Ontkoppelen slang van weinman masker

1
Hallo,

Ik heb een weinman full face masker en zou willen weten hoe ik de witte luchtslang makkelijk van mijn masker kan losmaken. Het schijnt dat dit simpel kan als je s’nachts naar het toilet moet en je het masker op wilt houden en later de slang er weer op wilt klikken.
Ze hebben mij het voorgedaan maar thuis gekomen krijg ik het niet gedaan helaas.
Ik heb een bijlage toegevoegd van het bewuste masker.

Gr peter
Bijlagen
Weinman full face masker Weinman full face masker

Re: Ontkoppelen slang van weinman masker

2
Peter, als ik de foto zo bekijk dan zie ik dat de slang stevig vastzit op een, volgens mij, koppelstuk. De slang zelf kun je al draaiend en trekkend van het koppelstuk afkrijgen, maar dan wel vasthouden aan het rubber.

Echter volgens mij kun je het koppelstuk laten zitten en dit koppelstuk los klikken van de elleboogknie van het full face masker. Is dit wat men jou heeft voorgedaan?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ontkoppelen slang van weinman masker

5
Hallo RwK en Ruudj

Ik heb de bijlage die RwK gepost heeft nog eens bekeken en de door jou genoemde plaatje E gaf de oplossing.
Post hierbij een foto van het masker met gedemonteerde aansluiting van de lucht slang.
Als je de witte ring op het masker iets verdraaid dan komt deze los.
Allebei bedankt voor het mee denken.

Met vriendelijke groet,

Peter

Ps. Ik dacht zelf dat onderste buisje los kon gemaakt worden van het bochtje waar het retour lucht gaatje zit, zou makkelijker geweest zijn.
Bijlagen
Ontkoppelde lucht slang Ontkoppelde lucht slang