Re: fluitende dreamwear

21
Realdutchie schreef: 10 dec 2019, 22:02

Beide maskers zitten perfect. Maar de resmed wint door zijn geruisloosheid..
Nou, ik heb de Resmed Airfit P30i gekregen om te proberen, maar zo stil vind ik die niet.
Het inademen en uitademen hoor je duidelijk en vind ik nogal storend, dan is mijn andere masker de Resmed swift fx stiller, of ik doe iets verkeerd. Tevens krijg ik het ook benauwd met dit masker (ik ben een zij-slaper) als 1 zijde dicht gedrukt wordt. Ik probeer het vanavond nog eens en als het niet lukt ga ik eens bellen morgen met vivisol, of zij iets weten of tips hebben... of zou de druk van 7 cmwk te laag zijn voor dit masker?
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: fluitende dreamwear

22
Ik heb de dreamstation op 8 staan. Ik vindt het nog steeds een ideaal masker. Maar iedereen kan het narmtuurlijk anders ervaren. Ook ik ben zijslaper. Maar nooit benauwd. Wel zorg ik dat de doppen goed tegen dw neus zitten. Is even opzetten, apparaat aan en dan even van neus halen en goed terugplaatsen. Tevens masker vrij los op het hoofd..

Re: fluitende dreamwear

23
Het geruisloos zijn zou moeten liggen in het geluid wat normaliter veroorzaakt zou worden door de uitgaande lucht uit de ventilatie gaatjes en de luchtuitlaat bij de aansluiting van de slang. Daar zou nu een filter moeten zitten op het maskeruitlaat en bij de slang aansluiting zou nu een QuietAir aansluiting moeten zitten. Klopt dit of zit er op de elleboog nog steeds gaatjes?

Het ademen is eigenlijk bij elk masker wel hoorbaar. Je hebt kans dat bij het afsluiten van één zijde je de luchtstroom hoort lopen via de andere zijde als dit vlak bij het oor langs loopt.

Misschien wordt de benauwdheid minder als je het neusdoppen filter zou verwijderen?



Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: fluitende dreamwear

25
Ha,ha okay dat wist ik niet. En hoe zit dat met die QuietAir aansluiting boven op het masker? Zit daar nu wel of geen gaatjes in de elleboog of zit die als een ring bij de aansluiting?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: fluitende dreamwear

27
Louis, als je dit witte filter zou verwijderen komen er dan gaatjes te voorschijn? Dus als men moeite zou hebben met ademen zou dat dan een oplossing kunnen betekenen?

Verder zou Deze er ook zijn voor de Resmed Airfit P30i?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: fluitende dreamwear

28
RuudJ schreef: 10 jan 2020, 15:29 Louis, als je dit witte filter zou verwijderen komen er dan gaatjes te voorschijn? Dus als men moeite zou hebben met ademen zou dat dan een oplossing kunnen betekenen?
Er is geen twijfel over dat er gaatjes in plastic onder zitten (of ten minste een roostertje zoals een P10), er is geen andere manier om een uitlaat te kalibreren.
RuudJ schreef: 10 jan 2020, 15:29 Dus als men moeite zou hebben met ademen zou dat dan een oplossing kunnen betekenen?
Het is het onderliggende roostertje dat gekalibreerd is, dus als je de diffuser filter eraf haalt zal de spoelsnelheid constant blijven (makkelijjk na te trekken met een Respironics machine). Dus wat u beschrijft zal nooit gebeuren.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: fluitende dreamwear

29
RuudJ schreef: 10 jan 2020, 15:29 Louis, als je dit witte filter zou verwijderen komen er dan gaatjes te voorschijn? Dus als men moeite zou hebben met ademen zou dat dan een oplossing kunnen betekenen?

Verder zou Deze er ook zijn voor de Resmed Airfit P30i?
Er komen gaatjes te voorschijn als ik het filtertje omdraai, ben alleen bang dat als ik het filter verwijder, het niet meer zo quiet-air is ;)
Aan de andere kant, ik heb 3 masker-kussentjes waarin zo'n filter zit, weet alleen niet hoe vivisol erover denkt als ik dat ga verwijderen bij een filter om een testje te doen :hushed:
Wat dat knietje bovenop het masker betreft, dit is zo stil dat ik het niet eens hoor, die luchtstroom die daar uit komt.


Maar ik vermoed dat het aan mij ligt, en wel hier om:

Mijn eerste masker was een Airfit P10, wat ik een fijn masker vond, totdat het dicht ging zitten. Ik heb nu een Airfit P10 binnen gekregen, want die heb ik gekocht, als reserve masker. ik denk met de tips die ik hier gelezen heb houd ik die wel open. Ik heb vanmiddag een middagdutje gedaan met de P10 en merkte dat ik het daar ook benauwd kreeg. Nu is mijn huidige masker een swift FX (Zo'n WOEIIIII masker) en wellicht dat ik daar een beetje verwent ben wat luchtflow betreft. Ik heb vol gehouden met de P10 en ben zowaar in slaap gevallen. Toen de wekker ging en ik wakker werd, voelde het zeer vertrouwd, m.a.w. ik merkte niet eens dat ik het masker droeg. Ik wed dat als ik aan die P10 gewend ben ik die P30i ook kan dragen (pin me d'r niet op vast) :relaxed:

Ik zal zo eens in OSCAR kijken wat de luchtstroom is geweest met de P10. zodat ik een ijk-punt heb wat diffuser betreft en dit noteren zodat ik in de gaten kan houden of en wanneer het masker dicht gaat zitten.

Nog wat foto's hieronder
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10
Bijlagen