Droge keel bij gebruik nieuw masker

1
Sinds 2 weken gebruik ik een nieuw Resmed F30 ff masker, nadat t oude versleten was.
Dit nieuwe masker zit een stuk strakker dan de oude, maar dat zal normaal zijn.

Maar...met dit nieuwe masker raakt mijn keel erg geïrriteerd en droog. Mijn Resmed staat op automatisch, ook de bevochtiging.
Moet ik de bevochtiging nu toch handmatig instellen?

Re: Droge keel bij gebruik nieuw masker

4
Het probleem ligt waarschijnlijk in het gebruik van het full face masker. Hierdoor mag je en de meeste mensen doen dat ook, door de mond ademhalen. Door de luchtstroom die continu door de mond loopt droogt de boel uit.

Je kunt een gel in de mond smeren die speeksel aanmaakt.

Merk: Oracoat
Productnaam: XyliMelts (muntvrij)
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Droge keel bij gebruik nieuw masker

5
RuudJ schreef: 07 aug 2020, 08:44 Het probleem ligt waarschijnlijk in het gebruik van het full face masker. Hierdoor mag je en de meeste mensen doen dat ook, door de mond ademhalen.
En wat als met een nasaal masker episodes van mondlekkage volgen. Hmm, dat riekt naar onbehandelde RERAs en FLs. Ik adem zelden met de FFM door de mond. De voorgekomen gevallen zijn terug te traceren tot problemen met de neus.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Droge keel bij gebruik nieuw masker

9
rinja schreef: 10 aug 2020, 19:57 Met name rond de neus, waardoor je het gevoel krijgt van ademnood
Een masker dat de neusvleugels dichtdrukt (zoals bijvoorbeeld Mirage FX) is geen seconde van mijn tijd waard.

Kijk eens naar ResMed N30i en F30i.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i