Bakje luchtbevochtiger leeg vanmorgen

1
Vanmorgen was het bakje van de luchtbevochtiger helemaal leeg, zelfs het metalen plaatje was verkleurd. Ik had het gisteren avond gevuld tot aan de max streepjes. Moet er bij zeggen dat ik de verwarmde slang uitgezet had, temperatuur was zodanig dat ik die niet nodig dacht te hebben. Schijnbaar maakt het een groot verschil die verwarmde slang, maar dit had ik niet verwacht. Ben nu 4 1/2 maand bezig met de pap therapie, maar dit had ik nog niet meegemaakt. Voor alles een eerste keer dus :grin:
Ik probeer vanavond met de verwarmde slang aan op stand 1 of 2 en kijk dan morgen of het verschil geeft in verbruik van het water.
Kan het kwaad als er geen water meer in het bakje zit en hij blijft dat plaatje maar verwarmen? Niet dat het bakje stuk gaat door die hoge temperatuur, zou zonde zijn...
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Bakje luchtbevochtiger leeg vanmorgen

4
RuudJ schreef: 21 mar 2020, 17:15 Gaat droogkoken, dus is niet goed.
Een CPAP is niet in staat om "droog te koken" omdat het verwarmingsplaatje voorzien is van een thermostaat.
Louis66 schreef: 21 mar 2020, 14:50 Vanmorgen was het bakje van de luchtbevochtiger helemaal leeg, zelfs het metalen plaatje was verkleurd
De verkleuring komt waarschijnlijk van een ingedroogde biofilm of kleine restanten mineralen op het plaatje.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Bakje luchtbevochtiger leeg vanmorgen

7
Aquatilla schreef: 21 mar 2020, 21:17 Waar is die grote hoeveelheid water dan gebleven ? Maximale temperatuur en maximale bevochtiging ? Vind de hoeveelheid water altijd best ruim....
Goede vraag, vanmorgen zat er nog water in het bakje, ± de helft zat er nog in.
Deze keer had ik de verwarmde slang op stand 1 gezet en bevochtiging op 4 laten staan, wat lijkt te werken, maar neus voelde droog aan. Probeer vanavond wel bevochtiger op 5 en kijk of dat beter gaat.
Mocht dat niet zo zijn, ga ik over op "fixed" bevochtiging en "fixed" verwarmde slang. Zou bijna een spreadsheet bij gaan houden met standen slang, bevochtiging en temperatuur slaapkamer :grin:
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10