Re: Resmed Airfit N30

2
Zoals ik het zie is dit één geheel. Het filter lijkt veel op het filter van het Resmed Airfit P10 masker. Je kunt het schoonmaken met een zachte tandenborstel. Het nadeel van zo filter is dat als het nat wordt, kan ook door uitademingsvocht uit de neus komen, de gaatjes van het filter verstopt kunnen raken en dat daardoor het ademen een stuk zwaarder worden. Het masker wat een Quietair filter heeft is het Resmed Airfit P30i masker, maar dat is een neusdoppen masker met een slang aansluiting boven op het hoofd. Voordeel is dat de slang niet het masker uit of van de neus kan trekken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airfit N30

3
Dank je Ruud. Ik had voorheen de P10 en de gaatjes zijn idd op dezelfde manier schoon te maken. Maar de holle ruimte tussen de twee plastic deeltjes hier achter kan ik niet bereiken. Ik zie nu ook dat daar een filtertje tussen zit 😳 Dit lijkt me op den duur toch niet hygiënisch?

Re: Resmed Airfit N30

4
Ik ken het masker niet zo goed en wist dus ook niet dat daar een filter tussen zit. Als dat niet verschoond kan worden zal het op den duur ook zwart worden. Dus dit lijkt op het filter bij de P30i dat zit ook in een ruimte geklemd waar je moeilijk bij kunt komen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airfit N30

6
Het schoonmaken van de P10 is essentieel voor de goede werking. Ik maakte het filter eens per twee weken schoon. Volgens een filmpje op de site van Resmed moet dat iedere dag. Met een milde zeep en een zachte tandenborstel. Sinds ik dat doe is het effect van de therapie veel constanter. Volgens de leverancier zou het geen verschil moeten (kunnen) maken. In een eerdere conversatie op dit forum waren er andere geluiden. Overigens terzijde: ik heb de Pregabaline tegen RLS eigenzinnig verhoogd met 25 mg. Het resultaat is verbluffend. ‘s Morgens geen pijnlijke beenspieren meer en ik loop weer een stuk beter. Het kan verkeren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk