Resmed 10 en eson masker probleem

1
Ik ben Ps getart met een resmed 10 en een masker eson2 week of 6

Lukt me niet om er goed mee te slapen. Gemiddeld lekkage is 30, vaak lekkage door mijn mond.

Verpleegkundig zegt soms ook 17, ja 1 keer. Ze zegt gewoon ophouden en ermee slapen, dat lukt dus niet, wordt na 1/2 uur wakker en dan kom ik enkel nog in slaap zonder masker.

Tips?

Re: Resmed 10 en eson masker probleem

2
Tijd voor een Full Face dan maar? Dan bent u iig van de mondlekkage af. Terugschakelen naar neusmasker kan altijd nog.

Enkele suggesties: ResMed Airfit P20 en P30 of de FIsher&Paykel Vitera of de Respironics Dreamwear Full Face. Deze laatste heeft uitwisselbare bandage/tussenstukjes voor gebruik als neusmasker.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed 10 en eson masker probleem

3
Wat je ook kunt proberen is een neusdoppen masker met een kinband om de mond te sluiten in de nacht tijdens de slaap. De Resmed Airfit P10 for Him of de Resmed Airfit P30i. Dan eerst de kinband omdoen, ik heb de Ruby Chinstrap adjustable 9 kinband (via leverancier Vitalaire vanuit basispakket vergoed), daarna het masker.

PLP bedoeld het full face masker Resmed Airfit F20 en F30. Een full face masker kun je ook gebruiken, maar dit is vaak de laatste optie die wij aanraden. Er bestaat een kans dat je bij zo masker sneller je uitgeademde lucht weer terug inademd. Dus met het Full face masker niets mis mee, maar pas als neus- of neusdoppen masker niet haalbaar is.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed 10 en eson masker probleem

4
RuudJ schreef: 16 dec 2019, 09:01 PLP bedoeld het full face masker Resmed Airfit F20 en F30
Hehe. U had wel mogen editen hoor O:-)
RuudJ schreef: 16 dec 2019, 09:01 Er bestaat een kans dat je bij zo masker sneller je uitgeademde lucht weer terug inademd
Ik ben toch wel benieuwd op basis van welke gegevens het noodzakelijk wordt geacht om op deze wijze categorisch FFMs af te raden.

Neem bijvoorbeeld een Mirage Quattro, een ouwe getrouwe. In maatje L is diens volume 240 ml. Bij de absoluut laagste druk van 4 cmH2O is het ventilatierooster gekalibreerd voor 22 liter per minuut. Dat is 360 ml per seconde. Dus als je na uitademen 0.66 seconden wacht na uitademen heb je dus een compleet schoongewassen masker. Bij hogere druk is de doorstroming nog sneller, zie pagina 7.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i