Te weinig water in bakje van bevochtiger

1
Ik gebruik een Resmed Airsense 10 met een vewarmde slang en de Resmed Airfit F20 als masker. Niet helemaal ideaal maar ik heb normaal geen problemen. Het enige nadeel is een droge mond na een nacht slapen met het masker. De bevochtiger staat op stand 6 (op advies van Vivisol) i.v.m. de droge mond.
De laatste tijd heb ik steeds vaker het reservoir van de bevochtiger 's morgens helemaal droog. Het gevolg is: een super droge mond.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En/of zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben gevonden? Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Jan
Resmed Airsense 10 Auto
Druk 9.4
Verwarmde slang
Resmed Airfit F20

Re: Te weinig water in bakje van bevochtiger

2
Jan, de fabrikant Resmed geeft het volgende advies.

Bij gebruik van de Climatelineair verwarmde slang de Climate control op Auto stand zetten.

De slang temperatuur ook op Auto stand zetten. De temperatuur die dan gebruikt wordt is 27 graden Celsius.

De bevochtiger wordt dan automatisch door de Resmed geregeld. Je kunt deze dan ook niet meer handmatig instellen. Dat kan dan alleen als de slang temperatuur niet op Auto stand staat.

Met deze instellingen wordt de relatieve luchtvochtigheid op 85 % gehouden.

Het apparaat houd dan rekening met de omgeving factoren. Er zou dan geen of zeer weinig condens moeten voorkomen in slang en masker.

Slaapkamer temperatuur tussen 16 en 19 graden houden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar