Neusmasker zonder band boven op het hoofd ?

1
Hallo,

Ik gebruik nu een F&P neusmasker. De bandages lopen over mijn wangen, voorhoofd en over het hoofd van oor tot oor. Zijn er ook neusmaskers zonder de band die loopt van oor tot oor ? Ik krijg nu namelijk duidelijke afdrukken in mijn haar die er niet meer uit gaan, aangezien ik een kort stekelig kapsel heb ;)
De longarts heeft even gegoogled maar kon zo 1-2-3 niet wat vinden. Volgens hem kon ik de hoofdbandage er wel afknippen, lijkt mij niet de bedoeling.

Graag jullie ervaren mening O:-)




P.s: Een neusdoppen masker heb ik geprobeerd en dat vond ik geen succes omdat de lucht rechtstreeks je neus in wordt geblazen.
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: Neusmasker zonder band boven op het hoofd ?

2
Aquatilla schreef: 09 dec 2019, 13:08 Volgens hem kon ik de hoofdbandage er wel afknippen, lijkt mij niet de bedoeling.
Uhoh. Dat is wel een heel genante opmerking van een longarts. Nog nooit zo'n ding in handen gehad, zou ik vragen.

Er zijn wel haarvriendelijke oplossingen zoals de TAP-PAP en de Bleep Dreamport maar die zijn volgens mij erg moeilijk te krijgen in Nederland. Het zijn allebei neusdoppenmaskers.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Neusmasker zonder band boven op het hoofd ?

4
Wat je ook zou kunnen proberen is een haarmutsje van nylon over je haar te doen en daar overheen het masker bandage. Sommige doen dit omdat men last heeft van haar wat afbreekt onder de bandage.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Neusmasker zonder band boven op het hoofd ?

6
Een oplossing zou kunnen zijn om in bed een haarnetje over je haar te doen en daaroverheen het masker. Deze tip zie ik vaak naar voren komen op het Facebook account van de apneuvereniging. De klacht daar is dat het haar onder de bandage vaak afbreekt en ook dat men last krijgt van haaruitval/kale plekken op die plaatsen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar