fluitende dreamwear

1
Sinds 1,5 week slaap ik met een dreamwear masker.
Ik heb zowel het under the nose als het nose pillow masker geprobeerd.

Het under the nose masker is geluidloos, echter heeft af en toe de neiging om te lekken. Ik voel dan de lucht over mijn wang stromen.
Het is minimaal, De dream station geeft aan de hele nacht 0% lekkage.......

Het nose pillowmasker (dus de neusdoppen)vindt ik geweldig. Gaat eigenlijk ook mijn voorkeur naar uit. Ik voel hem minder zitten, het slaapt heerlijk, lekt niet etc.
MAAR.... hij fluit. Het kleine spleetje voorin waar de lucht uitkomt maakt bij het ademen (in en uit) een fluitend geluid.
(getest door mijn vinger er op te leggen. Dan is het geluid weg en stoomt de lucht alleen uit de gaatjes in het kniestuk op het hoofd. Dit maakt overigens geen geluid!
Mijn vrouw wordt hier niet blij van..
Mijn druk staat op 8.0.

Wie heeft hier ook ervaring mee? En misschien een oplossing?

Re: fluitende dreamwear

2
Ik heb er wel vertrouwen in dat een stukje wasemkapfilter het gefluit zal wegnemen. Dit zal de Minimum Totale Lekkage niet verminderen, maar controleer dat wel in OSCAR. Dat is sowieso verstandig om regelmatig te doen, nu zal het bij een Dreamwear wel loslopen, maar bijv een AirFit P10 kan geleidelijk dichtslibben.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: fluitende dreamwear

3
Plaatsen van wasemkapfilter kan CO2 stapeling veroorzaken. Als Apneuvereniging staan we niet achter dit advies en ook niet de fabrikant van het masker. Gelieve dit advies te verwijderen en niet meer te plaatsen.
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: fluitende dreamwear

4
TanjaM schreef: 29 okt 2019, 16:43
U begrijpt kennelijk niet dat dit door u geschetste scenario uitgesloten is als de Minimum Totale Lekkage constant blijft na plaatsing van de filter.

Ik weet niet wie u bent, en of u namens de vereniging mag spreken. Ik spreek in ieder geval op mijn eigen titel. Als het waar is wat u zegt, dan zou ik op m'n minst een e-mail of een privebericht van Ruud en/of Ruud verwachten :grinning:
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: fluitende dreamwear

6
Mocht u heden avond in Zaandam zijn, dan kan ik uitgebreide uitleg leveren. Ik heb een t-shirt aan met een stuk pizza erop.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: fluitende dreamwear

8
Mocht er ook condens vorming zijn in het masker raad ik de verwarmde slang aan. Door de temperatuur verschillen nu heb je grotere kans op condens vorming mocht ook de slaapkamer temperatuur laag zijn. De verwarmde slang gaat dit tegen.
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: fluitende dreamwear

10
Ik zou contact leggen met de leverancier hierover, misschien hebben hun een oplossing.
Ik heb hetzelfde met de Dreamware FF deze gaat niet goed samen met mijn Resmed BiPap. Helaas kunnen we daar geen specifieke verklaring voor vinden. Zelfs de fabrikanten niet van beide onderdelen.
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: fluitende dreamwear

11
Hmm, interessant. Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Dreamwear FF met een Philips Respironics BiPAP. 11/8 tegenwoordig.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: fluitende dreamwear

12
Vraag in ieder geval bij Vivisol neergelegd. Philips geen fatsoenlijk mailadres van de medische afdeling te vinden.
Overigens verschillende maten geprobeerd. Fluitende geluid hebben ze allemaal...
In het under the nose masker zit hetzelfde gaatje, maar die maakt het geluid niet...

Re: fluitende dreamwear

13
persluchtpiraat schreef:
TanjaM schreef: 29 okt 2019, 16:43
U begrijpt kennelijk niet dat dit door u geschetste scenario uitgesloten is als de Minimum Totale Lekkage constant blijft na plaatsing van de filter.

Ik weet niet wie u bent, en of u namens de vereniging mag spreken. Ik spreek in ieder geval op mijn eigen titel. Als het waar is wat u zegt, dan zou ik op m'n minst een e-mail of een privebericht van Ruud en/of Ruud verwachten :grinning:
De dame die u het antwoord geeft is bijzonder goed op de hoogte van het een en ander. U moet mensen geen oplossingen aandragen, die de therapie kan verstoren. Zelfs gevaarlijk kan zijn. Ik had een F&P masker met filter. Door condens werd het filtertje nat en minder doorlaatbaar. Gevolg CO2 stapeling. Dus verkoop geen onzin!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: fluitende dreamwear

14
Inmiddels via Vivisol een Resmed P30i ontvangen. Is vergelijkbaar met de dreamwear , echter 1 groot verschil. Dit masker is echt stil. Geen bijgeluiden. Zit net zo comfortabel als de dreamwear.
Pillows t.o.v. de Philips pillow gelijkwaardig.
De Philips zijn gelkussens, de resmed siliconen. Verschil in gevoel aan de neus is minimaal.

Blij met deze oplossing.

Re: fluitende dreamwear

15
Waar ik benieuwd naar ben is of je met dit masker de wind door de geleiding hoort gaan ter hoogte van je oren in zij- en rugligging.

Kun je dit eens doorgeven als je ervaring hebt opgebouwd?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: fluitende dreamwear

17
Ik slaap er nu sinds afgëlopen vrijdag mee. Masker zit fijn, ook hoofdband zit goed. Ik vindt deze zelfs iets beter als die van de dreamwear. Zit wat steviger. Die van de dreamwear lubbert wat uit op den duur. Ik verwacht dat bij de Resmed minder.

Stoffen kussens op de wang zijn minder warm als bij dreamwear, maar niet zoals bij de dreamwear met klittenband verwijderbaar.

Ik ben benieuwd hoe snel ze drogen bij het wassen van het masker..

De slangaansluiting op hoofd draait iets minder soepel als bij de dreamwear. Echter niet storend.
De gelkussens van het neusstuk van Dreamwear zijn misschien iets zachter, maar verschil is minimaal.

De lucht stroom bij de neus is geruisloos en voel je ook nauwelijks wind uitkomen. Is bij Dreamwear flinke straal lucht. Die dus geluid geeft.

Beide maskers zitten perfect. Maar de resmed wint door zijn geruisloosheid..

Re: fluitende dreamwear

19
Dank Ruud, zowel Philips als Resmed geven aan wekelijks het hele masker te wassen. Lijkt me ook wel zo hygiënisch..
Allicht maak ik de neusdoppen dagelijks schoon.

Ik ga Zaterdag de wekelijkse wasbeurt houden. Kom er dan vanzelf achter :blush:

Re: fluitende dreamwear

20
Afgelopen zaterdag inderdaad masker geheel gewassen. Hoesjes met milde shampoo gewassen. Kunnen niet gemakkelijk van masker gehaalt worden. Dus om het masker laten zitten en gewassen.
. Drogen duurt lang, maar resultaat is ok.

Verder bevalt het masker na 1,5 week nog steeds uitstekend!