Re: STOOMSEIZOEN

41
Hoi Piet,

Ja, ik heb de stoomfluiten gisteren en vandaag gehoord. We konden er niet naartoe want we hadden kleinkinderen te logeren en dat is niks voor dat kleine grut, 't is er altijd zó druk!

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: STOOMSEIZOEN

42
Zaterdag kon je over de hoofden lopen bij de haven. :D En mijn AHI is vannacht gezakt van 55 naar 22. Vooral minder Centrale apneus. Heb ook mijn masker weer eens in warm water schoongemaakt. Misschien dus minder lekkages en lagere AHI. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

43
Er komen filmpjes aan van gisteren in de werkplaats. Harde klappen, gegier, grote vlammen en stevige mannen, grote en kleine locomotieven. Leuke uurtjes gehad. Op een filmpje STAAN onze jongeren in de rookkast van de 23023. Om even de grootte aan te geven. Mijn verfklusje is niet interessant.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

45
Zaterdag 21 juni zijn we met onze stoomtrein naar Amsterdam. Mogelijk over Delft, Den Haag en Leiden.
Dus als je spektakel wilt zien.... :D . Volgende rit zijn Havendagen in Rotterdam, begin september. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

46
Van de week met 6 man (4 man bediening) het oude NS rijtuig, wat als waterwagen gaat functioneren voor lange ritten, van zijn draaistellen getild. Ding weegt 40 ton. (ofwel 50 personenauto`s). We gaan de extra remmen verwijderen, die wij niet gaan gebruiken. Heffen gebeurde met hoge hefbokken. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

48
Ruud J, schreef:Hey Piet,

Jij hebt toch ook maar een mooie hobby. Daar verveel je je nooit mee, denk ik.

Groet RuudJ
Nee, inderdaad Ruud, zelfs als je in de zon een praatje zit te maken voor de winkel was er wat te doen. We zagen een bezoeker door de werkdeur naar binnen glippen zonder te betalen. Ik erachteraan en hem teruggestuurd.
Ik kan soms heel streng zijn. :D

Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

49
Gisteren e-learning gedaan en mijn spoor betreders bewijs verlengd voor 3 jaar. Mijn score ; 81% goed.

Eigenlijk op de verkeerde dag, zondag is een rustdag. 6 dagen zult gij arbeiden in het zweet uws aanschijns. Op den zevenden dag enz. Even off topic kan wel. Ik kwam op Digibron website terecht, kenniscentrum van Gereformeerde gezindte, die doen ze gewoon uit de lucht op zondag, waarom niet.
Die 6 dagen arbeiden haal ik toch niet. :(
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

50
Ik heb me opgegeven voor de Rotterdamse havendagen, waar we weer aan meedoen met een trein. Rondje trein, boot, bus.
Verder in oktober open dagen op ons depot met ritten naar Gouda. Dat wordt weer leuk.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

51
bmwpiet schreef:Ik heb me opgegeven voor de Rotterdamse havendagen, waar we weer aan meedoen met een trein. Rondje trein, boot, bus.
Verder hebben we in oktober Open Dagen op ons depot met Stoomtrein-ritten naar Gouda. Dat wordt weer leuk.
Ik kreeg de mededeling, dat ik beter als donateur mee kan gaan op de Havendagen, wat ik dan ook maar doe.

Piet
p.s.
Ik heb vandaag mijn Wilesco speelgoed stoomfabriekje afgestoft, die ga ik gangbaar maken.
Foto volgt nog.

Afbeelding


Bij de foto :
stoomketel met vliegwiel, zonder peilglas. diverse werktuigen, die het allemaal nog doen.
Het dak komt er nog op.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

53
Na de zomerstop:
We doen met de stoomclub weer mee aan de Rotterdamse Havendagen. We rijden op de havenlijn met voorop een saaie diesel 6400 voor de beveiliging en achterop een stoomlocomotief. Het zal wel de 01 1075 of de 65 worden.
Zie verder de website van de havendagen 2014. voor het excursienummer.
We heten DB Schenker Trans Harbour expresse. Op de Havenlijn zit normaal geen personenvervoer, dus je komt nu heel dicht langs alle fabrieken daar. Er zit alleen nog een hek tussen.
Er schijnt met de gerepareerde omroep gewerkt te worden in onze trein. We rijden beide dagen twee slagen Rotterdam CS - Maasvlakte. Ik ga incognito mee. Ik ben nog donateur en geen medewerker.

Piet
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 23 aug 2014, 04:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

54
bmwpiet schreef:
Afbeelding


De complete fabriek, peilglas is in bestelling. :D
Is nog steeds niet binnen. :o
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

55
Aanrijding met Stoomtrein afgelopen donderdag was bij collega's van de VSM op de Veluwe. Tip van aanrijding kreeg ik op dit forum. Uiteindelijk alleen een auto in een half droge sloot.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

56
bmwpiet schreef:Aanrijding met Stoomtrein.
afgelopen donderdag was bij collega's van de VSM op de Veluwe een kleine aanrijding. Tip van aanrijding kreeg ik op dit forum. Uiteindelijk alleen een auto in een half droge sloot.
en geen gewonden.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

57
Vandaag zijn mijn collega`s bezig met het opstoken met kolen van 1 loc, om morgen de Havendagen te kunnen rijden. Dat is van Rotterdam CS naar de Maasvlakte, twee slagen. `s Middags gaat de wijzer los. Dan hebben we de eerste stoom richting 16 Bar.

We zijn begonnen. Op de mail tel ik even 30 man vrijwilligers. 4 op de loc, vanavond 15 deurwachten, 10 man catering en de minibar. :D
Piet.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

58
Even een verhaaltje, wat weinigen begrijpen:
Toen we in de kleinste boog in Nederland bij Harderwijk voor de paal stonden met 2 loc`s in dubbeltractie met tender voor, kwam de HC door het ballastbed naar de bok om te vragen of we de stam een stukje vooruit konden zetten, aangezien de laatste bak net voorbij de vrijbalk stond.

Maar even serieus:

voor de mensen die willen komen: We hebben 11 en 12 Oktober Open dagen op het depot van de SSN in Rotterdam. Er zijn allerlei activiteiten op het depot en we pendelen met een stoomtrein van het depot naar station Gouda. Daar is meer parkeerruimte.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

59
Dit weekend rijden we 2 dagen naar de Stoomparade in Amersfoort. Woensdag wordt de rookkast van de 01 leeg geschept van alle as- resten. Een volwassene kan daar gewoon rechtop in staan.
Ik ben Hoofd koffiezetter geworden, eind vd maand naar de nieuwe assistent van de dokter, er zal wel niets uit komen, maar dan zijn we gedekt. Ik mag er nu nog geen spijker in de muur slaan. :D

Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

60
Jippie,
Straks naar de Spoorparade in Amersfoort. Ik kan nu in Dordrecht op onze eigen trein stappen. Dat gebeurd niet vaak.
Ik ga zo weg.
Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.