb in de voortuin staan waar iedereen gebruik van kan maken door te lenen, te ruilen of te doneren. Vandaag was er een mevrouw die een tas met boeken kwam brengen. Vrijwel allemaal thrillers, maar één boek wil ik hier noemen.

Het boek draagt de titel "Tussen rust en ruis" Op zoek naar balans en gaat over 'Leven met Tinnitus en andere gehoorproblemen'

Het geeft een beschrijving wat men ervaart als je slechthorend bent en ook nog last hebt van tinnitus en overgevoeligheid voor geluid hebt.

KNO -arts Mark Friebel geeft het volgende aan: 'Een goed leesbaar boek. Heel herkenbaar voor slechthorenden en mensen met oorsuizen en overgevoeligheid voor geluid. Een aanrader, ook voor familielieden en vrienden.'

Het boek is geschreven door Mary van Duuren en uitgegeven door Uitgeverij Adoremi in 2018.
Op Facebook: www.facebook.com/Tussenrustenruis
Het is verkrijgbaar onder ISBN 978-90-826460-5-4 NUR860

NB: Zijdelings wordt ook nog gesproken dat haar man Niek slaapt met een cpap wegens slaapapneu.

Wat mij betreft een aanrader om ook eens te lezen wat men mee moet maken als men aan o.a. Tinnitus lijdt. Ook mensen met apneu hebben vaak last van tinnitus.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ik heb al een boek!

115
Hier ook een ebook lezer.
Prachtig apparaat, ook als je op een zonnige dag buiten zit.
Maar op tablet evengoed, appjes genoeg.
Mijn mankement is afdwalen. Als ik een boek begin en het pakt mij niet meteen dan gaan mijn hersenen over in fantasiemodus. Ik glij af en allerlei beslommerigen dwalen door mijn hoofd.
Lange lappen tekst moet ik soms wel drie keer lezen en dan nog.
Maar.. Als het begin van een boek mij pakt dan lees ik hem ook liefst zo snel mogelijk uit.
Dat gezegd hebbende mag ik graag door lezen waar ik op school vroeger mee ben gestopt, dat zijn o. a. kameleon boeken.
maar ook oorlogs verhalen en dan liefst non fictie, of volksverhalen van voor de oorlog vind ik interessant.

Re: Ik heb al een boek!

116
Wat ik wel heb met e-books is dat ik na een poosje geen idee meer heb hoe het boek dat of de schrijver die ik aan het lezen ben heet.
Het e-boek onthoudt waar ik gebleven ben en gaat op die bladzijde verder wanneer ik het apparaat weer open klap.
Je ziet de voorkant dus niet meer als je in het boek begonnen bent, wat met een gewoon boek uiteraard wel het geval is.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ik heb al een boek!

117
Dag allemaal,

Ik lees nog steeds echte boeken. Ik heb een e-reader geprobeerd, maar dat is niks voor mij. Ik hou van het fysieke boek. En ik heb weer pareltjes ontdekt, die ik jullie niet wil onthouden.

'The Queen's Gambit' door Walter Tevis
Prachtig verhaal over een meisje dat in een weeshuis opgroeit en daar leert schaken. Ze blijkt een natuurtalent en wordt een vermaard schaker. Heel verrassend uitgewerkt. Enige kennis van het schaakspel is wel handig, want er worden vaak zetten genoemd en openingen beschreven. Ik had het boek in twee dagen uit. Het leest als een trein. Ik heb er erg van genoten. Mijn man ook, hij schaakt al vanaf zijn jeugd en vond het een fascinerend verhaal.

Er is een tv-serie of film van gemaakt (Netflix?). Ik heb geen Netflix of zo, dus niet gezien. Ik lees toch altijd liever het boek.

Hartelijke groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

118
De crime compagnie.

Menno, bedankt voor het meedelen van deze serie. :+1: :+1:
Momenteel lees ik het boek: Maria Mosterd - Echte mannen eten geen kaas.
Een op het oog nietszeggende titel die je meteen zou overslaan.
Echter deze pakt me meteen, zo goed geschreven.
Het gaat over een meisje dat in handen valt van loverboys.
Ondubbelzinnig wordt de harde wereld van dit circuit weergegeven, een niets ontziend verhaal.

Re: Ik heb al een boek!

119
Hallo allemaal,

Farao van de vliet door Kader Abdollah.

Weer zo'n prachtig verhaal van Kader Abdollah, wat een geweldig schrijver. Hij vertelt over vriendschap, ouderdom en aftakeling. Maar ook over de banden met je geboorteland. Het is een fictief verhaal en het is aandoenlijk te lezen hoe de ene man de andere helpt om te blijven functioneren met dementie. Het einde vond ik erg verrassend en een beetje verdrietig. Ik heb genoten van dit boek.
Niet zo'n dikke pil: 224 pagina's

Lees en geniet!

Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!