Philips Respironics DreamWisp Nasal Mask

1
Vandaag via een trucje de net in de VS geïntroduceerde Philips Respironics DreamWisp Nasal Mask binnengekregen (109 USD).
Net het masker even gepast en het lijkt mij een hele verbetering t.o.v. het DreamWear Gel Pillows Mask die ik nu een jaar gebruik. Vannacht maar eens echt proberen...

Hoewel zeer comfortabel lekt het Gel Pillow masker toch regelmatig als ik op mijn zij slaap. Dat zou bij dit nieuwe DreamWisp masker veel minder moeten zijn.

Hier een video review (engels).


Re: Philips Respironics DreamWisp Nasal Mask

5
joyful schreef: 12 mei 2019, 08:29 Graag wil het trucje ook leren, want dat andere masker is een ramp. Bij voorbaat dank.
Amerikaanse webshops mogen van Philips dit masker contractueel (nog) niet buiten de VS leveren. Ik heb het masker besteld, betaald en (gratis) af laten leveren bij een kennis in de VS. Die heeft het vervolgens opnieuw verpakt en naar mij doorgestuurd. De kosten daarvoor (ongeveer 20 Euro) heb ik via PayPal vergoed. Totale doorlooptijd was een dag of 10.

Het masker bevalt overigens uitstekend! Ik gebruik het nu een maand en ik wil niets anders meer! Geen lekkages meer en een AHI die bijna elke nacht <1 is. (Mijn gemiddelde was rond 2) Ik heb zelfs nachten van 0,2 bij 7-8 uur slaap.

Succes!

Re: Philips Respironics DreamWisp Nasal Mask

6
Is de Philips Dreamwisp inmiddels al te koop in Nederland? VitalAire en bij de mijn bekende leveranciers kan ik hem niet vinden. Ik heb hem laatst gepast bij de Maskerraad en deze leek me erg fijn. Ik hem nu de dreamwear gekregen van VitalAire als alternatief. Maar zou ook graag de Dreamwisp willen aanschaffen zelf.

Met vriendelijke groet
Janet Taal

Re: Philips Respironics DreamWisp Nasal Mask

7
Mijn ervaring: ik heb de DreamWisp getest. En bij het passen in het slaapcentrum zat hij vrij comfortabel, maar 's nachts bleek dat hij mijn neusvleugels indrukt (nee, niet te hard aangespannen). Dus bij mij bemoeilijkt hij m'n ademhaling. Hoewel hij er goed uitziet (look and feel) is het toch helaas een no-go voor mij. Ik slaap weer met een DreamWear under the nose.