Re: Ik heb al een boek!

22
Weer een mooi en ontroerend verhaal Anne Marie.

@ A Carel, jij en ik in de jacuzzi, ik zie het al helemaal voor me. Hij is eigenlijk voor 2 personen maar aangezien jij nog de helft bent moet het met z'n drieën ook wel lukken [bigsmile]

Re: Ik heb al een boek!

28
Ik heb de laatste tijd flink wat boeken gelezen, die ik met jullie wil delen.

Als eerste: 'Tonio' van A.F.Th. van der Heijden.
Ik moest even mezelf ertoe dwingen om eraan te beginnen, het is een dik boek en ik vond het nogal een heftig onderwerp. Dat klopt allebei, maar Adri van der Heijden beschrijft in dit boek heel persoonlijk hoe hij en zijn vrouw het overlijden van hun zoon hebben beleefd. Hij beschrijft een reconstructie van het ongeluk. Heel erg knap gedaan en geen woord teveel, het boek had niet dunner gekund.
In het verhaal heeft hij het een paar keer over zijn apneu en zijn CPAP. Dat is echt bijzonder, want hij schrijft erover alsof iedereen begrijpt wat hij bedoelt, maar ik denk dat dat niet zo is. De meeste mensen snappen daar niks van, wij wel!!
Als je een dikke pil aandurft en van zulke persoonlijke verhalen houdt, dan is het beslist een aanrader.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

29
Hoi Anne Marie,

Lijkt mij een goed boek, maar je vertelde dat het een dikke pil is, dan is dat voor mij niets!
Ben nu met een dun boek begonnen, heel intresseert en confronteren.
De titel van dit boek is " Als liefde pijn doet en je weet niet waarom"
Dit boek gaat precies over het leven wat ik met mijn ex gehad heb, daarom is het nu ook mijn ex!

Groetjes Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

30
Hoi Ingrid,

Intrigerende titel, ik zal er ook eens naar kijken bij de Bieb.

Mooie dunne boekjes zijn er ook genoeg. 'De heks van Portobello' van Paulo Coelho bijvoorbeeld. Ik ben echt een fan van hem, wat kan die man mooi schrijven, maar je moet wel een beetje gevoelig zijn voor zijn onderwerpen, dan is het echt genieten.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

31
Hoi Anne Marie,

De schrijver van het boek is Susan Forward en het boek heeft 240 pag.
Het is voor het laatst uitgegeven in 2001.
Weet dus niet of het nog via bieb te leen is.
Als je het echt graag wil lezen, en de bieb heeft het niet, zeg het tegen mij dan mag je het van mij lenen.
Ik moest het lezen van de psygoloog en heb het kunnen kopen via bol.com

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

32
Een tegenvaller!

‘Bonita Avenue’ van Peter Buwalda.
Aanvankelijk leest het lekker weg. Het begint als een gecompliceerd familieverhaal maar allengs wordt de sfeer in het boek gewelddadig en naar. Aan het einde heb ik hele stukken overgeslagen, van de gruwelijke details werd ik bijna misselijk. Ik denk dat 75% van het boek gewoon goed te lezen is, de rest is psychopatisch, brrrr. Hierbij vergeleken is de Millenium Trilogie kinderlectuur.
Nee, achteraf gezien niet mijn ding, is mij erg tegengevallen. Maar als je het wel kunt hebben dat de bloedspetters om je oren vliegen............

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

33
Hoi Anne Marie,
Dat soort boeken moet ik al helemaal niet aan beginnen omdat ik dan s'nachts helemaal niet meer slaap!
Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

35
Hoi Anne Marie,

Heel fijn!
Ik hou van waar gebeurde verhalen, mag best spanning in zitten, maar geen geweld en bloed!
Zo kun je misschien een klein beetje inschatten wat ik prettig lezen vindt.
Merk nog wel dat ik de aandacht nog niet lang vast kan houden en dat vind ik wel jammer.

Ik heb lang in de bibliotheek gewerkt en heb heel wat boeken door mijn handen zien gaan!
Jammer dat daar zoveel is weg bezuinigt want het is daar niet meer zo als 20 geleden.

Groetjes Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

36
Hoi Ingrid,

Heb je ooit iets gelezen van Lisa St. Aubin de Terán?
'De Hacienda' kan ik echt aanbevelen en 'Huis in Italië' en 'Joanna', en ze heeft nog veel meer geschreven.....
Ook een heel leuk bevlogen mens.
Ik zal deze boeken nog weleens bespreken, maar het is lang geleden dat ik ze gelezen heb, dus eigenlijk moet ik ze dan nog een keertje lezen. Ik herlees graag boeken, dus dat is geen probleem, maar ik ben nu met Butcher's Crossing bezig, ook zo mooi.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

37
Hoi Anne Marie,

Heb het genoteerd, binnenkort maar weer eens naar de bieb!
Ook leuk dat jij je meenig geeft over de boeken die je gelezen hebt.

Groet Ingrid

P.s. Nu mijn geheugen nog, want ik merk wel dat dat een beste klap heeft gehad door de apneu.
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

38
Hoi Ingrid,

O ja, mijn geheugen heeft ook een optater gehad, maar ik dacht dat ik gewoon oud werd :wink: en misschien wel een beetje dement. Met allerlei hulpmiddelen als geheugensteuntjes functioneer ik toch goed, op mijn werk tenminste.
Soms heb ik een hele avond zitten lezen en dan weet ik de volgende dag echt niet meer waar het over ging. Dan nog maar keer hetzelfde stuk. Vroeger las ik een boek in een ruk uit en dan wist ik me allerlei details haarfijn te herinneren. Nu doe ik veel langer over een boek en moet ik het altijd twee keer lezen voordat het echt beklijft. Maar ik vind lezen leuk, dus niet getreurd.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Ik heb al een boek!

39
Hoi Annette,

Weet je wat ik moeilijk vindt; als ik wat zit te typen, zoals nu, en mijn dochter zit mij dan aan de kop te zeuren over van alles en nog wat.
Daar kan ik op moment echt niet tegen, maar wil dat niet laten merken want het is een lieve meid!
Kan ook echt niet 2 dingen tegelijk.
Zou dit nog beter worden, heb de apneu wel mooi onder controle!

Groetjes Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Ik heb al een boek!

40
Hoi Ingrid,

'Men' zegt dat het drie jaar duurt voordat je op je best bent, beter wordt het dan niet meer, dus je hebt nog even te gaan.
Ik heb ook meer moeite met mijn concentratie, maar ik wijt dat aan mijn leeftijd. Ik functioneer goed, dus ik ben er zo wel tevreden mee.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!