Lekkage door speeksel

1
Gebruik een F&P Simplus masker gedurende een 2 tal maanden .
Ik heb de laatste tijd veel lekkage aan de mondhoeken van het masker omdat daar speeksel in verzameld.
Ik heb een tandprotese bovenaan die ik draag bij het slapen en heb het gevoel dat mijn mondhoeken naar binnen gedrukt worden.
Ik heb altijd veel speekselverlies gehad maar toen had ik daar geen last van.
Ik heb ook een full face masker nodig omdat ik bijna niet door mijn neus kan ademen.
Iemand die raad heeft voor een ander masker of andere oplossing.
Moet volgende maand naar de slaapkliniek op controle en dan kan ik dat daar dan ook voorstellen.

Re: Lekkage door speeksel

2
Welkom Hugo op dit forum. Veel mensen met apneu zijn gewend om door hun mond te ademen. Ook ik ben er zo één. Toch slaap ik sinds eind 2012 met een neusdoppen masker.

Heb je de test al eens uitgevoerd beschreven in dit Bericht?

Een goed zittend masker is het P30i neusdoppen masker van Resmed, mocht je het eens zou willen proberen.

https://www.businesswire.com/news/home/20190411005140/en/
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Lekkage door speeksel

3
RuudJ schreef: 10 mei 2020, 11:46 Welkom Hugo op dit forum. Veel mensen met apneu zijn gewend om door hun mond te ademen. Ook ik ben er zo één. Toch slaap ik sinds eind 2012 met een neusdoppen masker.

Heb je de test al eens uitgevoerd beschreven in dit Bericht?

Een goed zittend masker is het P30i neusdoppen masker van Resmed, mocht je het eens zou willen proberen.

https://www.businesswire.com/news/home/20190411005140/en/
Ik heb al een neusmasker gehad en dat is echt geen optie, zolang ik niét echt slaap is dit geen probleem, maar zodra ik echt in slaap val begin ik spontaan door mijn mond te ademen, ben al 3 maal geopereerd aan mijn neus.
Mijn vrouw vergelijkt het met een storm die door de kamer raast als ik met een neusmasker slaap.

Re: Lekkage door speeksel

4
Hugo, een neusdoppen masker is heel anders als een neusmasker. Met een neusdoppen masker wordt de lucht door de neusgaten heen geblazen. De neus wordt daarbij iets omhoog gedrukt en door de doppen worden de neusvleugels iets naar buiten gedrukt, waardoor er een vrije opening ontstaat. Je merkt zelfs niet eens dat er lucht naar binnen komt als de ademhaling synchroon loopt. Natuurlijk bestaat er de kans dat de mond open gaat, wat de storm veroorzaakt, maar door een kleine druk aanpassing kan dit vaak worden opgelost. Blijf je last houden van een openvallende mond, dan kun je nog een kinband toepassen. Om medische redenen is dit bij mij het geval en maak ik gebruik van een Ruby Chinstrap adjustable 9 kinband, deze is verstelbaar en krijg ik vergoed vanuit het basispakket.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Lekkage door speeksel

5
Hugo, mocht je toch vast willen houden aan een full face masker, kijk dan eens naar het masker van Fisher & Paykel die heet Flexifit 431.

Dit masker is een stuk groter dan je huidige F&P masker, maar heeft daarentegen een sluiting onder de kin en niet tussen de onderlip en het puntje van de kin. Nadeel is wel dat de ventilatiegaatjes een luchtstroom richting je partner kan veroorzaken.














Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar