Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

1
Ik heb vorige week begonnen met een Resmed Airsense 10 met een Mirage FX neusmasker, mijn eerste cpap.
Ik begin er al een beetje aan te wennen maar Het lijkt wel of het uitademen steeds zwaarder gaat , ik maak het masker wel regelmatig schoon met een lauw dreft sopje.
Het uitademen gebeurt door 44 kleine gaatjes, kan me voorstellen dat het niet goed is als ze ook maar een klein beetje verstopt raken.
Ik moest vannacht inademen door mijn neus en uitademen door mijn mond, zo doe je dus geen oog dicht!
Ik heb meer dan genoeg uitadem power, ben een fanatieke sporter, maar oa daardoor heb ik een grote longinhoud en moet ik best wel veel lucht kwijt elke uitademing....
Zijn alle maskers zo gemaakt of kan ik beter naar een ander masker uitkijken?

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

2
Als de gaatjes verstopt raken dan wordt het ademen zwaar. Vraag als je net begonnen bent om een ander masker bij je leverancier. Ik zou de Resmed Airfit P30i neusdoppen masker gaan gebruiken, in negen jaar tijd dat ik met de cpap slaap is dit echt een topper van een masker, althans voor mij.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

3
Vanochtend om half negen VitalAire gebeld , uitgelegd dat het niet lukte met het Mirage Fx masker zou vandaag door een verpleegkundige teruggebeld worden, om half 5 nog een keer gebeld.
Maar geen telefoontje van een verpleegkundige @$#@%%$#^

Heb al 2 nachten geworsteld met mijn Resmed , dat wordt vannacht weer een drama.
En ik wil doorzetten, de nachten dat het dat het wel goed ging hadden als resultaat oa minder hoofdpijn 's morgens en veel betere benen bij het mountainbiken.
De komende dagen maak ik lange intensieve werkdagen dus zou ik best wel willen dat mijn Resmed optimaal ingesteld was en dat ik een optimaal masker had....

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

4
Nou Sjaak dat is niet zo netjes van Vitalair. Ik zit bij Vivisol en als ik bel dat ik een ander masker wil dan heb ik dat de volgende dag al binnen.

Ik heb nu net als Ruud de Resmed Airfit p30i en dat is een zeer fijn masker.

Ik hoop dat je snel een ander masker krijgt en dat je dan wel prima kan slapen. Succes.

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

5
Ik heb nu 2 maanden geslapen met het Mirage FX neusmasker, en het lukt me maar ongeveer de helft van de nachten om ermee door te slapen. Het in slaap vallen lukt wel maar ik wordt na een aantal uren benauwd wakker en dan lukt het me niet om weer in slaap te vallen.
En ik heb elke nacht een :worried: bij maskerafdichting
Dus een neusdoppenmasker gevraagd aan Vitalaire , vandaag binnengekomen.
Ik had eigenlijk gedacht een Resmed te krijgen maar ze hebben me een Respiro Primo P gestuurd.
Ik had wel de Resmed P30i genoemd in mijn telefoongesprek maar om voor mij onbekende reden hebben hebben ze me deze Respiro gestuurd.

Afbeelding


Ik heb de verpakking nog niet opengescheurd omdat ik eerst hier ff wilde vragen of iemand me iets meer kan vertellen over dit masker.... er is bijna niets over te vinden op het internet.
Ik ga ervan uit dat mijn Resmed verwarmde slang erop past en vraag me af of ik niet veel condens krijg in het stukje slang van mijn neus naar boven op mijn hoofd.
Lijkt me zowiezo niet fijn die slang als ik nog even een boek wil lezen met mijn masker op.

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

6
Nu ja, ze hebben beide een aansluiting boven op het hoofd...
Maar dit is toch heel wat anders dan de resmed. U kunt dit aangeven, dat er een verkeerd product geleverd is, of u probeert het masker, de keus is aan u. Ik persoonlijk zou doorgeven dat er een fout gemaakt is.. de resmed is namelijk zeer stil... Tis maar dat u het weet.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

7
Sjaak schreef: 21 okt 2020, 13:03 Ik had eigenlijk gedacht een Resmed te krijgen maar ze hebben me een Respiro Primo P gestuurd.
Ik had wel de Resmed P30i genoemd in mijn telefoongesprek maar om voor mij onbekende reden hebben hebben ze me deze Respiro gestuurd.
Dat is een oud masker van een B-merk. Wellicht dat ze van oude voorraad af wilden. Niet netjes natuurlijk.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

8
Mijn vrouw zegt dat het stormt in onze slaapkamer als ik slaap met de Resmed Mirage FX.
Als het met dit masker nog erger wordt is het helemaal gedaan met mijn seksleven....

Een review uit 2013: The noise level is awful end the jetstream that comes out the front is like my wifes hairdryer. :cold_sweat:

Ik ga denk ik eerst maar weer bellen

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

9
Vitalaire gebeld.
Ze zeggen dat dit masker door de verpleegkundige is uitgekozen is dus dat het goed is :astonished:
Dan zeg ik maar ik wil graag een masker met goede reviews omdat ik al genoeg geleden heb.

Zeggen ze dat ik een beginner ben en dat ik het eerst maar uit moet proberen en dat het net is als een vakantie, de een vind het fantastisch de ander niks.
Zeg ik, als een vakantie alleen maar slechte reviews krijgt ga ik hem niet boeken. En als dit masker niet werkt krijg ik dan zonder problemen een ander masker?
Zegt zij, we kunnen natuurlijk niet maskers op blijven sturen....

Ik ga teruggebeld worden door een verpleegkundige ze konden alleen nog niet zeggen wanneer.


Ik ben zo'n soort houding wel vaker tegengekomen bij doktoren maar zo'n telefoniste die je de les gaat lezen :rage:

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

10
Sjaak schreef: 21 okt 2020, 14:55 Ze zeggen dat dit masker door de verpleegkundige is uitgekozen is dus dat het goed is :astonished:
<knip>
Zeggen ze dat ik een beginner ben en dat ik het eerst maar uit moet proberen en dat het net is als een vakantie, de een vind het fantastisch de ander niks.

Zeg ik, als een vakantie alleen maar slechte reviews krijgt ga ik hem niet boeken. En als dit masker niet werkt krijg ik dan zonder problemen een ander masker?

Zegt zij, we kunnen natuurlijk niet maskers op blijven sturen....
U moet er mee slapen, niet de verpleegkundige, dus hoe komt ze erbij.. u kunt altijd nog aangeven dat u last van claustrofobie hebt en dat u helemaal akelig wordt van dit masker.. vandaar dat u niets voor uw gezicht wenst te hebben. De slang vanaf uw neus laten lopen is geen optie, want u trekt uw masker anders van uw neus af in uw slaap. Tenminste, ik denk dat u dat gaat doen ... 100% zeker weet ik het niet, maar benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.

Enja, ze kunnen redelijkerwijs wel maskers sturen.. als u nu om de 2 dagen een nieuw masker zou vragen .. ok, maar dat doet u niet. Zij hebben ervoor te zorgen dat u een goed passend en prettig masker heeft, waar u tevreden mee bent, als men al tevreden kan zijn met een masker, maar goed, u begrijpt waar ik heen wil...

ps: Tip, zet uw masker pas op nadat u intiem met uw vrouw was, niet tijdens, want dan kan ik me voorstellen dat het snel gedaan is met uw seksleven ;) :')
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

11
Sjaak schreef: 21 okt 2020, 14:55 Ik ben zo'n soort houding wel vaker tegengekomen bij doktoren maar zo'n telefoniste die je de les gaat lezen :rage:
U kunt altijd overstappen naar een andere leverancier. Andere leveranciers hebben ook reviews :D
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

12
Ik zelf heb vitalaire ook als leverancier.

Kreeg eerst het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker frame maat Small opgestuurd. Na verloop van tijd had ik liever de Standaard maat frame en die kreeg ik ook zonder problemen toegestuurd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

14
Vannacht heb ik het 2 uur volgehouden met de Mirage FX, ik werd benauwd wakker en heb de rest van de nacht zonder masker geslapen.
Barstende hoofdpijn nu.
Ik wacht op een telefoontje van een verpleegkundige van Vitalaire, ik wil dat Respiro Primo P masker wel proberen maar dan wil ik wel zeker weten dat ik, als het niet bevalt, direct een ander masker kan krijgen...

Ik wacht af tot 12 uur,als ze dan nog niet gebeld hebben ga ik zelf bellen

Re: Resmed Mirage FX neusmasker, uitademen zwaar

15
Ik ben vrijdag gelukkig teruggebeld .
Vitalaire belde eerst mijn mobiel maar ik was op zee aan het wingfoilen :yum:
Gelukkig belden ze daarna onze landlijn en kregen daar mijn partner aan de lijn.

Ze gaan het Resmed P30i neusdoppenmasker opsturen met een retourbon voor het onuitgepakte Respiro masker.

En nu maar hopen dat weer eens 8 uur aan een stuk kan slapen....