Re: Het positieve topic

81
Ben een paar uurtjes dagwacht in een historische kapel in een stad met nog wat anderen.
Had de deur nog niet open, of er stond een Amerikaanse toeriste binnen, heb wat verteld over het een en ander. Mijn engels opgepoetst. (goede Vrijdag).
Gebeurd niet elke dag.
Doen we nu driekwart jaar. En dat verhaaltje was op een uitgestelde receptie.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

83
Er kwamen Oekraïners uit een gastgezin een druk deken halen. Leuk om bijdrage te hebben geleverd.
Verder te hoge AHI en maskerlekkage , nog steeds.
Kan morgen al in het ziekenhuis terecht. Vroeg weg, terrasje pakken in Breda met trein. Waarschijnlijk naar Molengracht.
Oude brief opzoeken.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

84
Maar even weer een positief berichtje plaatsen.
De huid is langzaam aan het genezen.
Ik heb een poosje zonder apparaat geslapen en nu even met de P10. Deze wordt echt geel bejaard en gaat binnenkort weg.
De F30 gaat ook weg, "nooit lekdicht kunnen krijgen".
Een herstellende crème van Dermatolin werkt tot nu toe om de huid wat te genezen.
Toch mis ik mijn ff masker al, deze slaapt eigenlijk compromisloos. Vooral wat fitter opstaan.
Ik wacht nog even af.

Re: Het positieve topic

85
Het juiste masker is heel persoonlijk.
En het vinden ervan kan een hele zoektocht.
Ik heb de afgelopen vijf jaar bij de jaarlijkse controle eigenlijk elke keer een andere gehad om te proberen en heb er nu eindelijk één die wellicht voldoet.

Fijn dat het allemaal wat beter gaat.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

86
Dank je Menno,
Ik ben nieuwschierig welk model jouw nu zo goed voldoet, heb je trouwens die met memoryfoam al geprobeerd?

Ik las ook een draad op Apneaboard van de F&P Evora fullface, het merendeel is er enthousiast over.
Nadeel is dat hij hier waarschijnlijk nog lange tijd niet verkrijgbaar zal zijn.
Deze is minder groot en laat de bovenkant van de neus ook vrij, mocht hij hier verkrijgbaar worden dan ga ik daar ook een gok op wagen.

Re: Het positieve topic

87
Hoi
Hoe eenvoudig kan het zijn, lekkage misschien doordat hoofdband rechts een centimeter verder zat, het klittenband.
Heb net een nieuw masker. Natuurlijk ingesteld liggend.
En morgen dordt in stoom. In achtertuin.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

89
Henk22 schreef: 20 mei 2022, 09:59 Dank je Menno,
Ik ben nieuwschierig welk model jouw nu zo goed voldoet, heb je trouwens die met memoryfoam al geprobeerd?

Ik las ook een draad op Apneaboard van de F&P Evora fullface, het merendeel is er enthousiast over.
Nadeel is dat hij hier waarschijnlijk nog lange tijd niet verkrijgbaar zal zijn.
Deze is minder groot en laat de bovenkant van de neus ook vrij, mocht hij hier verkrijgbaar worden dan ga ik daar ook een gok op wagen.
De Resmed F30i.
Nee, ik heb niet iets met memoryfoam gehad.
Allemaal met siliconenrand.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Het positieve topic

90
RuudJ schreef: 20 mei 2022, 21:32 Piet, vroeg naar bed en morgen een fijne "STOOMDAG"" in Dordt.
Dank je , Ruud
Vroeg gaan fietsen voor de Modelbouw hal , was nog rustig om 10 uur. Op de kade geweest en met de trein een slag. :blush:
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

91
En onderweg een Chrome cast kassie gekocht en geïnstalleerd. De SMART TV , pas 5 jaar, was erg traag en het meeste werkte niet meer (Philips).

Ook niet na de kabel er een tijd uit om te resetten.

Nu kunnen we veel meer.

Uitzoeken , waarom ik YouTube kids krijg. Heb filmpjes op de normale YouTube staan.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

93
Tring, tring , ik heb een pakje voor u ??
Doos open , tweede nieuwe masker binnen een week, nog steeds lekkage alarm.

Geen gesis te horen, hoofdbanden staan goed.

Wel positief dat masker. Zou die serie niet goed zijn? :grimacing:

piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

96
De quattro air heb ik zelf niet gehad, hij ziet er wel solide uit met die voorhoofdsbeugel.
Hij sist niet en past goed, dan mag het wel wat anders zijn.
Misschien de slang eens controleren en aansluiting waterbakje.
Anders iemand van de leverancier thuis laten komen.

Re: Het positieve topic

97
Henk22 schreef: 19 mei 2022, 11:41 Maar even weer een positief berichtje plaatsen.
De huid is langzaam aan het genezen.
Ik heb een poosje zonder apparaat geslapen en nu even met de P10. Deze wordt echt geel bejaard en gaat binnenkort weg.
De F30 gaat ook weg, "nooit lekdicht kunnen krijgen".
Een herstellende crème van Dermatolin werkt tot nu toe om de huid wat te genezen.
Toch mis ik mijn ff masker al, deze slaapt eigenlijk compromisloos. Vooral wat fitter opstaan.
Ik wacht nog even af.
Ok Dermatolin, ga ik ook eens opzoeken en gebruiken.
Krijg ook hielkloven, is nieuw.
Als mijn Calendulan zalf op is. Dermatolin proberen.
Er bestaan ook eeltsokken met inhoud. Uurtje dragen en het eelt schijnt er zo af te vallen.
Lijkt me heftig spul. Hebben ze bij Bol.com
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

98
Ik moet even corrigeren, het merk is Dermolin, niet Dermatolin zoals ik abusievelijk meldde.
Het heet: herstellende crème van het merk Dermolin.
Het is bij sommige drogisten te krijgen o.a. Dio en Da.

Voor eelt heb ik nog een hele goede "Spartaanse" tip.
Ik week de voeten in een oud afwasteiltje met zo'n half blokje bij de drogist weg.
Na zo'n vijf tot tien minuten "als het eelt zacht is geworden" pak ik een ouderwets scheermes "met van die losse bladen" en scheer het eelt gewoon weg.
werkt perfect.

Re: Het positieve topic

99
Henk22 schreef: 27 mei 2022, 10:12 Ik moet even corrigeren, het merk is Dermolin, niet Dermatolin zoals ik abusievelijk meldde.
Het heet: herstellende crème van het merk Dermolin.
Het is bij sommige drogisten te krijgen o.a. Dio en Da.

Voor eelt heb ik nog een hele goede "Spartaanse" tip.
Ik week de voeten in een oud afwasteiltje met zo'n half blokje bij de drogist weg.
Na zo'n vijf tot tien minuten "als het eelt zacht is geworden" pak ik een ouderwets scheermes "met van die losse bladen" en scheer het eelt gewoon weg.
werkt perfect.
Dio en DA gaan samen als DA
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

100
Goedemorgen slaapgenoten. Ander positiefs. (zakelijk gezien). Ziet er leuk uit en is goed mee om te gaan. Is vrolijk. Er zijn anderen bij, voor de goede orde gemeld.
Lekker geslapen vannacht, ook dat. En de zon schijnt alweer. De gladiolen kunnen naar de tuin. zijn al 10 cm. hoog.

Buurvrouw langs gelopen, was even teveel. Teveel voor die dag. Of ik tevereden was. ? Ja de zon scheen en met het inkomen zit het ook goed, toen doorgelopen. Ging over de bruidssluier.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.