CPAP gebruik/apneu en ploegendienst

1
Dank je, Ron.

Ja, niets moet in Nederland.
Nou ja, je moet wel een boel, maar niemand kon mij verbieden met varen door te gaan.
Het werd me wel sterk ontraden.
Maar ik had het ook wel een beetje gezien op zee, zo realiseer ik me nu.
Als ik dit achter de rug heb ben ik weer helemaal heppiedepeppie met het docentenvak, zo vermoed ik.

Maar nu even niet. :head_bandage:

Fijn dat het jou wel lukt.
En die CPAP?
Ach, dat wordt gewoon een deel van je vaste bagage.
Net als vroeger je cassettebandjes en -speler. :)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: CPAP gebruik/apneu en ploegendienst

2
Geweldig dat jij zoveel voldoening haalt uit je werk als docent. Ik heb een paar keer voor de klas gestaan bij FMTC op Schiphol (offshore trainingscentrum). Dat was een leuke ervaring, maar ik moet er niet aan denken om dat permanent te doen.

Op dit moment zit ik aan boord van een Shell productieplatform op de Noordzee. De interne klok van mijn CPAP is helemaal van slag. Ik vermoed een combinatie van mijn vreemde werk- en rusttijden, het ingaan van de zomertijd en het feit dat het apparaat vanaf zee niet kan communiceren via het mobiele netwerk en dus waarschijnlijk daarom de tijd niet kan synchroniseren. Soms lijkt het alsof ik een dag helemaal niet heb geslapen en de volgende dag perst hij twee slaapsessies in één etmaal. Dan lijkt het of ik een uurtje of 15 heb geslapen. Maar goed, lekker belangrijk... de therapie werkt in elk geval prima voor mij. Zelfs nog iets beter dan thuis. Ik vermoed dat dat komt omdat ik thuis ‘s avonds een biertje drink en hier niet, vanwege het “zero tolerance” beleid. 😉
Diagnose: OSAS 39,9 AHI. CPAP: ResMed AirSense 10 Elite met bevochtiger en verwarmde slang. Primair masker: Philips Respironics DreamWear Nasal Mask. Tevens: Fisher & Paykel Simplus Full Face.