De klaagmuur

1
Heb je een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dag?
Goudvis verdronken in zijn kom?
Kras op je auto en geen briefje onder de voorruit?
Staatslot gekocht en niks gewonnen?
Chagrijnig en je weet niet waarom?

Hou je niet en en lucht je hart hier!
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

2
Nee, wil niet klagen, veel bezoek over de vloer, er wordt zelfs gelachen in mijn huis, door bezoek. Heb mijn bankstel omgetoverd tot kattenhuis. Gewoon op zijn kant gezet en stukken uit de onderkant gesneden. Kost 0 , nul euro, staat stevig en kat vermaakt zich.
Naar tandarts geweest, die niets kon vinden. Morgen Kerst. Vermaak me wel, maar ben uitgenodigd 1,5 uur hiervandaan met OV. Zonder eigen vervoer onmogelijk om te gaan. En niet essentiële reis, vindt men.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

3
Wat is NU nog het probleem ? Heb balken onder het bed anders gelegd. WEER NIET daar gestofzuigd. Door de hulp. Wel alle lakens gestreken.
Waarom is de bus steeds op tijd en waarom laten jongeren me voorgaan? :heart_eyes:
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

4
Ja hallo?
Als we in De Klaagmuur niet gaan klagen ga ik klagen over het feit dat er niet geklaagd wordt, hoor.
Niet klagen doe je maar in Het Positieve topic.
Klagen nu.
En rap een beetje. :grinning:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

5
Ja, ik weet wat. Dat ik RSI krijg tijdens pensioen, dat krijg je alleen als je werkt.
En oude mannetjes luisteren niet naar mij, wilden te dichtbij zitten in de bus. Probeerde hem tegen te houden, lukte niet. Zoiets ? :') O:-)
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

6
mijn pasgeboren kleindochter blijkt een afwijking aan het strottenhoofd te hebben (het kraakbeen onvoldoende ontwikkeld). Daarnaast (of misschien daardoor) gebruikt ze haar mondspieren verkeerd, waardoor het leegdrinken van de fles en het opbouwen van de hapjes niet goed lukt. Ze kan de fles niet vacuüm zuigen, waardoor ze veel lucht binnen krijgt en ook enorme last van reflux krijgt. Hierdoor is haar slokdarm ontstoken geraakt en nu moet het kind aan de omeprazol. Ook krijgt ze niet genoeg voeding binnen om goed te groeien.
Ze moet nu naar pre-logopedie om haar spieren goed te leren gebruiken, naar de diëtiste om te zoeken naar de juiste voeding, en naar de kinderarts om het slokdarmpje en het strottenhoofd in de gaten te houden. Mogelijk groeit zij hier overheen, anders moet zij op termijn geopereerd worden.

Mijn kleinzoon van 4,5 jaar blijkt slechte ogen te hebben. Hij heeft nu een bril met glazen van +5.25, heeft een cilindrische afwijking en ziet geen diepte, en dat terwijl hij een half jaar geleden op het CB nog getest is en alles goed werd bevonden.

Zo, genoeg geklaagd ;-)
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: De klaagmuur

7
Wat lijkt mij dat moeilijk om zo jong en klein als jouw kleindochter nog is om haar iets te leren.

En wat vreemd dat men een half jaar geleden dit bij jouw kleinzoon niet heeft ontdekt, net alsof het onderzoek toen niet goed werd uitgevoerd.

Ik hoop dat alles goed komt met beiden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: De klaagmuur

8
Ja, toch nog wat te klagen. Sta al met mijn jas aan en kerstmuts op. Gaat de bel, een bekende bij de deur, dat de kerstviering niet doorging. Hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen? Bij de tandarts weggehaast, om op tijd thuis te zijn. En de aannemer zou bellen voor het nieuwe dakraam, is ook niet gebeurd en mijn e-bike staat al een week bij de reparateur, nog steeds geen sms, dat ie klaar is. Dat was het weer voor vandaag.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

9
Agnes-HAM schreef: 24 dec 2020, 21:58 mijn pasgeboren kleindochter blijkt een afwijking aan het strottenhoofd te hebben (het kraakbeen onvoldoende ontwikkeld). Daarnaast (of misschien daardoor) gebruikt ze haar mondspieren verkeerd, waardoor het leegdrinken van de fles en het opbouwen van de hapjes niet goed lukt. Ze kan de fles niet vacuüm zuigen, waardoor ze veel lucht binnen krijgt en ook enorme last van reflux krijgt. Hierdoor is haar slokdarm ontstoken geraakt en nu moet het kind aan de omeprazol. Ook krijgt ze niet genoeg voeding binnen om goed te groeien.
Ze moet nu naar pre-logopedie om haar spieren goed te leren gebruiken, naar de diëtiste om te zoeken naar de juiste voeding, en naar de kinderarts om het slokdarmpje en het strottenhoofd in de gaten te houden. Mogelijk groeit zij hier overheen, anders moet zij op termijn geopereerd worden.

