Borstel voor de verwarmde Resmed slang.

1
Beste allemaal,

Ik ben in het bezit van een Resmed verwarmde slang. Ik heb hier op het forum al eens gelezen dat iemand een speciale borstel gebruikt om de slang ook aan de binnenkant te reinigen. Deze was gekocht bij een vijverspeciaalzaak. Ik heb inderdaad bij vijverspeciaal zaken hier in de buurt slangenborstels gevonden maar deze zijn in diameter allemaal te groot waardoor de kans op schade te groot wordt. Mijn leverancier verkoopt ze ook wel maar voor de prijs van € 33.90 ( ex verzendkosten ) :grimacing: Dat lijkt mij totaal overdreven voor zo'n simpel borsteltje. Iemand nog ideeën waar dit soort borstels te koop zijn voor een normale prijs ? Online ?

Groet Aquatilla
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: Borstel voor de verwarmde Resmed slang.

2
Is er iets ernstigs met de slang gebeurd? Overgegeven? Ik kan me anders geen reden bedenken om met iets in de slang te gaan.

Ik gebruik mijn slang al weer precies een jaar en deze is nog zo fris als de dag dat hij uit het plastic kwam.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Borstel voor de verwarmde Resmed slang.

3
Ik gebruik mijn verwarmde slang al jaren achtereen en maak deze afen toel schoon door er gewoon warm water er doorheen te spoelen onder de douche. (dus geen gebruik van zeep) Na het spoelen hangt hij over de douche kop uit te druppelen. Dus een borstel nooit gebruikt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Borstel voor de verwarmde Resmed slang.

7
Kunt u mijn theorie beproeven? Zodra het microbioom van kraanwater (kraanwater is niet steriel) in de slang is ingebracht treedt er een soort "schoonmaakverslaving" op, omdat de afvalstoffen van het microbioom achterblijven in de slang. De meeste mensen gaan dan wekelijks spoelen/schrobben.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i