Re: ICD/Pacemaker en magnetische sluiting

6
Navraag gedaan. Is niet van invloed. Zolang de magneet maar niet bij de ICD in de buurt komt. Werd wel aangegeven om bij controle ICD het masker mee te nemen, zodat alles goed getest kan worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: ICD/Pacemaker en magnetische sluiting

7
TanjaM schreef: 06 jan 2020, 11:07 Navraag gedaan. Is niet van invloed. Zolang de magneet maar niet bij de ICD in de buurt komt. Werd wel aangegeven om bij controle ICD het masker mee te nemen, zodat alles goed getest kan worden.
Best een raar advies, want de sluitingen zitten op de wang/onderkaak en de icd zit vlak onder de schouder. Het is dan ook helemaal niet moeilijk om de magneet vlakbij de icd te krijgen. Ik zal de boel na laten meten bij de volgende icd controle eind deze maand.

Ik zal mijn leverancier vragen of ze de Simplus en/of Vitera eventueel kunnen leveren

Re: ICD/Pacemaker en magnetische sluiting

8
edgnoj schreef: 06 jan 2020, 11:47 Best een raar advies, want de sluitingen zitten op de wang/onderkaak en de icd zit vlak onder de schouder. Het is dan ook helemaal niet moeilijk om de magneet vlakbij de icd te krijgen. Ik zal de boel na laten meten bij de volgende icd controle eind deze maand.
Ik zal mijn leverancier vragen of ze de Simplus en/of Vitera eventueel kunnen leveren
Dien je je wel in allerlei bochten te wringen om de magneet bij de ICD te krijgen. Ben benieuwd wat de uitlezing zegt eind deze maand.
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: ICD/Pacemaker en magnetische sluiting

10
Ik ben gisteren naar de ICD controle geweest. Natuurlijk heb ik het masker (Resmed F20) meegenomen om te kijken hoe het zit met de magnetische sluitingen en de ICD. Eerst heb ik mijn masker opgezet en de magneten zover mogelijk richting l-schouder bewogen. Op de icd werd helemaal geen magnetisme gemeten.
Daarna heb ik het masker afgezet en 2 magneten direct op de ICD geplaatst. Ook nu geen enkele reaktie van de ICD. Ook de meetapperatuur wist geen straling op te pikken.

Overigens heeft de ICT technicus me uitgelegd dat bij te sterke magnetische straling een schakelaar wordt omgezet in de ICD, welke voorkomt dat deze een onterechte schok afgeeft. De pacemaker blijft te allen tijde werken. Zodra de ICD uit het magnetisch veld is verdwenen springt de schakelaar weer terug en kan de ICD weer een schok afgeven mocht dat nodig zijn.

Ik kan dus veilig slapen met een masker met magneetsluitingen. Nu heb ik een splinternieuwe CRT-ICD en misschien is deze beter afgeschermd dan oudere types ICD of Pacemakers. Ik denk dat het verstandig is om het masker met magneetsluitingen even door te laten meten voordat je hem in gebruik neemt

Re: ICD/Pacemaker en magnetische sluiting

12
Even voor de beeldvorming: het formaat van de magneet die ik op mijn werk gebruik om de icd tijdelijk uit te schakelen heeft een diameter van 5 cm en een dikte van 2 cm en is zeer sterk magnetisch. Uitschakeling vind alleen plaats door directe plaatsing OP de icd. De magneetjes in de sluitingen van het masker zijn (Hoop ik 😝 ) kleiner van formaat en minder sterk magnetisch 😬. Navraag bij de cardioloog of technicus kan mijn inziens bij twijfel nooit kwaad .
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2