Re: STOOMSEIZOEN

121
Laatste rit van het seizoen is de kerstrit. Dit jaar naar Maastricht. Met de nieuwe waterwegen hebben we twee uur tijdwinst en zijn we met 360 passagiers al uitverkocht. Het gaat lekker.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

123
RuudJ schreef:Piet dit gelezen?

Een rit met de Kerst Expres: 'Stoomtrei ... via @NUnl)

Groet RuudJ
He , we staan in de NU. Kleine correctie: de loc(s) is (zijn) tot de nok toe gevuld met kolen. De wagons zijn gevuld met passagiers, 66 per rijtuig. De reis is twee uur heen en twee uur terug. Er gaan 60 medewerkers mee. Waaronder machinisten, stokers en catering.
De 65018 loc is net buiten dienst gezet en gaat naar de VSM, Beekbergen. Heeft bij ons langer dienst gedaan, dan bij de Deutsche Bahn.

Bedankt, Ruud.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

124
Hoi Ruud en allemaal :blush:

Dit weekend 7 en 8 sept. is er Terug naar toen bij de VSM in Beekbergen.

We gaan er uit Rotjeknor heen met uitverkochte stoomtrein.
Vertrek rotterdam centraal, zie verder de website.
Ik dacht, dat wij op zaterdag gaan.
Bij de VSM is er een 23er treffen, 3 (drie !!) rijvaardige locs van de baureihe 23, de enige in heel Europa. !!
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

125
Dat depot is leuk om te bezoeken. Ik ben opgegroeid in een dorp onder de rook van het VSM traject. De hele zomer overdag was de roep van de stoomtrein tot in de verre omtrek te horen. Als menneke de afgevallen steenkool oprapen om elders in de fik te steken wat nooit lukte :)

Veel plezier!

Re: STOOMSEIZOEN

126
Noorder schreef: 05 sep 2019, 16:01 Dat depot is leuk om te bezoeken. Ik ben opgegroeid in een dorp onder de rook van het VSM traject. De hele zomer overdag was de roep van de stoomtrein tot in de verre omtrek te horen. Als menneke de afgevallen steenkool oprapen om elders in de fik te steken wat nooit lukte :)

Veel plezier!
Onze (SSN) 65018 rijdt nu bij de VSM, heeft herfstritten net achter de rug daar.
Ja, kolen heet krijgen duurt een tijd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

127
Over een dikke week naar de MBS in Haaksbergen met de stoomtrein. ( Het oude zoutspoor naar Boekelo. 1 station heet zoutindustrie, geloof ik.

De beroemde Kerstrit, gaat dit jaar naar Bonn , Duitsland), voor het eerst.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

128
Op 6 en 7 juni a.s. het Dordtse in Stoom, 2 jaarlijks. Uniek met behalve de trein en antieke bussen ook vaartuigen op stoom. Baggermolen uit Sliedrecht, Pieter boele sleper. Enz.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

129
bmwpiet schreef: 18 jan 2020, 23:38 Op 6 en 7 juni a.s. het Dordt in Stoom, 2 jaarlijks. Uniek met behalve de trein en antieke bussen ook vaartuigen op stoom. Baggermolen uit Sliedrecht, Pieter boele sleper. Enz.
Spannend, of dit doorgaat, de stop voor grote evenementen ivm Covid -19 is nu tot 1 juni.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

130
Ik zou er maar niet teveel op rekenen.
We zouden met de school naar Ierland voor een sloep roeiwedstrijd. Deze is al gecanceld.
Dat is in het buitenland, dat weet ik, maar toch.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: STOOMSEIZOEN

131
Hallo, allemaal
We hebben binnenkort in oktober ( na lang ivm covid) een stoomrit, de 1,5 meter Expresse. Rondje randstad en Brabant. Benieuwd of dit doorgaat, gezien de ontwikkelingen. Ze zijn hier patiënten aan het verplaatsen van ASZ naar Goes en Maastricht. Veel op normale bedden. Pas 2 of 3 man op de IC.
Op de trein mondkapjes op bij instappen en geen catering aanwezig, krentenbollen en koffie meenemen van thuis. Waren we als medewerkers al gewend, want de passagiers gaan voor, daarna gaan wij eten .Om 4 uur weer terug in Rotjeknor, is het plan. :blush:
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

132
De 1,5 meter stoom rit is uitgesteld tot 19 december.

Zit in de stoel weg te zakken. Hulpkat maakt me wakker met liefdesbeetje in hand. Noodbed uitvouwen. Voor een dutje werkt niet.

Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

133
Hallo, allemaal,
De kaartjes voor de rit zijn binnen, net zoals een vragenlijst van 10 punten. 1 richting verkeer in de rijtuigen. Geen catering. Zelf krentenbollen mee.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

134
Helaas, de 1,5 meter rit (rondje Randstad en Brabant) ging vandaag niet door, door lock down. We hebben het hele jaar niet gereden, dus. De Bollenrit zou de eerste zijn geweest. Maar heb wel een aandenken gekocht, een stuk wielband op een plankje van de BR 01 1075 hoofdlijn loc.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

135
Jammer Piet, maar het was te verwachten dat dit zou gebeuren.... Het is een vreemd jaar geworden, hopelijk volgend jaar weer als alles een beetje normaal op de rails staat......
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: STOOMSEIZOEN

139
Wat gaat de tijd hard. Dit zijn bijbelse getallen.

Er staat trouwens ineens HTML code bij mijn onderschrift
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

140
Goedemorgen. Tijd over. Hele jaar geen Stoomritten. Ben nu aan het HSL rijden, ook leuk, voor even. Mee met de machinist. Eentje heeft een HD camera, die meeloopt. Inmiddels geleerd, dat een ICD langs de woonplaats niet wil zeggen, dat de Zuidtak eruit ligt. De mcn moest er een terugbrengen (leeg) met een storing. Die gaat over conventioneel spoor. Dus uit Brabant niet de linkse, maar de rechtse (oude ) brug. :yum:
Verderop een spontane noodremming van ERMTS.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.