Mijn kleinzoon van 4,5 jaar blijkt slechte ogen te hebben. Hij heeft nu een bril met glazen van +5.25, heeft een cilindrische afwijking en ziet geen diepte, en dat terwijl hij een half jaar geleden op het CB nog getest is en alles goed werd bevonden.

Zo, genoeg geklaagd ;-)
Agnes
O, dit relativeert weer. Krijg regelmatig foto`s van nicht in heel ver land. Nu stond de oudtste van 2 haar zusje van een half jaar, geloof ik, te voeren met een lepel. Dat zag ik als gewoon, maar hoeft het niet te zijn, dus.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

10
Nee helaas, soms gaat het anders. Ik heb ook altijd gedacht dat de zuigreflex een natuurlijk iets is dat niet fout kan gaan, maar kennelijk kan dat dus wel
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: De klaagmuur

11
63 jaar geleden was ik 2,5 maand oud en werd ook ik met een lepeltje gevoerd. Met mijn hazenlip eenzijdig een knots van een gat tussen neus en mond met open verhemelte en een scheef staande platte neus, kon ook ik niet zuigen. Gelukkig weet ik daar niet veel meer van.

Mijn eerste herinnering op dat vlak gaat terug naar het Emma kinderziekenhuis in Amsterdam waar ik als zesjarige met heel veel kinderen lag. Ik herinner mij een rammelend karretje met potjes en naalden en gas vlammen waarmee de naalden werden gedesinfecteerd, denk ik.

Ik moest geopereerd worden aan mijn gespleten huig en zou een injectie in mijn been krijgen daarvoor. Aan mijn lijf geen polonaise dacht ik. Met vijf verpleegsters aan mijn lijf en nummer zes met de spuit lukte het niet om mij te injecteren. Uiteindelijk gaf men het op.

De dokter kwam van de OK en zei, Ruud zie je die kast? Daar zitten je kleren in. Trek ze maar aan en ga maar naar huis. Huis was Den Helder en daar waren mijn ouders die niet op bezoek mochten komen had ik gehoord. Blijkbaar was dat zo in de jaren 60. Hier schrok ik wel van en gaf mij over.

Bij het ontwaken lag ik vastgebonden in bed met twee kokers om mijn ellebogen heen, zodat ik mijn armen niet kon buigen om aan mijn hoofd en mond te komen. Al met al een traumatische ervaring die ik nu nog met mij mee draag.

Gelukkig is het nog allemaal goed gekomen nu 63 jaar later. ;) ;) ;)
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: De klaagmuur

12
Pffff heftig.
Zo herinner ik mij nog als de dag van gisteren dat mijn amandelen geknipt werden. Ik kan mij de beelden zo weer voor de geest halen. Van een heel andere orde dan jouw ervaring Ruud, maar het tekent ook dat een heftige ervaring in de kindertijd echt nog blijft hangen tot in de volwassenheid.
Daarbij geeft jouw verhaal voor ons weer wat hoop.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: De klaagmuur

13
Hoi, ik heb ook een ervaring bij een KNO arts in de jeugd. Maar nu zit ik al een paar weken te mieren om er een kies uit te laten halen. 5 minuten werk zeggen ze.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

14
Een echte klacht. Kan geen luisterboeken meer beluisteren na 6 boeken. Krijg melding, dat ik max. aantal heb bereikt. Terwijl ik onbeperkt kan luisteren volgens abonnement. Op mail krijg ik nog geen antwoord. :relaxed: en bibliotheken zijn tot 19 januari dicht.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

16
Bedankt voor de reactie. Ik ga ze bekijken. Je slaapt soms lekker in. Een keer Baantjer, toen ik wakker werd, was de moord al opgelost bij de Dartele Weduwe.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

17
bmwpiet schreef: 26 dec 2020, 08:04 Een echte klacht. Kan geen luisterboeken meer beluisteren na 6 boeken. Krijg melding, dat ik max. aantal heb bereikt. Terwijl ik onbeperkt kan luisteren volgens abonnement. Op mail krijg ik nog geen antwoord. :relaxed: en bibliotheken zijn tot 19 januari dicht.
By the way krijg ik een foutmelding "problemen met leverancier"
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

18
Hoi, waar ken je normale dromen aanvragen? Moest een half uur bijkomen, this morning. Ze hadden me afgezet aan een meerpaal met handgreep en iedereen voer door. Voelde me voor aap staan. Nu weet ik wel: rem slaap is goed, maar zoiets is kwalitatief uitermate teleurstellend.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

19
Mijn tweede migraine-aanval van deze kerstvakantie net achter de rug. :(
Hoe is jouw laatste week van dit jaar?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/