Philips dreamwear vs resmed n30i

1
Goedemiddag,

Na een tijd tobben met maskers heeft de tip van Persluchtpiraat om de dreamwear te gaan gebruiken verlichting gegeven. Wat een opluchting was dat, waarvoor nogmaals dank.

Kom ik tot het volgende; nieuw jaar, nieuw masker. Ik ben me redelijk gaan verdiepen in de resmed n30i in verhouding met de dreamwear under the nose. 2 redelijk identieke maskers. De " kenners " geven in reviews aan dat de Resmed stiller is en de Philips handiger is als je verschillende stukjes in je masker wil gebruiken.

Wat mij persoonlijk tegenstaat aan de Resmed is de klittenband sluiting achter het hoofd. Die zou iedere dag los moeten on het geheel schoon te maken, waardoor de klittenband slijt. Philips heeft daarvoor iets uitgevonden met plastic " armpjes" die je in je masker haakt, waardoor je de klittenband niet los hoeft te halen.

Nu zou ik graag vragen naar de mening van mensen hier op het forum.

Groeten,

Marc

Re: Philips dreamwear vs resmed n30i

2
Ik gebruik het Resmed Airfit P30i masker, deze heeft hetzelfde frame en band als het N30i masker. De beide delen N30i en P30i passen in dit frame. Alleen de doppen maak ik schoon, het frame wordt niet vies, en de band achterop het hoofd en de banden op de wangen wat om het frame heen zit, ook niet. Dus ik verstel alleen het klittenband sluiting als ik het masker strakker of losser in wil stellen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips dreamwear vs resmed n30i

4
Dank voor jullie reacties. Ik snap niet zo goed waarom je het frame niet hoeft te reinigen. Dit ligt toch de hele nacht tegen je huid en haren aan? Dan zou je toch denken dat het op een gegeven moment gereinigd moet worden?

Weten jullie verder nog wat de voordelen (of nadelen natuurlijk) zijn van de Resmed ten aanzien van de dreamwear?

Re: Philips dreamwear vs resmed n30i

5
Je kunt de buitenkant van het frame makkelijk schoonmaken en ook weer droog maken. De binnenzijde is echter veel moeilijker te bereiken qua droog maken. Je hoeft echt niet elke dag het gehele masker, lees frame, schoon te maken.

De vrees van het klittenband is ook ongegrond. Ik hen juist blij dat je het masker weer kunt verstellen daardoor. De Resmed Airfit P10 was wat dat betreft een fijn masker, behalve de bandage die niet verstelbaar was.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips dreamwear vs resmed n30i

6
Goedemorgen,


Heb de sprong gewaagd en gebruik nu sinds ruim een week de n30i. Laat ik vooropstellen dat een masker keuze zeer persoonlijk is.

Persoonlijk vind ik de dreamwear comfortabeler. Bij de n30i moet ik het masker strakker zetten om geen lekkage te hebben, wat een oncomfortabel gevoel geeft. Daardoor heb ik het masker maar 4 tot maximaal 6 uur op per nacht, de dreamwear heb ik gemiddeld genomen 7,5 uur op. Daarnaast heb ik bij de dreamwear nooit lekkage en bij de n30i wel, vooral als ik op mijn zij lig. Toegegeven het is maar een lichte lekkage van 2 liter per uur, maar het blaast wel in mijn oog.

De keuze voor de n30i is ook gemaakt omdat deze stiller zou zijn. Mijn partner en ik merken er beide niets van dat dat zou zijn. Daar moet ik dan wel weer bij zeggen dat ik maar een druk heb op mijn cpap van 5,6. Wellicht dat het daar ook aan ligt.

Toch wil ik de resmed nog een weekje de kans geven om het masker een eerlijke kans te hebben gegeven.

Re: Philips dreamwear vs resmed n30i

7
Wat je ook zou kunnen proberen, is om een door jou niet gebruikte onder de neus maat deel, te ruilen voor jouw maat, neusdoppen deel van iemand anders die dat deel niet gebruikt.

Zo kunnen twee partijen eens kijken of dit bevalt.

Het frame is voor under the nose en voor pillows beschikbaar.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips dreamwear vs resmed n30i

8
Beste Ruud,

Bedankt voor de tip! Ik heb bij het begin van de therapie, anderhalf jaar geleden, neusdoppen(p10) gekregen. Dit zorgde voor zoveel ellende in mijn neus dat ik hiermee moest stoppen. We zijn nu 1,5 jaar verder sinds de start met de cap, dus wellicht dat ik ze nu beter verdraag.

In ieder geval de moeite waard om het te proberen.