té nat masker met bevochtiger

1
Hallo,

Ik heb een dreamstation met luchtbevochtiger, een gewone slang en vogel masker als ik dit goed omschrijf.
Masker loopt van mijn neus to halverwegen mijn kin.
Nu heb het probleem dat er veel vocht in mijn masker zit met borrelend geluid bij het masker.
Ik had de stand van de bevochtiger op vast staan maar s’morgens bij controle geen druppel water gebruikt en dat vind ik vreemd bij het opstarten van het apparaat zie ik drie staande golfjes staan met het cijfer drie ernaast.
Ik vraag mij af waar ik dit in kan stellen en of dat nodig is.
Heb al een keer de voorverwarming gedaan maar dit zonder resultaat dua wel verwarmen maar geen water verbruik.
Heb ook de bevochtiger op adaptief gehad maar ook hier geen water gebruik.
In deze stand heb ik ook geen vocht in mijn masker.
Als laatste wil ik aangeven dat het apparaat plm. 20 cm lager staat als mjn hoofdkussen in een open kastje
Ik hoop dat er leden zijn die hier iets mee kunnen om mij te beantwoorden.

Gr Peter

modedit RM: bericht afgesplitst

Re: té nat masker met bevochtiger

2
Peterksr schreef: 11 mar 2020, 09:11 Ik vraag mij af waar ik dit in kan stellen en of dat nodig is.
Heb al een keer de voorverwarming gedaan maar dit zonder resultaat dua wel verwarmen maar geen water verbruik.
Heb ook de bevochtiger op adaptief gehad maar ook hier geen water gebruik.
In deze stand heb ik ook geen vocht in mijn masker.
Als het apparaat aanstaat, drukt u op de ronde knop of draait u aan de ronde knop, zo kunt u vochtigheid instellen.
Als u de instelling verandert heeft, drukt u gewoon op de ronde knop en de instelling wordt opgeslagen.
Aangezien ik een dreamstation met verwarmde slang gebruik, kan ik zowel de slang temperatuur als de vochtigheid instellen. U kunt het ook van adaptief halen en op vast instellen, maar dit kan alleen in het klinisch menu. Op youtube genoeg video's te vinden hoe dit moet, daar ik anders op m'n ....... krijg als ik het hier type :grin:
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10